AndersB

Trenger 1 stegs produkt

Jeg trenger ett ett-stegs-produkt til å bruke på biler som ikke ser så altfor ille ut, vurderer da 106FF, men hva er forskjellen på denne og 106FA, og for den saks skyld Menzerna PO203S (1 Liter) Power Finish(begge fjerner 2500 merker :huh: ) Og hva anbefaler folket?

Har fra før av s03 og s40, godt fornøyd med disse, men vil ha litt annet enn scholl i samlingen, så da er Menz øverst på ønskelista.

Endret av Lexis
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så vidt jeg har skjønt så er 106fa den "nye" 106ff. Jeg er hvertfall veldig fornøyd med 106ff som gjør en god jobb på litt mykere lakktyper. Vil du ha litt mer cut må man opp på menz sip som tar en god del hvis du kliner til med en litt grovere pute.

Selv så har jeg brukt 106ff og hvit sonus-pad som finishing på min 520 fra 99, noe som gav et godt resultat, men for å fjerne swirls måtte jeg opp på gul sonus-pad og menz sip :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøp Scholl S17, kjøp ull og sort pute. Da snakker vi 1 steg polish :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Kjøp Scholl S17, kjøp ull og sort pute. Da snakker vi 1 steg polish :)

Når man bruker ull og S17, så må man vel gå over med svart pad for å få vekk kjørespor?

Har lest at S17 tørker fortere ut enn f.eks s03/s40, har selv prøvd s17 og syns den tørka virkelig fort :S

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Når man bruker ull og S17, så må man vel gå over med svart pad for å få vekk kjørespor?

Har lest at S17 tørker fortere ut enn f.eks s03/s40, har selv prøvd s17 og syns den tørka virkelig fort :S

Scholl brytes ned veldig raskt, men det synes jeg er helt ok. Hvem vil vel polere lengst mulig? ;) Sprer produktet på lav fart, så opp på 18-2000RPM noen runder..og finito! S40 er det faktisk lengre arbeidstid på, den er mye mer oljete.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Scholl brytes ned veldig raskt, men det synes jeg er helt ok. Hvem vil vel polere lengst mulig? ;) Sprer produktet på lav fart, så opp på 18-2000RPM noen runder..og finito! S40 er det faktisk lengre arbeidstid på, den er mye mer oljete.

Så etter noen runder har man korrigert like mye som f.eks Menzerna som kjøres i evigheter?

har ikke noe imot å kose med bilen litt :P

tar s17 nok med svart pad til å bruke dette som en 1 stegs jobb?(vaskeriper/swirls o.l.)

Endret av Lexis
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Likte også A15 personlig, ellers er Menzerna 106 også en god sak... begge er 1 stegs, A15 er også en sealer, tar mye, men er ikke noe på ille riper etc, swirls går bra greit..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Så etter noen runder har man korrigert like mye som f.eks Menzerna som kjøres i evigheter?

har ikke noe imot å kose med bilen litt :P

tar s17 nok med svart pad til å bruke dette som en 1 stegs jobb?(vaskeriper/swirls o.l.)

Jepp, det er nok slik. Jeg har Menzerna også, og det er knall produkter. Men jeg liker Scholl litt bedre pga. at de bryter ned raskere og gir en super finish. S17 med sort pad har ikke jeg prøvd, men vet man her inne har hatt suksess med den komboen :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

S17 med svart pad funka gull her, men måtte gå over med S40 på "orange" pad for å bli kvitt alle hologrammer på min lakk. Skal prøve å bruke S17 og svart på en passat og en rexton jeg skal ta til uka. Forresten noen som har erfaring med lakken på rexton? Hard eller myk?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har gode erfaringer med Sholl S17 og Sort scholl pad på 1 stegspoleringer fra en Audi og en Toyota.

Her er Audien :

audi8.jpg

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da gikk jeg til innkjøp av s17 :) et allsidig produkt, blir nok bra :)

Rexton er no koreanske greier så sikkert ikke alt for hard, noe ala kia sikkert, testa litt på fattern sin, grei å korrigere :thumbup:

har Pisjå veldig myk lakk siden du måtte gå over med s40?

Endret av Lexis
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vel.. Min er lakkert i 3 forskjellige typer lakk så ja. Den er myk.. OG hard.. :blink:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Scholl S17 tillsammans med en mjuk pute är en bra enstegskombination, men det är även Menzerna RD3.02 också.

Menzerna Powerfinish med en polish pute är en annan bra kombination

Här är en Lexus jag gjorde med Scholl S17+ Scholl sort waffled pute och roterande.

http://www.detailersclub.no/forum/index.ph...80&hl=lexus

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive