Gå til innhold

Recommended Posts

Skrevet

Noen som har formening om dette fungerer? Tok en liten service på skumkanoner, og byttet dyse på den ene samtidig, fra 1,2 til 1,1mm. Har en stihl129, så ikke av de kraftigste. Syns jeg så forbedring, men kan være rens av filter, eller ønsketenkning. Tror den jeg byttet på er fra bilnerden, mens i torq fra cg passet ikke ebay-dysa. Rimelig lik oppbygging på de 2 mtp at torq koster ihvertfall det dobbelte. Noen som vet om alle kommer med 1,2 dyse som standard?

Niebelheim
Skrevet

Jeg tror de aller fleste kommer med 1.1 standard.

1.25 dysen er for de som har en litt "svakere" høyttrykkspyler. 

Har også sett at flere i "junaiten" skifter til 1.25 dyse for å få mer barberskum-type ut av skumkanonen sin.

Så jeg tror nok du vil merke en liten forskjell uansett.

Her er et lite utsnitt fra MTM PF22 sin brukermanual:

With a 1.25mm/3.5 orifice installed, a minimum of 1.8 GPM and a minimum of 1,100 PSI is required for the product to operate correctly.

With a 1.1mm/3.0 orifice installed, a mimimum of 1.4 GPM and a minimum of 1,100 PSI is required for the product to operate correctly.

Skrevet

Blir det ikke omvendt, at den minste dysa er for svakere spylere? Minimum 1.4gpm for 1.1 og minimum 1.8gpm for 1.25? Begge skumkanonene mine hadde ihvertfall større enn 1.1 originalt.

Niebelheim
Skrevet

Jo, selvfølgelig har du rett.

Det var jeg som rotet fælt i går kveld. Jeg leste og skrev samtidig som jeg hjalp fruen med å henge opp klær. Jeg presterer tydeligvis ikke å gjøre to ting samtidig.. :mellow:

Du kan bare bytte om på dysene i innlegget jeg skrev ovenfor, så skal det bli riktig.

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Detailers Club bruker informasjonskapsler (cookies) til å måle trafikk, optimalisere siden og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du dette og våre Personvernvilkår