Gå til innhold

Recommended Posts

Skrevet

Hei, Vi jobber med en veteran bil (Borgward Arabella (Lloyd P900)) som vi håper å få godkjent til våren

En av utfordringene våre er frontruten som har  mye merker etter vinduspussere.

Det er svært begrenset med deler å få tak I til denne bilen, og frontrute er helt umulig.

Har hørt at det er et firma I Drammen som polerer ruter, men har ikke klart å spore det opp,

noen som kjenner til det?? Eller Vestfold

Har sjekket mye på nettet og kommet fram til at 3M har et produkt 3M Glass Polishing Compound som blir anbefalt. noen som kjenner til det??

Det ligger også en snutt på YouTube når jeg søker på  "fosse240 rutepolering"

Noen som kan hjelpe, blir vi svært takknemmelige!

ballemann
Skrevet

Jeg bruker mirca sine produkter fra lakkspesialisten, fungerer veldig bra 👍

• Forhandlere
Skrevet
9 timer siden, fiat skrev:

Hei, Vi jobber med en veteran bil (Borgward Arabella (Lloyd P900)) som vi håper å få godkjent til våren

En av utfordringene våre er frontruten som har  mye merker etter vinduspussere.

Det er svært begrenset med deler å få tak I til denne bilen, og frontrute er helt umulig.

Har hørt at det er et firma I Drammen som polerer ruter, men har ikke klart å spore det opp,

noen som kjenner til det?? Eller Vestfold

Har sjekket mye på nettet og kommet fram til at 3M har et produkt 3M Glass Polishing Compound som blir anbefalt. noen som kjenner til det??

Det ligger også en snutt på YouTube når jeg søker på  "fosse240 rutepolering"

Noen som kan hjelpe, blir vi svært takknemmelige!

Car-Spa i Konowsgate 67B polerer glass, men fortrinnsvis når forsikringsbytte ikke er et alternativ. De bruker en spesiell pasta (meget grov) for sliping av glass, i kombinasjon med en mongostor roterende maskin og sjukt heftig pad. Det blir mye varme og drit (les: gædd), og jeg tror ikke polering av glass er noe man burde eksperimentere med på en rute som er uerstattelig - så din idé om å få noen til å gjøre jobben er jeg helt enig i! ^_^

• Liker 1

Detailshop.no

Koch-Chemie, Colourlock, MTM Hydro, R+M Suttner, Poka Premium, FX Protect, Work Stuff, Kwazar, The Rag Company, Vinove, 3D, Mavel, John Guest, APS Pro, Scangrip, Liquid Elements, Flex, Kränzle, IPC Foma, Wera.

Gnukkehjørnet
En uhøytidelig podcast om detailing og meningen med livet (mangelen på et?). Du finner oss på Libsyn, Spotify, iTunes og RSS!

• 3 months later...
Skrevet

Hvordan går man frem ved polering av frontrute når det kommer til å få den ren. Før evt. "beskyttelse". Er Rupes gul/gul evt. hvit/hvit dugendes? 

-Ludvig-
Ford Focus 2012 MK3

Ålesund

• 2 weeks later...
Skrevet
47 minutter siden, Ludvig86 skrev:

"For polering av glass med roterende maskin..."

Har kun en Rupes LHR15mk2.

Såg ikkje den, du kan jo prøve med det du har, eg polerte min bare for løye min frontrute med Cyclo og en cleaner Wax. 

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Detailers Club bruker informasjonskapsler (cookies) til å måle trafikk, optimalisere siden og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du dette og våre Personvernvilkår