Gå til innhold

Maskinvaske abonnement.

Recommended Posts

Skrevet

Washtec har utviklet en app, hvor en kan abonnere på maskinvask på forskjellige anlegg. Nå som vinteren har satt en stopper for hjemmevask tenkte jeg det kunne være vært å prøve. Er det flere her inne som har vært borti dette?  450kr mnd koster det med ubegrenset tilgang til maskinvask noe jeg synes ikke er så ille. 

alexanderst
Skrevet

Ikke ille pris, men ille for lakken. Maskinvask er en stor påkjenning med sterke kjemikalier og grove børster med møkk. Ville gått for børsteløs om du ikke har andre muligheter. Dette er noe jeg selv bruker innimellom på vinteren, pga. understellsspyling. 

Skrevet

Glemte og presisere at denne prisen er for børsteløs vask. Er grunnet underspylingen at jeg velger maskinvask, også er det litt utfordrende og finne selvvask hvor det er mulighet for å benytte medbragt 😝

alexanderst
Skrevet (endret)
31 minutter siden, EivindE91 skrev:

Glemte og presisere at denne prisen er for børsteløs vask. Er grunnet underspylingen at jeg velger maskinvask, også er det litt utfordrende og finne selvvask hvor det er mulighet for å benytte medbragt 😝

Føler du at du får valuta for pengene, ville jeg ikke fryktet tilbudet. Husk at bilen har godt av en håndvask iblant også, men lar det seg ikke gjøre mtp. omstendighetene er jo dette et kjempetilbud :) Er jo prisen for to børsteløs vask hos de fleste bensinstasjoner dette. Her får du jo vasket bilen opptil flere ganger i uka for samme pris! 

Endret av alexanderst

Skrevet

Det er akkurat slik jeg tenker. Dette er ikke en fullgod vask, men kan det bidra til og gjøre det enklere og holde bilen ren gjennom vintersesongen så er det verdt pengene. De reklamerer med svanemerkede vaskemiddel uten at jeg vet hvilke blandingsforhold de bruker. Får jeg innsmett en plass vil en standard dcn vask bli gjennomført iløpet av vinteren. 

Det skal sies at bilen ikke har sett poleringsmaskin på ei stund, kjøpte den i august og fikk ikke mulighet til å polere den før temperaturen begynte og synke. Derfor er det planlagt polering til våren. 

• 3 years later...
Skrevet

Puster liv i den e tråden. Trenger flere med på laget her!

Har snust på abonnement hos superwash.no som har vaskehall Sørlandsparken i Kristiansand bl.a. De skal ha 379 hvis jeg ikke husker feil.

Det flotte med det er at de, som de nevnte over her, tilbyr børsteløs vask.

De bruker en avfetting, skum og sprayvoks fra Lahega som Holta & Håland leverer visst nok.

Dog er det felgvask i det ellers børsteløse programmet. Altså felgvask med børster…

Var i kontakt med dem og hørte om det var mulig å slippe unna nevnte felgvask - noe det ikke var. De skulle spille det videre, og kunne kanskje komme med et slikt program senere.

Så slo det meg. Alle dere flotte brukere på DCN er jo litt som meg - en smule OCD-aktig når det kommer til lakk og sånn.

Hvis vi er mange nok bør jo Superwash.no og tilsvarende forstå at de kan ha et eget program for bilnerder som kanskje kun ønsker lett avfetting, spyling, underspyling og tørk.

Stemning, eller døfødt?

F7385311-2292-4F41-B1E2-9BECABE701AA.jpeg

Skrevet

UnoX skal visst ha et børsteløst alternativ hvor det ikke brukes børster på felgene, men har ikke vært og testet det enda. Ser de skal ha 400 kroner i måneden for det programmet.

Skrevet

Synd de ikke finnes nede i Kristiansand.

Må innrømme jeg håpte flere hadde ønske om helt børsteløs vask, så vi kunne fått superwash og andre til å fikse et program for selvutnevnte detailers.

alexanderst
Skrevet (endret)

Jeg har kjøpt børsteløst abonnement på UnoX sin bilvask. Det er fordi den har underspyling og overasskende bra resultat på børsteløs vask. Årsaken er nok at dette vaskeprogrammet inkluderer en egen "børsteløs sjampovask" utover en standard bilvaskemaskin som kun kjører det ordinære vaskeprogrammet uten selve børstevasken (ergo: kun forvask og tørk). 

Deilig med ren bil med ubegrenset vask. Betaler 400,- pr mnd. og har regnet at med mitt brukt blir det 30-50 kr pr vask. Vasker 2-3 ganger i uken. En søndagsvask, onsdagsvask og fredagsvask. 

Endret av alexanderst

Skrevet

Er så nære ved å bare kjøre på med den dealen til superwash, men er litt bekymret for felgbørstene… Det gjør jo ingenting med de stygge vinterfelgene jeg har, men tenk om den bommer litt og treffer utenfor bare hjulet… 

alexanderst
Skrevet
7 timer siden, Fezza skrev:

Er så nære ved å bare kjøre på med den dealen til superwash, men er litt bekymret for felgbørstene… Det gjør jo ingenting med de stygge vinterfelgene jeg har, men tenk om den bommer litt og treffer utenfor bare hjulet… 

Mener UnoX sin vask ekskluderer børstene ved børsteløsvask, etter hva jeg har observert ved ventetid i innkjøring til maskinen da andre har utført det børsteløse programmet. Hvis ikke er det jo bare delvis børsteløs vask, hehe. 

Skrevet

Det er sant. Men tror de driver med dobbeltsnakk 🙃

Tror jeg kjører på etter nyttår. Bare sørge for å ha kaskoforsikringen i orden…

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Detailers Club bruker informasjonskapsler (cookies) til å måle trafikk, optimalisere siden og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du dette og våre Personvernvilkår