Gå til innhold

Hjelp til mikrofiber system?

Recommended Posts

Skrevet (endret)

Hei!

Jeg er helt ny i bilpleieverden.

Har kjøpt inn en del utstyr og holder på med å sette opp et system for meg selv. Har lagt opp et vaskesystem, se vedlegg.

47685475_600589837038660_1920823131275001856_n.thumb.png.b5c32bff55e584af78df064d90f27b31.png

Jeg blir forvirret når jeg nå sitter her med en haug av mikrofiberkluter. Kjøpte blant annet denne pakken fra Bilnerden: https://bilnerden.no/nd-microfiberpakke

Det jeg har:

1x North Detailing Ultra Plush Microfiber Wax & QD Towel

2x GYEON Q²M Edgeless Terry Towel

14x North Detailing All Purpose Microfiber Towel

10x North Detailing Microfiber Buffing Towel (Gul)

5x North Detailing Edgeless Soft Pile

5x North Detailing Microfiber Glass Towel

3x North Detailing Plush MF Wax Towel

+ et par vaskehansker for eksteriør og interiør, samt 2 tørkehåndkle.

Noen som kan hjelpe meg med en sortering som passer til systemet mitt vedlagt? Gyeon Q2M Terry Towel ble kjøpt inn ift en glasscoating jeg skal legge til våren, så den og øvrig glass er vel enkel sortering.

Ellers har bilen akkurat blitt polert og lagt på Gyeon Mohs coating. Er ikke gjort av meg, men nå må jeg vedlikeholde den :)

47683107_341444430016418_8926244477035610112_n.png

Endret av jonasbegood
Skrevet

Ser ut som du har endel mf som du ikke har behov for i øyeblikket? Ettersom du ikke skal vokse, polere o.l. så trenger du ikke stort. Liker å ha en sliten tørkeklut til dekksider og felg for å få av det meste av vann. Korrosol er beregnet på lakk, men fin til felg også. Har også brukt felgrens ved hver vask, men har nå gått over til kun ved behov. Finnes endel dedikerte midler for å vaske felg, men kommer langt med vanlig alkalisk vask. 

Skrevet

Takk for svar! Ja, jeg har alt for mye mikrofiber. Men jeg antar jo at ting kan eskalere og jeg får behov for det. Kjøpte en pakke for enkelhetens skyld :)

Tror jeg sorterer ut de fineste klutene og legger de på hylla. Så får jeg fort nedgradere noen av de andre til dekk og felg.

Skrevet

Hei.

har noen tips til vaske instruksen din.

Vil ikke annbefales deg å bruke petrokjemisk på dekk, bruk heller en høy alkalisk f.eks Koch-Chemi AWC. Vil også anbefale deg å bruke denne istede for Felgenblitz til vanlig vask, da Felgenblitz spiser skiver og kallippere.

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Detailers Club bruker informasjonskapsler (cookies) til å måle trafikk, optimalisere siden og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du dette og våre Personvernvilkår