Gå til innhold

Nilfisk E.140.2 slange

Recommended Posts

Skrevet

Hei, har en slik høyttrykksspyler som jeg stort sett er fornøyd med, men med ett unntak. Slangen.

Denne slangen er så stiv og tung å jobb med, vanskelig å rulle opp på trommelen etter bruk, den krøller seg sammen under bruk og er rett og slett et slit...

Er det noen som vet om det går an å bytte den i en fleksibel slange? Jeg tenker da på koblingen mellom maskinen og slangen. Må jeg kjøpe både slange med munnstykke, eller kan jeg bare kjøpe slange. Hva da med koblingen mellom slangen og munnstykket?

Jeg kjenner jeg er superklar for å få tak i en slange som er litt mer medgjørlig å jobbe med...!

nilfisk.JPG

Skrevet

Hei. Kjøpte ny slange til min Nilfisk 160.2 reknar med at det er samme slange, det vart mykje beitre med den nye.

Kjøpte den gjennom Meca

Ove

IMG_0088.JPG

IMG_0089.JPG

IMG_0090.JPG

Skrevet

har også byttet slange fra den relativt irriterende stive original slangen til stålarmert slange. du trenger ikke bytte håndtak eller noe mer. jeg gjorde det ikke ihvertfall.

dette var riktig nok noen år siden. men kan ikke skjønne at det skal ha endret seg. 

kan love deg en annen hverdag med ny slange. 

Skrevet

Byttet her også. Kjøpte min på Monter

Daglig leder Hellashine-Nord-Odal. Tlf 90624709

Skrevet (endret)

Kunne tenkt meg en slik kort pistol til ht spyler. Finnes det en overgang fra Nilfisk til for eksempel denne fra Storefot:https://storefot.no/produkt/idrobase-red-40-pistol-m-svivel-og-hurtigkobling/

synes det er litt vanskelig å finne utstyr som passer til ht spyleren min... står ingen steder hva slags kobling jeg har på slangen min, og det ser ut som det ikke er noen standardkobling...

sånn ser det ut hos meg:

5A767FB7-2735-4834-9B4A-F8DD71637763.jpeg

DEF6AA16-5523-447B-902D-33F531BE3193.jpeg

083FC7D8-C3F7-44F4-BE95-3A55A70CA476.jpeg

Endret av jonia
  • Forhandlere
Skrevet
14 timer siden, jonia skrev:

Kunne tenkt meg en slik kort pistol til ht spyler. Finnes det en overgang fra Nilfisk til for eksempel denne fra Storefot:https://storefot.no/produkt/idrobase-red-40-pistol-m-svivel-og-hurtigkobling/

synes det er litt vanskelig å finne utstyr som passer til ht spyleren min... står ingen steder hva slags kobling jeg har på slangen min, og det ser ut som det ikke er noen standardkobling...

sånn ser det ut hos meg:

Det finnes dessverre ingen overgang fra Nilfisk hobby-kobling til M22 hun. Men du kan kappe slangen og få presset M22 hun på den hos Tess eller Hydroscand. Alternativt kan du bytte ut hele slangen med en stålarmert av god kvalitet med riktig kobling mot Idrobase eller R+M Suttner pistol. Det er ca. 100 kr meteren for en sånn slange.

Ønsker du muligheten til å fortsatt benytte Nilfisk utstyr, kapp slangen ca. 20 cm fra original kobling og sett på M22 han der, da kan du skru på original Nilfisk kobling ved behov :)

Detailshop.no

Koch-Chemie, Colourlock, MTM Hydro, R+M Suttner, Poka Premium, FX Protect, Work Stuff, Kwazar, The Rag Company, Vinove, 3D, Mavel, John Guest, APS Pro, Scangrip, Liquid Elements, Flex, Kränzle, IPC Foma, Wera.

Gnukkehjørnet
En uhøytidelig podcast om detailing og meningen med livet (mangelen på et?). Du finner oss på Libsyn, Spotify, iTunes og RSS!

Skrevet
48 minutter siden, Storefot / Tommy skrev:

Det finnes dessverre ingen overgang fra Nilfisk hobby-kobling til M22 hun. Men du kan kappe slangen og få presset M22 hun på den hos Tess eller Hydroscand. Alternativt kan du bytte ut hele slangen med en stålarmert av god kvalitet med riktig kobling mot Idrobase eller R+M Suttner pistol. Det er ca. 100 kr meteren for en sånn slange.

Ønsker du muligheten til å fortsatt benytte Nilfisk utstyr, kapp slangen ca. 20 cm fra original kobling og sett på M22 han der, da kan du skru på original Nilfisk kobling ved behov :)

Takk for svar, da kommer et oppfølgingsspørsmål:

Dersom jeg kjøper ny slange med M22 hunkobling til bruk mot Idrobase eller R+M Suttner pistol, vil jeg ikke få samme utfordring i andre enden av slangen? Altså den delen som skal kobles inn i Nilfisk maskinen? Denne koblingen ser også litt spesiell ut, se bilde under.

Dersom denne koblingen er standard eller i det minste lettere å skifte, hvor får jeg køpt egnet slange med M22 hunkobling?

image.png.a7e8cbb5847948c95b9256ce93aab15f.png

• Forhandlere
Skrevet
1 time siden, jonia skrev:

Takk for svar, da kommer et oppfølgingsspørsmål:

Dersom jeg kjøper ny slange med M22 hunkobling til bruk mot Idrobase eller R+M Suttner pistol, vil jeg ikke få samme utfordring i andre enden av slangen? Altså den delen som skal kobles inn i Nilfisk maskinen? Denne koblingen ser også litt spesiell ut, se bilde under.

Dersom denne koblingen er standard eller i det minste lettere å skifte, hvor får jeg køpt egnet slange med M22 hunkobling?

image.png.a7e8cbb5847948c95b9256ce93aab15f.png

Det er ikke noe problem å presse nilfisk-koblinger på en ny stålarmert slange, dette gjelder i begge ender. Det er bare overgang fra nilfisk til M22 som ikke eksisterer. Selve koblingene har de som presser slanger på lager :)

Detailshop.no

Koch-Chemie, Colourlock, MTM Hydro, R+M Suttner, Poka Premium, FX Protect, Work Stuff, Kwazar, The Rag Company, Vinove, 3D, Mavel, John Guest, APS Pro, Scangrip, Liquid Elements, Flex, Kränzle, IPC Foma, Wera.

Gnukkehjørnet
En uhøytidelig podcast om detailing og meningen med livet (mangelen på et?). Du finner oss på Libsyn, Spotify, iTunes og RSS!

Furuseth Detailing
Skrevet

Du må presse m22 på den originale slangen, eller kjøpe ny stålarmert fra Nilfisk, da Nilfisk selv ikke har sluppet innsatsene på markedet, er det ingen som har disse annet enn Nilfisk selv.

M22 derimot er vanlig lagervare.

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center

Koch-Chemie®: Excellence for Experts

Colourlock®: Get the best out of your leather!

Flex®: Das original

• Forhandlere
Skrevet
3 timer siden, Furuseth Detailing skrev:

Du må presse m22 på den originale slangen, eller kjøpe ny stålarmert fra Nilfisk, da Nilfisk selv ikke har sluppet innsatsene på markedet, er det ingen som har disse annet enn Nilfisk selv.

M22 derimot er vanlig lagervare.

Å fanken, jeg var skråsikker på at nilfisk-koblingene var tilgjengelige i løsvekt! :ph34r:

Detailshop.no

Gnukkehjørnet

Skrevet

Jeg synes dette var plundrete jeg. Men Nilfisk gjør det vel vanskelig for å sikre seg mersalg av tilbehør. Det er kanskje samme problem uansett HT spyler merke?

Så oppsummert.

1. Jeg må kjøpe en ny fleksibel stålarmert slange, ref tema i tråden der jeg ønsker en fleksibel slange. For eksempel den fra Nilfisk i innlegget lenger oppe i tråden.

2. Jeg må kappe av 20 cm av enden på slangen som skal mot pistol, og få noen til å presse en M22 fitting med hunn- kobling på enden. Den andre enden av slangen vil jo da passe i min HT spyler dersom jeg kjøper slange fra Nilfisk, så der trenger jeg ikke gjøre noe.

3. Jeg må kjøpe en pistol sammen med en fitting som passer til pistolen og som har m22 hannkobling. Storefot har dette?

4. Dersom jeg ønsker å bruke annet Nilfisk tilbehør må jeg også ta den avkappa 20cm stumpen med Nilfisk fitting på, og klemme en m22 hannkobling på denne, som da passer inn i m22 hunnkoblinga på slangen.

Dere skriver at Tess kan ta på seg en sånn klemmejobb, og at de også har egnede fittings? Jeg trodde Tess var rettet kun mot bedrifter, men da får jeg prøve.

Har jeg da forstått dette riktig?

• Forhandlere
Skrevet
4 timer siden, jonia skrev:

Jeg synes dette var plundrete jeg. Men Nilfisk gjør det vel vanskelig for å sikre seg mersalg av tilbehør. Det er kanskje samme problem uansett HT spyler merke?

Så oppsummert.

1. Jeg må kjøpe en ny fleksibel stålarmert slange, ref tema i tråden der jeg ønsker en fleksibel slange. For eksempel den fra Nilfisk i innlegget lenger oppe i tråden.

2. Jeg må kappe av 20 cm av enden på slangen som skal mot pistol, og få noen til å presse en M22 fitting med hunn- kobling på enden. Den andre enden av slangen vil jo da passe i min HT spyler dersom jeg kjøper slange fra Nilfisk, så der trenger jeg ikke gjøre noe.

3. Jeg må kjøpe en pistol sammen med en fitting som passer til pistolen og som har m22 hannkobling. Storefot har dette?

4. Dersom jeg ønsker å bruke annet Nilfisk tilbehør må jeg også ta den avkappa 20cm stumpen med Nilfisk fitting på, og klemme en m22 hannkobling på denne, som da passer inn i m22 hunnkoblinga på slangen.

Dere skriver at Tess kan ta på seg en sånn klemmejobb, og at de også har egnede fittings? Jeg trodde Tess var rettet kun mot bedrifter, men da får jeg prøve.

Har jeg da forstått dette riktig?

Helt riktig.

Tess tar kortbetaling, så dit kan du reise som privatperson også. De tar betalt alt fra 200-400 kroner for å presse koblinger

Detailshop.no

Gnukkehjørnet

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Detailers Club bruker informasjonskapsler (cookies) til å måle trafikk, optimalisere siden og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du dette og våre Personvernvilkår