Jump to content
trygveft

Pads Tar Farge

Recommended Posts

trygveft

Hei, er ny her.
Holder på å polere en Cayenne 2013, og da jeg bruker padden her mellom dørene (se bilde) hvor det er litt tynnere lakk en resten av bilen har padden tatt farge.
Kan jeg bruke samme pads på resten av bilen? eller har denne tatt partikler inn i seg, og vil ripe opp resten av lakken? 

Her brukte jeg Koch Chemie F5,01
Men resten av bilen har fått H8,02, og F5,01.

Takker for svar

Da jeg allerede har laget en tråd her, spør jeg også om noen vet hvor man kan ta kurs i den Nordlige delene av Norge for å sertifisere seg som detailer? 

46104882_325352908258218_7020746072540577792_n.jpg

46117920_501306697051659_3840482970657882112_n.jpg

46096213_2071110133199192_1947725689725648896_n (1).jpg

KennethR

Hei. Nå har jeg ikke sett denne filmen med lyd, men det ser ut som om den forklarer greit rengjøring av pads. En Pad børste eller neglebørste nyttig å bruke for å fjerne lakkrester. Jeg bruker den lett mellom hver runde før jeg påfører nye dråper med polish. Enda bedre å bruke er trykkluft. 

Etter man har tatt et panel (en dør, en bagasjeluke, et halvt panser osv.) så rengjør jeg paden med en eller annen All Purpose Cleaner i vann. Så klemmer jeg ut alt vann, og setter padden på maskinen og kjører full guffe. Da blir padden nesten helt tør av sentrifugeringen og er klar for bruk. Ideelt sett bør du ha minst to pads og la den du nettopp har rengjort få hvile litt og kjøle seg ned mens du bruker den andre. 

Edited by KennethR

Tommy

Det holder å bruke pad børste, eller trykkluft til å rense pad, etter hvert panel, så bytter du pad, slik at den får kjøle seg ned. Det å vaske mellom hvert panel er ikke alltid bra, da det er mangen typer polish som ikke liker å bli brukt sammen med fukt, da de ofte blir "sticky" å jobbe med. Det at du har fått avfarging på pad, når du har polert pianolakken på B stolpen der (som ikke har tynnere lakk, men er sort plast), er ikke fra selve stolpen, men fra gummipakningene rundt (som bør maskeres for å unngå dette og skade på dem) Å etter å ha fått dette i pad, så bør den legges til side, for vasking, å finne frem en ny.

Edited by Tommy
  • Like 3

trygveft

takker for tips :) Skal finne fram padbørste med en gang, må anskaffes! 
Er det samme jobb på ullpad som på padden på bilde over? eller sliter du ned fibrene i ulla? 

Tommy
17 timer siden, trygveft skrev:

takker for tips :) Skal finne fram padbørste med en gang, må anskaffes! 
Er det samme jobb på ullpad som på padden på bilde over? eller sliter du ned fibrene i ulla? 

Kan brukes på ullpad også, men andbefaler trykkluft.