Solberg-

Handle høytrykksvasker, erfaring med Karcher?

53 innlegg i emnet

Har for tiden en slik fra Biltema. Noe av det daueste jeg har prøvd faktisk. Klarer jo å spytte kraftigere enn denne.

http://www.biltema.no/products/product.asp?iItemId=133624

Skal derfor handle meg en ny høytrykksvasker. Har lyst på noe som funker bra når jeg først handler. Den må kunne fjerne møkk fra lakken, noe ikke biltemas minste gjør ihvertfall! :o

Har glana litt rundt og havna på denne: Noen som har erfaringer med denne, eller Karcher generelt? Driter i hva den koster, feriepenger er til for å brukes. :P

http://www.karcher.no/no/Products/Hus__hag...re/13986010.htm

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Driter i hva den koster? Isåfall kan Foma hotline være noe for deg :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe. Var vel kanskje å ta ti litt men..Satt maksgrensa på 3500-4000 kroner.

Også må jeg kunne bruke foam lance på den! ;)

Har du noen link til Fomaen?

EDIT: Fant linken her. http://www.foma.no/ESCat.ASP?WCI=GetSubGroup&WCE=0-2273

Den var desverre noe dyr er jeg redd. Men takker for tipset! :)

Endret av Solberg-
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det finnes koblinger til foamlance til både karcher, karcher og foma, så det skal ikke være noe problem uansett hva du velger :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Send Bernhard en PM så ordner han det sikkert for deg. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har selv Karcher 7.85 og er kjempefornøyd.

Om jeg måtte kjøpe ny igjen hadde det blitt samme maskin. Jeg kjøpte den etter anbefaling fra en kompis. De bruker den daglig på jobb og det har ikke vært problemermed den de 5/6 årene de har hatt.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Har selv Karcher 7.85 og er kjempefornøyd.

Om jeg måtte kjøpe ny igjen hadde det blitt samme maskin. Jeg kjøpte den etter anbefaling fra en kompis. De bruker den daglig på jobb og det har ikke vært problemermed den de 5/6 årene de har hatt.

Ja den ser ut som ei veldig bra maskin. :) Er det bra trøkk i trykket på 7.85`n eller sku du ønska deg mere power? Husker du ca pris og hen du kjøpte den?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Ja den ser ut som ei veldig bra maskin. :) Er det bra trøkk i trykket på 7.85`n eller sku du ønska deg mere power? Husker du ca pris og hen du kjøpte den?

Ja den gir bra trykk. Jeg bruker den til alt mulig. Uansett er vanntrykket der du bor avgjørende. Uansett maskin.

Jeg kjøpte den på Coop Obs Bygg og betalte 3998,-. Den selges også hos Jernia. Typisk pris er 4998,- nå for tiden.

Kjempebra maskin!!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Ja den gir bra trykk. Jeg bruker den til alt mulig. Uansett er vanntrykket der du bor avgjørende. Uansett maskin.

Jeg kjøpte den på Coop Obs Bygg og betalte 3998,-. Den selges også hos Jernia. Typisk pris er 4998,- nå for tiden.

Kjempebra maskin!!

Da gjorde du en bra deal. :) Ligger til 5599 kr hos jernia og 4999 kr hos Coop OBS Bygg nå. Egentlig en 1000 lapp mer enn je er villig til å gå men får sjå hva det blir til. Skal bort på Byggmakker å høre etter pris nå. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har akkurat handla meg en Foma 747, og er veldig godt fornøyd med den. Fikk med turbolanse, variolanse og standard justerbar lanse. Ligger veiledende på ca 3300. Bare å gjøre en tur hvis du vil teste.

Endret av Torby
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil anbefale å se på Nilfisk-ALTO sine høytrykkspylere også :)

Du kan se på P150 eller hvis du er heldig finner du kanskje P160 på tilbud i den prisklassen.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei.. Kjøpte Karcher 5.55 Jubileum til 1.990,- på BM for noen uker siden når den var på tilbud.

Fornøyd med den.. og 9 m slange slik at man kan komme rundt bilen...

Den du ser på 7.85 er gir mere vann og trykk og har 12 meter slange og trommel.

Jeg ser at trommel hadde vært kjekt.. har ikke det selv..

sjekk også ut.. http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHOP.enfi...alogCategoryID=

Lykke til!!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tusen takk for tips folkens! :) Jeg dro på Byggmakker istad, dom stengte kl 6 og gjett åkn som var der ti over 6! :P

Da dro man til OBS på Rudshøgda og handla der istede. Havna på 5 lapper blankt for min nye venn. Fått skrudd den isammen og testa litt og jeg er imponert! Den knuser Biltema-spylern langt ned i møkka! Måtte dra på smilebåndet da jeg skrudde opp styrken, artig artig! B)

Nå mangler jeg bare Foam Lance og Snow Foam fra Scandicshine. Jeg tar gjerne en tur innom for å sammenligne de to Torby!! :)

Også et bilde:

DSC00897.jpg

Endret av Solberg-
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei Solberg hvis du driter i hva det koster kjøper du en proffmaskin. Denne er den minste maskinen vi har som går på 1-fas 16A

Ønsker du større må du over på 3-fas 30A

http://www.autoboss.no/default.asp?page=44...96&p196_v=1

Holdbarheten på proffmaskiner er mye bedre enn hobbymaskiner som blir produsert i Kina. På sikt er det faktisk billigere å kjøpe en proffmaskin.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Grattis, denna så flott ut da, antakeligvis et par hakk råere enn Fomaen jeg kjøpte gitt. Du får sende en pm hvis du vet du skal tilbake til Rudshøgda eller no, bor bare et steinkast unna og det er som regel varm kaffe å få.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Grattis, denna så flott ut da, antakeligvis et par hakk råere enn Fomaen jeg kjøpte gitt. Du får sende en pm hvis du vet du skal tilbake til Rudshøgda eller no, bor bare et steinkast unna og det er som regel varm kaffe å få.

Pm sendt.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Grattis med ny spyler :) ser bra ut den der :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Grattis med ny spyler :) ser bra ut den der :)

Takk :) Tar den inn på soverommet mitt, må passe godt på`n :P

Fyllte de 2, 1liters dunkene med såpe og vann istad, ble ikke mye til skum kan man si. Så foam lance behøves. Ordentlig godt med 12m slange også, var bare 5 m på Biltema-rælet.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gratulerer så mye med ny maskin

Du blir garantert fornøyd!!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive