Gå til innhold

Problem med Nilfisk E145.2 - ikke fullt trykk

Recommended Posts

Skrevet (endret)

Hei,

har søkt litt rundtpå forumet, og har funnet noen tråder med diverse frotskader og lignende på denne modellen.

Men det er ikke problemet mitt, så jeg oppretter dermed denne.

Dette begynte forrige gang jeg vasket bilen. Mot slutten av vasken, så kuttet plutselig spyleren styrke.

Føltes omtrent som "halv styrke". Tenkte ikke noe mer over det, siden jeg nesten var ferdig.

Så skulle jeg vaske vinterdekk og gjøre klart i går, og da var problemet der fortsatt.

Så spyleren går, men gir ikke full pinne. Den er vel nå ca. 6 år, og har fungert problemfritt.

Det er jo ingen regulering av trykket på denne, det går automatisk. Så min første tanke var at den ikke fikk nok vann.

Men det virker ikke å være problemet. Det er masse trykk i vannet når jeg bruker vanlig hageslangepistol.

Og det lekker heller ikke noe fra spyleren. Så da frykter jeg det er noe med innmaten, og kanskje en eller annen fjær eller pakning

som er utslitt, som gjør at det ikke blir full åpning? Er det noen som har synspunkter om dette?

Endret av Dag Erik
challenger
Skrevet

Jeg har samme spyler, men ikke opplevd det problemet. Har du sjekket om det er en sil ved vanninntaket på HT der du kobler til hageslangen. Eller eventuelt rusk/blokkeringer ved koblingene til lansen?

Livet er for kort til å kjøre kjedelige biler

Skrevet

Har samme spyler. Har også opplevd fall i trykket, men det varer bare en liten stund, før trykket kommer tilbake igjen. Jeg har alltid tenkt at det skyldes noe luft i systemet eller litt lavt vanntrykk. Skjer innimellom, men varer såpass kort tid at det ikke er plagsomt. Vet ikke om det er en eller annen føler som kan være defekt hos deg hvis dette trykkfallet er permanent?

Skrevet

Hei, og takker for svar.

Det ser ut som jeg kan ha vært litt raskt ute med å melde dette. Ser ut til at dette kun gjelder når bildysen til Nilfisk brukes. Byttet til den justerbare dysen i går, og med den på fullt,

så gikk det definitivt bedre. Sjekket også vannfilteret, der var det minimalt med skit etter 6 år.

Så da skjønner jeg egentlig ikke hva som kan ha skjedd med den bildysen. Denne kjøpte jeg faktisk i år, og har brukt den gjennom sesongen.

Kan en del ha falt ut?

Nå bytter tråden litt emne, men den metalldysa som er inni sylinderen, skal den bare flyte fritt inni der? Dvs at hvis jeg holder hele enheten loddrett, så detter bare den metalldysa ut?

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Detailers Club bruker informasjonskapsler (cookies) til å måle trafikk, optimalisere siden og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du dette og våre Personvernvilkår