Gå til innhold
Larssv

Kjøpe start kit til roterende

Recommended Posts

Larssv    1
Larssv

Jeg har gått til innkjøp av en Hitach SP18VA og har lyst på noen pads og noe godt polermidel. Har sett litt på de pakkene på Scandishine.(Scholl)

Hvor store er de putene? Maskinen min har 7" orginalt, men jeg tenkte å kjøpe en Scholl bakplate og lurer på om denne passer rett på min maskin og med de putene i den pakken.

Jeg har noen 3M middler fra før, kan disse brukes på Scholl pads?

Bør jeg heller forsette å bygge ut på 3M samlinga?

Bør jeg bare roe ned kjøpinga og heller prøve og feile mer før jeg utvider?

Kan jeg utvide tråden med flere spørsmål senere når jeg kommer på noe smart?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Brynjar    1 477
Brynjar
Jeg har gått til innkjøp av en Hitach SP18VA og har lyst på noen pads og noe godt polermidel. Har sett litt på de pakkene på Scandishine.(Scholl)

Hvor store er de putene? Maskinen min har 7" orginalt, men jeg tenkte å kjøpe en Scholl bakplate og lurer på om denne passer rett på min maskin og med de putene i den pakken.

Jeg har noen 3M middler fra før, kan disse brukes på Scholl pads?

Bør jeg heller forsette å bygge ut på 3M samlinga?

Bør jeg bare roe ned kjøpinga og heller prøve og feile mer før jeg utvider?

Kan jeg utvide tråden med flere spørsmål senere når jeg kommer på noe smart?

Hvis det er de store padsene fra scholl som er i pakken til SS så er de 17 cm, som tilsvarer nesten 7"( 1inch =2,54cm). Personlig synes jeg scholl medium pad 145mm er den beste..

Bakplaten passer rett på da denne har en standard M14 kobling.

Ja, du bør fortsette å bygge ut 3M samlingen din, men du bør også teste ut Scholl sine pads i kombinasjon med deres polisher... De er utrolig flotte å jobbe med, men slites foreløpig for fort etter min smak.. Dette jobbes det vist med fra produsenten i følge Ketil og nye mer holdbare skal vist ha kommet?!? - håper vi:-)

Du bør ikke roe ned kjøpingen, men du trenge heller ikke kjøpe alt (som andre av oss)

Få deg litt scholl produkter - det fungerer:-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Larssv    1
Larssv

Har funnet ut at jeg skal skaffe me noen mindre puter, 180mm puter funker fint til panser etc, men rundt dørhåndtak etc var det ikke mye moro.

Var innom en butikk idag å kikka litt på noen av Megs sine puter, men de skulle ha 1100kr for to puter og ei bakplate. Syns det blei litt drøyt. :rolleyes:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
E46Johnny    6
E46Johnny
Har funnet ut at jeg skal skaffe me noen mindre puter, 180mm puter funker fint til panser etc, men rundt dørhåndtak etc var det ikke mye moro.

Var innom en butikk idag å kikka litt på noen av Megs sine puter, men de skulle ha 1100kr for to puter og ei bakplate. Syns det blei litt drøyt. :rolleyes:

Megs sine puter er dyre ja.

Kjøpte en pakke 3M puter til den fineste 3M polishen samt samt bakplata som hører til perfect it systemet, ble nesten 800kr det, på lakk og verktøy.

Skal bli spenende å prøve om bakplata til 3M med tilhørende pads gir like fin maskin følelse som so10 systemet til megs.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Øivind    32
Øivind

Sjekk prisene hos meg da ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
truhaa    1 520
truhaa

Megs pads koster litt ja men varer lenge også..

Kazzper er ikke ille på pris på de, husk også VIP avtalen der da;) må bare bli VIP først

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig