Gå til innhold

Lafton's Garasje

Recommended Posts

Skrevet

Da får jeg starte en tråd om mitt kommende garasje prosjekt.

Nylig flyttet sørover til Sarpsborg og eksisterende garasje holder ikke mål etter mine krav og ønsker.

Vert litt frem og tilbake på hvordan jeg skal gjøre det med plassering. Men det ender nå med at det blir på samme lokasjon som eksisterende garasje, da gammel er like bred som planlagt men 2 meter kortere.

Så planen er å få en garasje som er så tett på 50kvm som mulig, samt høy som mulig, for her begrenser reguleringsplanen meg.

Har nå fått tilbud fra Igland og Karlhus å venter på noen tilbud fra lokale snekkerfirmaer.

Slik det ligger ann nå er det Karlhus som ligger ann til å bli valgt da dem var mye mer fleksibel på mål enn Igland da dem ikke bygger på moduler men etter mål.

Venter også på tilbud på gravetjenester og fundamentering.

Skal prøve å holde denne tråden opp fremover i prosessen, så er det bare å skyte inn spørsmål 😊

• 3 weeks later...
Skrevet

Liten oppdatering her.

Det heller desidert mest mot Karlhusgarasjen nå. Dem er såpass fleksibel på hvordan jeg vil ha det, å kunn litt dyrere enn Igland.

Har også fått tilbud på fundamentering, venter bare på tilbud på graving.

Når det kommer til fundamentering har planen hele tiden vert å ha nedsenket sakseløft i senter. Men har ombestemt meg angående dette, ønsker heller å ha mulighet til flere løsninger. Så går derfra for å ha en flyttbar modell, dermed blir fundamentering med 20cm såle med dobbelt armering.

Har også tenkt å legge ned varmekabler i hele sålen.

Undersøkte med kommunen angående avløp og innlagt vann. Men da var det krav om fullt system med oljeutskiller, årlig tømming og rutiner på prøvetaging. Noe som da sier seg selv at er uaktuelt.

Men blir nok en liten hytteløsning med en cistern og vask.

Er også i kontakt med elentrepenør for ombygging av inntak til hus med nytt paralell inntak til garasje, denne blir nok på 3x50 eller 3x63. Er IT nett her.

• Liker 1

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Detailers Club bruker informasjonskapsler (cookies) til å måle trafikk, optimalisere siden og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du dette og våre Personvernvilkår