Gå til innhold
chovden

C350e

Recommended Posts

chovden

Vurderer å bytte bil å da står c350e stasjonsvogn høyt på lista, den har litt mindre bagasjerom en jeg kunne tenkt men kan leve med det, har takboks som brukes uansett når familien skal på tur.

Er det noen som har noe erfaring med denne og barneseter?

Den virker relativt grei baki med tanke på beinplass men det kan være pga setene er veldig kurvet i forhold til den jeg har nå som er helt rette.

Noe en bør se etter, blir ikke en ny bil men en ca 1 år gammel bil.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
ALFRED

Hadde nettopp en c220d 4matic som leige bil då me pungterte med vår s max på veg med camping vognå te Kongsberg sist helg. Bagasje rommet var etter vår mening alt for lite, me hadde med skytter utstyr og det tok hele plassen. Bilen var sterk men allikevel veldig lat pga treg automat gir. Har chipset smax med power shift og den girer mye kjappere og føltes strerke. Ingen bil me ville hatt i det daglige. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
ALFRED
7 timer siden, ballemann skrev:

350e er ekstremt mye sprekere enn 220d da :)

Ja det er mulig, men den var veldig fin å kjøre sånn sett og brukte lite diesel, etter tur retur pluss små kjøring fra Notodden til Lampeland fylte eg opp tanken for 212 kr, der ble eg imponert. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Madas

Om du skal ha bil med god plass til barn baki uten at de skal sparke og ta borti alt mulig rart hadde jeg gått for en større bil. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
danfuruvarp

Jeg har en og er kjempefornøyd med min! Men det er en ting å tenke på og det er at bagasjerommet er utrolig lite! spesielt hvis du har bagasjetrekket på... Men en fantastsik kjøremaskin og c350e utgavene har endel utsyr utover de vanlige c klassene som feks luftfjøring. Når det kommer til hybriddelen så må du ha i tankene at det er et lite batteri i bilene og reelt sett kommer jeg rundt 20km på fullt batteri, jeg har dog klart å komme 25 km (Oppgitt rekkevidde er inntil 31km) og det ikke er for kaldt ute. Du kommer aldri i livet til å oppnå oppgitt forbruk på 0.28 L pr mil, jeg ligger på ca 0.55L pr mil i snitt gjennom hele året. På vinteren forsvinner rekkevidden på batteriet med en gang, spesielt hvis bilen står ute for da vil batteriet bli kaldt over natta, og varmeapparatet (Fantastisk) trekker en del strøm. Det er forøvrig ikke varmeapparat slik vanlige biler har, men en varmepumpe som blir varm med en gang på vinteren og som virkelig kan levere varme. Dette kan styres med app så lenge det er strøm på hybrid batteriet eller den er tilkoblet lader så kan du forvarme bilen på vinteren. Bonusen er at du kan kjøle den på sommeren også.

Bortsett fra det er det en fantastisk kjøremaskin og det er noe av det beste jeg har kjørt hvis du skal kjøre langt!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Ingolf

Har banka ned autobahn kiel-frankfurt (IAA)- munchen (oktoberfest) og retur kiel med c250 4x4 og det er flott bil å kjøre men bagasjerommet og stereoen var pingle delux kontra superben min. Hadde ikke bytta så lenge jeg har familie, men pen bil og digg på veien. Eier var enig i min konklusjon, men han er singel og mercefan

Han var forøvrig krystallklar på at han ikke ville ha hybriden c350, pga frykt for fremtidige kostnader og at bagasjerommet er lite som det er.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
C350e-girl

Får helt fint plass til bikkje, barnevogn osv. Og den sparker greit. Så det hadde jeg ikke lurt på engang😊

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
ALFRED
8 timer siden, C350e-girl skrev:

Får helt fint plass til bikkje, barnevogn osv. Og den sparker greit. Så det hadde jeg ikke lurt på engang😊

Barnevogn i hybrid utgaven? Må være dukke barne vogn det då. :)

• Haha 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
C350e-girl
11 timer siden, ALFRED skrev:

Barnevogn i hybrid utgaven? Må være dukke barne vogn det då. :)

Åhhhh, så morsom da😏 Nei. Det er en Bugaboo Buffalo. Og jizzez det er litt gulvplass som blir borte i bånn av bagasjerommet. Har hatt den i 10 mnd. Null problem.

Screenshot_20180917-172118_Samsung Internet.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
ALFRED
51 minutter siden, C350e-girl skrev:

Åhhhh, så morsom da😏 Nei. Det er en Bugaboo Buffalo. Og jizzez det er litt gulvplass som blir borte i bånn av bagasjerommet. Har hatt den i 10 mnd. Null problem.

Screenshot_20180917-172118_Samsung Internet.jpg

Må vel ha handleposer i forsetet då. :D

Nei takker meg til s max bagasje rom. 

16.9.2018 - 13.48, danfuruvarp skrev:

Jeg har en og er kjempefornøyd med min! Men det er en ting å tenke på og det er at bagasjerommet er utrolig lite! spesielt hvis du har bagasjetrekket på... Men en fantastsik kjøremaskin og c350e utgavene har endel utsyr utover de vanlige c klassene som feks luftfjøring. Når det kommer til hybriddelen så må du ha i tankene at det er et lite batteri i bilene og reelt sett kommer jeg rundt 20km på fullt batteri, jeg har dog klart å komme 25 km (Oppgitt rekkevidde er inntil 31km) og det ikke er for kaldt ute. Du kommer aldri i livet til å oppnå oppgitt forbruk på 0.28 L pr mil, jeg ligger på ca 0.55L pr mil i snitt gjennom hele året. På vinteren forsvinner rekkevidden på batteriet med en gang, spesielt hvis bilen står ute for da vil batteriet bli kaldt over natta, og varmeapparatet (Fantastisk) trekker en del strøm. Det er forøvrig ikke varmeapparat slik vanlige biler har, men en varmepumpe som blir varm med en gang på vinteren og som virkelig kan levere varme. Dette kan styres med app så lenge det er strøm på hybrid batteriet eller den er tilkoblet lader så kan du forvarme bilen på vinteren. Bonusen er at du kan kjøle den på sommeren også.

Bortsett fra det er det en fantastisk kjøremaskin og det er noe av det beste jeg har kjørt hvis du skal kjøre langt!

Diesel har fremdeles noen fordeler ennå ser eg. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
C350e-girl
6 minutter siden, ALFRED skrev:

Må vel ha handleposer i forsetet då. :D

Nei takker meg til s max bagasje rom. 

Diesel har fremdeles noen fordeler ennå ser eg. :)

Haha, hver sin smak. Vil ikke bli sett død i en s max engang😊 Og handleposene ligger bak i bagasjerommet.

• Liker 2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
C350e-girl
16.9.2018 - 13.48, danfuruvarp skrev:

Har et forbruk på 0.2 men jeg har elbil lader og lader på jobb. Får lett 30 kilometer på strøm med den, men da Må jeg kjøre pent. Den legger opp "rekkevidde" etter din kjørestil, reset etter lading så ser du hva du har. Gøy å tyne den og enda mer morro med kickdown😍  

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Madas
11 timer siden, C350e-girl skrev:

Okei 😊 Greit for meg, vil fremdeles ikke bli sett død i den "sykt stygge familiefar med 100 unger på budsjett med null kjøreglede" bilen der! Så kanskje vi skal være enige om at vi ikke liker samme type bil og svare trådstarter på det han spør om?

Ikke meningen å gå off-topic men du veit nå strengt talt ikke hva du prater om akkurat nå. Bil til over 600 løk er bil på budsjett? 

Hva er din da mener du? 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
gulliks

Skjer med barnehageoppførselen her? "min bil er bedre enn din", "du juger, jeg vet best"

Skjerp dere!

• Liker 5

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
ØHN
2 timer siden, gulliks skrev:

Skjer med barnehageoppførselen her? "min bil er bedre enn din", "du juger, jeg vet best"

Skjerp dere!

gulliks treffer spikeren på hodet. 

Slike diskusjoner ønsker vi ikke på DCN.

Hvis noen savner innlegget sitt i denne tråden, er det fordi jeg har fjernet det av samme grunn.

• Liker 2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
C350e-girl
6 timer siden, Madas skrev:

Ikke meningen å gå off-topic men du veit nå strengt talt ikke hva du prater om akkurat nå. Bil til over 600 løk er bil på budsjett? 

Hva er din da mener du? 

😂 En bil  jeg ikke kjøpte på budsjett, som jeg la til nøyaktig det utstyret jeg ville ha.

Jeg tror du mistolket den kommentaren litt, jeg skrev ikke at den var kjøpt på budsjett og at den var billig. Det var mer som at den er SER sånn ut. Jeg har grei oversikt over hva en ny bil Koster.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Madas
5 timer siden, C350e-girl skrev:

😂 En bil  jeg ikke kjøpte på budsjett, som jeg la til nøyaktig det utstyret jeg ville ha.

Jeg tror du mistolket den kommentaren litt, jeg skrev ikke at den var kjøpt på budsjett og at den var billig. Det var mer som at den er SER sånn ut. Jeg har grei oversikt over hva en ny bil Koster.

Det får være din mening. Å påstå at en S-Max har null kjøreglede bekrefter bare at du aldri har kjørt den. 

Hadde du prøvd en ny ST-line hadde du nok blitt overrasket. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
C350e-girl
15 minutter siden, Madas skrev:

Det får være din mening. Å påstå at en S-Max har null kjøreglede bekrefter bare at du aldri har kjørt den. 

Hadde du prøvd en ny ST-line hadde du nok blitt overrasket. 

Har kjørt naboens s-max. Jeg syntes ikke den bilen hadde comfort. Men det var ikke en 2018 modell.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Conkey

Tror denne posten tar medaljen ift latterlig off topic og minst seriøse svar.

Til trådstarter: hva ca er budsjettet (sorry men orker ikke sjekke pris på 1 år gamle c350e)? Om leasing er et alternativ og hybrid er målet er jo alle Volvos T8 biler relativt Ok. Jeg ble mektig imponert av både xc60 og v60(nye) mht bagasjerom.
Om du skal ha 3 barneseter bak i bredden begrenser dette bilvalget mye. Jeg valgte Ford da jeg trengte god bredde bak da dette var/er(?) en av de bredeste. Er lengde det vesentlige er jo superb kongen.
Jeg ble selv svært overrasket over plassen bak for barneseter og bein i min F11 med komfortseter.

Jeg har kjørt mye c350e som er bilen til en god venn og man blir fort frustrert over plassen hvis man er vandt med vanlig bagasjerom/høyde på gulv. Men det er jo også noe som handler om vane vil jeg tippe

• Liker 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider