Jump to content
Fenwick

Kjøp av BMW 3 serie

Recommended Posts

Fenwick

Noen her som har peiling på BMW?

Min datter har akkurat startet som lærling å har behov for å kjøpe seg bil, det er en BMW 3 serie hun ønsker (pris mellom 70-150000) og ho virker ganske låst på det :)

Men BMW er ikke mitt felt i det heletatt. For meg ser det ut som de er veldig overpriset, Eks, en 2008 kjørt 120-140 000 km ligger gjerne over 100 000 og opppver. Nå den siste ho sendte meg link på kjørt over 140 000 pris 103 000. (riktig nok 20011 denne). Som sakt har jeg ikke mye peiling på disse bilene men tenker er den kjørt 140 tusen km nå, så om ho har den i 2-3 år så er den ikke verd mer enn 50 000. 

Hva er rigtig å god pris for disse bilene, og er de så godt bygget at 140,000 km ikke er mye?

Er det noen modeller og eller årstall som har svakheter og noen som man burde satse på å velge foran andre etc? 

Edited by Fenwick

obimann

Hei

Jeg ville spurt på Bimmers.no. Der er det mye kompetanse på BMW. Det er noen motorer med problemer som det er kjekt å vite om.

TobiasW

Kjøpt facelift som kom rundt 2009. De holder seg bedre i utseende, teknologi og pris naturlig nok.

2.0d motorene fra 2006-2011 (tror jeg det er) har hatt trøbbel med registerhavari. Gjør som nevnt over her og les på Bimmers.

Jeg vil tro en facelift vil holde seg ganske mye bedre enn at verdien halverer seg på 2-3 år. Det kommer og selvsagt an på vedlikehold og hvor mye bilen blir brukt på den tiden :)

Ellers er det som alltid lurt å kjøpe godt utstyrte modeller. M-Sport vil gjøre bilen mer attraktiv og ser mye bedre ut. Veldig gode biler å kjøre, lykke til med kjøp!

e30 tic

Har selv hatt Alpina D3 som egentlig bare er en opojazza 320. Gode biler egentlig. Generelt får man myyye mer bil for pengene i 5 serie og 7 serie. 3 serie er rimeligst nye og har alltid holdt seg godt . Jeg hadde forsøkt å foreslå 1 serie. Generelt gode biler både 1 og 3 serie. Er det mye små kjøring og dill bør du unngå diesel. 316 diesel oppleves ikke treg siden disse har 2 litere men mindre effekt. Står mye om disse bilene på diverse forum.  N43 bensin motoren har et lurvete rykte av flere årsaker

Prinsen

Du har helt rett i at de er overpriset, og det skyldes i stor grad at BMW er et populært merke på bruktmarkedet. Men det betyr også at hun bør kunne forvente en god pris når hun skal selge den igjen om et par år sammenlignet med andre tilsvarende biler. Hun kan også få mye nyere bil for pengene hvis hun ikke er så fjong på hvilket merke som står foran på panseret. For de 150k hun har til rådighet kan hun få en helt ny bil med de garantier og fordeler det har, for å sette ting i perspektiv ...

Men BMW er bygget for å kjøres med og 2011 (som var den ene bilen hun så på) var vel også da BMW kom med 200 000 km/5 år nybilgaranti. At de setter 200 000 betyr jo at de forventer lite problemer innenfor den kjørelengden og antall år, så 140 000 fordelt på noen få år lenger ville jeg i utgangspunktet ikke bekymret meg over.

Som andre skriver: sjekk ut BMW-forumet for kjente feil på spesifikke enkeltmodeller/motoriseringer og ikke glem at det hører med en premiumkostnad å reparere en premiumbil.

Stian1991

Her må du bare ha tungen litt bent i munnen når du skal handle, motor er viktig å se på. Diesel utgavene er noe utsatt for register havari, dette gjelder noen av 2 literene.
Jeg hadde ikke vært utrolig redd for dette, så lenge man går for riktig utgave.
For 150k så kan man finne mye bra, og det er viktig å kjøpe en bil med det rette utstyret mtp gjensalg. Hold av bil er også viktig! 
Jeg er med i e90 gruppe på facebook, og mye bra som kommer der uten at det ender på finn.no... sjekk gjerne der. Også er de flinke i forbindelse med hvilke motor som er gode og ikke! 

Hadde valgt en 2009 3-serie any day med 130k på telleren enn en spell ny toyota til samme pris :D hver sin smak, men på e90 og generelt BMW er det mye kjøreglede, og en tunet 2 liter diesel går greit :) 

ALFRED
30.8.2018 - 15.47, Stian1991 skrev:

Her må du bare ha tungen litt bent i munnen når du skal handle, motor er viktig å se på. Diesel utgavene er noe utsatt for register havari, dette gjelder noen av 2 literene.
Jeg hadde ikke vært utrolig redd for dette, så lenge man går for riktig utgave.
For 150k så kan man finne mye bra, og det er viktig å kjøpe en bil med det rette utstyret mtp gjensalg. Hold av bil er også viktig! 
Jeg er med i e90 gruppe på facebook, og mye bra som kommer der uten at det ender på finn.no... sjekk gjerne der. Også er de flinke i forbindelse med hvilke motor som er gode og ikke! 

Hadde valgt en 2009 3-serie any day med 130k på telleren enn en spell ny toyota til samme pris :D hver sin smak, men på e90 og generelt BMW er det mye kjøreglede, og en tunet 2 liter diesel går greit :) 

Ja eller Renault zoe. Den er billig ny. :D