Marius

Felg shinings!

Idag var det rett på Jernia, å få kjøpt inn en flaske med Ferro-Bet Rustvask.

Tenkte å prøve den på vinterfelgene til brodern, da de sikkert ikke har blitt vaska på flere år. Poenget var ikke å få de 100%, men å få bort mesteparten av det som satt på de. Lakken begynner tilogmed å flasse av på de..så gadd ikke å legge masse tid på disse..

Utstyret som ble brukt!

felg2.jpg

felg3.jpg

Masse drit på felgene..

felg5.jpg

felg7.jpg

felg6.jpg

Etter en omgang med Ferro-Bet og skrubbing

felg4.jpg

felg1.jpg

felg8.jpg

Alt i alt er Ferro-Bet sterke saker :) Kan anbefales til VELDIG skitne felger! :)

BTW. Ble vasket på innsiden av felgen også såklart..men glemte å ta bilder ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

da får jeg vel legge denne til samlingen min også da:)

fint resultat

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser ut som denne saken må prøves :thumbup:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja sterk den der, regner med blesene var der før du startet?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du skader i lakken på felgene skal du IKKE bruke ferro-bet, kun om det er skitt au felger som en ikke bryr seg døyten om blir stygge etter behandlngen, så ja forsiktig med såpass sterke saker

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da må jeg ut å handle denne imorgen. Har en vinterfelg med fastbrent bremsestøv som INGENTING har tatt hittil...

Hvordan går du fram? Lar Ferrobet ligge på i ca 5min og jobber det inn med felgbørsten for så å spyle av bare? :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Ja sterk den der, regner med blesene var der før du startet?

Ja, blesene var der før jeg startet ;) Ville ikke skrubbe alt for hardt heller, i tilfelle mer skulle løsne..

Da må jeg ut å handle denne imorgen. Har en vinterfelg med fastbrent bremsestøv som INGENTING har tatt hittil...

Hvordan går du fram? Lar Ferrobet ligge på i ca 5min og jobber det inn med felgbørsten for så å spyle av bare? :)

Sprayer på, la det ligge på 1 minutt, også begynne å skrubbe. Men FerroBet må IKKE tørke ut på felgen..! Så pass litt på det.. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg sier meg enig med de som hevder Ferro bet rustvask er sterke saker ja....

Etterhvert har jeg skjønt at dette ikke er noe hverdagsprodukt - men snarere et "siste utvei" produkt.

Jeg har testet dette mye på forskjellige felger, og at resultatet blir bra er hevet over enhver tvil, men jeg ser også at den kan være hard mot klarlakken.

De felgene du tok der var omtrent samme utgangspunkt som økonomi-stuntet jeg gjorde da jeg handla brukte originale Volvo XC70 felger i vinter

- og som blir brukt til sommehjula nå. (uten blemmene i klarlakken riktignok)

Jeg ser at jeg har fått noen ørsmå ....var det bleser Trulsern kalte det ? blemmer, blærer....opp-posninger av klarlakk på et par plasser.

Men min fremgangsmåte var faktisk enda tøffere enn din, jeg sprayet over og lot stå 2 minutter før jeg spylte med HT. Deretter sprayet jeg over igjen og skrubbet et par minutter med børste før avspyling. Deretter var det clay for å fjerne det lille som var tilbake av innbrent bremsestøv og annet snusk. Og resultatet ble - utgangspunktet tatt i betraktning veeeldig bra.

Nå er det slik at de felgene som er innom våre hender ofte aldri får bli så ille som dette, og at det dermed som oftest dreier seg om biler vi tar for andre - og da blir jeg litt skeptisk. Før jeg hadde brukt dette på en annen sin bil hadde jeg absolutt kommet til å gitt vedkommende en risikovurdering før jeg satte igang, slik at man ikke ender opp som destroyer i stedet for detailer :)

Endret av smellycat
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja ser den! Det er et siste utvei produkt. Nå skal de hjulene på en ellers "shabby" Mercedes C180, som går som studentbil..å da fikk jeg lov til å prøve av brodern, som har bilen!

Men vil selfølgelig prøve noe annet før jeg går løs med FerroBet, på kundebiler...ellers så kan fort den jobben gå i minus.. :rolleyes:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En må ikke sause inn felgene med den. Litt på en svamp feks og gni på de stedene det sitter godt funker også.. men ja, forsiktig med dette på kundebiler... er det skader i klarlakken SKAL IKKE ferro bet rustvask benyttes ...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fysj. Nå ble jeg nesten litt små-skremt her men. Har ingen skader i klarlakken på felga og står på flaska at det skal ligge på i 10 sekunder. eha..så får bare bruke litt ekstra vann og væra kjapp med gnukkinga...:)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive