Gå til innhold

Grå hinne etter voks.. Angelwax enigma..

Recommended Posts

Skrevet (endret)

Hjelp.... Nå forstår jeg ingen ting.. Har polert en bil. Grov polert med kc h 8.02. Og finpolert med kc m2. 01

Tok vipedown. Og bilen så bra ut..

Tørker over en ekstra gang med en ny microfiber klut for å være sikker. Legger så et tynt lag med angelwax enigma hybrid voks. Etter et par minutter så kommer det en slags feit grå hinne.. Buffer den vekk.. Men den bare kommer tilbake? Noen som har vært borti lignende? Eller har noen tips..? 20180814_212527.thumb.jpeg.7e65787b1cbfbae64056a0a750fdbd73.jpeg

Endret av Brevik
Skrevet

Jeg er nybegynner deluxe, men har lest en god del her inne siden jeg ble medlem (trenger litt kunnskap), deriblant produktester og div. S&S, og mener flere skriver at den legger igjen en «oljehinne» som det krever litt jobb å tørke av? Så anbefaler søkefunksjonen inntil du får svar fra noen med erfaring med produktet :)

• Liker 1
Skrevet

Ja du har rett i at det ser ut som en oljehinne.. Det pussige er jo at den ikke går bort etter flere runder med iherdig buffing med ny tørr klut hver gang..

Skrevet

Exint / Pec skriver følgende i en test der Enigma inngikk:

Sitat

Angående buffing av enigma var det lett å få av det meste. Jeg men merket det lå litt «oljer» igjen som så ut som hologrammer. Var ikke det for de flyttet seg ettersom jeg tørket i forskjellig retninger. Så det krevde litt lenger buffing for å få perfekt enn UHD og utopia. Tror det er noe med hybrid blandingen da wax addict oppfordre seg likt og er også en hybrid.

Hele tråden her: Link

• Liker 1
Skrevet

Eventuelt gå over med qd, eg går som regel over med qd etter voksing. 

Skrevet

Skal bestille meg angelwax enigma qed for å teste den sammens med voksen for å se om det gjør saken lettere..

Skrevet

Hva er det i den som skal gjøre forskjell i forhold til den du har brukt, Gtechniq Panel Wipe?