Jump to content
Sign in to follow this  
Jetseel

Rupes Ibrid batteri problemer

Recommended Posts

Jetseel

Hei! Jeg har en ibrid som jeg har lekt med de siste dager, men jeg har oppdaget en liten case med denne maskinen., Når jeg setter inn et fullt oppladet batteri og skal starte, så hender det at den plutselig bare kutter strømmen, lyset blinker rødt, grønt og av og til ikke noe... Dette skjer selv om jeg ikke er nære bilen en gang med maskinen. Så når jeg dytter og "vingler" litt på batteriet, så ser jeg at den kutter og starter igjenn. VELDIG lite som skal til for at dette skjer. Ved strømadapteren i, så kan den kjøre på uten problemer. Er dette en svakhet med batteriene til ibriden? Dårlig kontakt i selve batteriet?  Har noen opplevd eller hørt om andre som har hatt samme problem?

Så kommer dette med garanti osv osv... Hvor lang garanti er det på ibrid? Jeg kjøpte min hos Swissvax på varemessa for 2 år siden trur jeg det var,men gud vet hvor jeg har kvitteringa på det.... Har de registrert noe modell nr osv tru`? eller navn og nr da jeg kjøpte? Husker virkelig ikke dette!
Takk på forhånd!

Stian.R

Har selv en nano hvor ene batteriet er kaputt, tok kontakt med butikken jeg handlet det hos. Fikk da et skjema tilsendt for å videre sende til Holgers. 

Har ikke sost meg til å gjøre det enda, men måtte oppgi serienummer på maskina. 

Kontakt Holgers er mitt råd.

• Like 1

Jetseel

Ok høres bra ut! Er det Holgers som er hoved importøren? Siden alle bare vidresender til dem?

Tommy

Holgers er Importøren, å de ordner eventuell reparasjon. Men ta en tlf/mail til Swissvax å hør med dem først, ettersom det var de som solgte den.

Klykken

Alltid slik at utsalgssted er den du skal forholde deg til. De skal forholde seg til sin link i kjeden igjen. 

Hvis du blir bedt om å kontakte importør ønsker utsalgsstedet å fraskrive seg sitt ansvar.

Edited by Klykken

Jetseel

Kontaktet swissvax som svarte meg med en gang ( pluss i margen )  og var som dere skriver her. De sier jeg kan sende den til swissvax selv, eller direkte til holgers sammen med et skademeldingsskjema eller noe. Blir forklart at sender jeg til siwssvax, må de uansett sende rett til holgers, så jeg kan like greit spare litt tid ved å sende direkte til dem og det skjønner jeg jo. Jeg fant heldighvis kvittering på kjøpet,så da bør det ordne seg :)
Takk for svar!

• Like 2

Klykken

Risky. Sender du oppvaskmaskina direkte til Whirlpool også, fremfor Elkjøp? 

Hadde jeg aldri gjort.

Men bra hvis det ordner seg. :)

Conlogo / Terje
9 timer siden, Klykken skrev:

Risky. Sender du oppvaskmaskina direkte til Whirlpool også, fremfor Elkjøp? 

Hadde jeg aldri gjort.

Men bra hvis det ordner seg. :)

Godt poeng. Nå er nok elkjøp en kjede bransje som er avhengig av litt andre rutiner for at de skal klare å holde styr på ting. Reparasjon på Rupes maskinene vil uansett skje hos Holgers, og han må uansett fylle ut Holgers sitt reparasjonskjema, Siden han presiserte at det hastet og få ordnet problemet, så fortalte jeg/vi han at han kunne spare noen dager med frakt ved å sende direkte. Skjemaet inneholder uansett en rute hvor man fyller ut hvilken forhandler man har kjøpt produktet hos. :) 

Edited by Conlogo / Terje
  • Like 1

Klykken
2 timer siden, Conlogo / Terje skrev:

Godt poeng. Nå er nok elkjøp en kjede bransje som er avhengig av litt andre rutiner for at de skal klare å holde styr på ting. Reparasjon på Rupes maskinene vil uansett skje hos Holgers, og han må uansett fylle ut Holgers sitt reparasjonskjema, Siden han presiserte at det hastet og få ordnet problemet, så fortalte jeg/vi han at han kunne spare noen dager med frakt ved å sende direkte. Skjemaet inneholder uansett en rute hvor man fyller ut hvilken forhandler man har kjøpt produktet hos. :) 

Kundeforholdet er uansett mellom Swissvax.no og @Jetseel, og Swisswax.no skal håndtere garantisaken mot sin leverandør igjen. Forbrukermessig er dette ikke særlig heldig hvis Holgers skulle bli vrang, ettersom dere har sluppet ansvaret med garantisaken og det samtidig med kundens velsignelse. Dere skal ta "kampen" mot leverandør. 

Nå skal det sies at jeg tviler på at Swissvax og Holgers er vanskelig hvis det skulle bli noe, og insinuerer heller ingenting, men tenker mer på generell basis. 

• Like 2