Jump to content
smil

Poleringsputer til Rupes LHR15 mark ll

Recommended Posts

smil

Puleringsputer til Rupes LHR15 mark ll. Jeg tenker å kjøpe Hamron 150x50mm.
Eller må jeg kjøpe puter fra rupes.

Conkey

Rupes har utviklet disse maskinene som et system, der det optimale er å bruke deres puter etter det jeg forstår. Nå har ikke jeg rupes maskiner men noen puter. Av skumputer er scholl sine spiderpads mine klare favoritter. Veldig behangelige å kjøre. Uber er rimelige og gode skumputer
Ville ventet til noen som eier rupes maskin sier noe om hvilke puter som fungerer best med de maskinene

Thor Ingo

Det er noe i det med orginal bakplate og rupes orginal pads og vektinga der. Det blir mer komfortabelt å kjøre med. Selv har jeg kamikaze som jeg liker å bruke med ull og evt hvit-sort spider (utrolig slitesterk) når det er mye å rett opp og optimal free-spinn. Forøvrig liker jeg godt grønn og gul rupes pute veldig godt på orginal bakplate. Den grønne kutter ofte bra nok med riktig compund og medium lakk og slitasje. Så for å si det sånn, så er grønn den første puten jeg altid prøver(hvis ikke tilstand og forhånd tilsier noe helt annet),  men kjekt/uvurdelig å ha annet med bedre kutt i bakhånd. Hamron har jeg null erfaring med. Men gode puter er verdt å betale for 7 dager i uka. Husk mange nok puter;-) 

BC160
28.7.2018 - 0.17, smil skrev:

Puleringsputer til Rupes LHR15 mark ll. Jeg tenker å kjøpe Hamron 150x50mm.
Eller må jeg kjøpe puter fra rupes.

Jeg har 4 rupesmaskiner, og jeg må bare innrømme at jeg synes putene til Rupes er dårlig, untatt den gule og hvite. Jeg synes den blå og grønne går så mye i oppløsning og bilene jeg tar blir full av rester av putene. Min store favoritt til grovpolering er Flexipads Pro-Wool, den kutter ekstremt bra. Finpolering blir gjerne med gul Rupes eller orange Koch-Chemie. Jeg kommer aldri til å kjøpe blå og grønn Rupes, til det er det alt for mange alternativer som jeg anser som mye bedre. Men gul og hvit rupes kommer jeg til å fortsette med.

J Lafton
30.8.2018 - 21.14, BC160 skrev:

Jeg har 4 rupesmaskiner, og jeg må bare innrømme at jeg synes putene til Rupes er dårlig, untatt den gule og hvite. Jeg synes den blå og grønne går så mye i oppløsning og bilene jeg tar blir full av rester av putene. Min store favoritt til grovpolering er Flexipads Pro-Wool, den kutter ekstremt bra. Finpolering blir gjerne med gul Rupes eller orange Koch-Chemie. Jeg kommer aldri til å kjøpe blå og grønn Rupes, til det er det alt for mange alternativer som jeg anser som mye bedre. Men gul og hvit rupes kommer jeg til å fortsette med.

Har det vert flere ganger at putene går i oppløsning ? Kan jeg spørre hvor lenge du kjører med dem før du bytter, og hva slaks hastighet kjører du på maskin ? Er det Rupes maskin du bruker ?

Morten.

Erfart det samme som BC160 med blå Rupes puter. Bruker Rupes maskin.

Woopzy

Bruker en Rupes LHR 15 Mark II på jobb og denne går utelukkende med Scholl Consept Spider puter. Bruker da blå eller lilla alt ettersom hvor "grovt" mann skal skride til verket. Skulle det vært et sær tilfelle så tar jeg frem hvit/svart pute.

Tommy
7 timer siden, Morli skrev:

Erfart det samme som BC160 med blå Rupes puter. Bruker Rupes maskin.

Jeg vil tro dette er brukerfeil, å at putene blir kjørt for lenge, og på for høy hastighet. Det at folk kjører de med for høy hastighet, er noe Rupes er klar over, å som et resultat av dette, så har den nye MK3 maskinen lavere hastighet på maks, en den gamle MK2.

Morten.

Takk for tilbakemelding Tommy. Når du nevner for høy hastighet, så er nok det årsaken. Legger aldri press på maskin under polering, men hastigheten blir ofte satt til maks under polering.

Tommy
3 timer siden, Morli skrev:

Takk for tilbakemelding Tommy. Når du nevner for høy hastighet, så er nok det årsaken. Legger aldri press på maskin under polering, men hastigheten blir ofte satt til maks under polering.

På MK2, så bør du ikke kjøre på høyere hastighet en 4 med de groveste putene. På den hastigheten er de også mest effektive.