Gå til innhold

Deres erfaring med valg av dekkfornyer?

Recommended Posts

Strøkenlakk
Skrevet

Ser etter en dekkfornyer som har holdbarhet, og som verken blir for shine eller matt- ett sted i mellom. 

Skrevet

Kan glatt anbefale Gyeon Tire. Er veldig fornøyd med både utseende å holdbarhet på den👍

Thor Ingo
Skrevet

Har ikke inntrykk av at noen er stort bedre enn andre. Synes faktisk av de som jeg selv har erfaring med; Gtechniq T1 og T2, SW Penu, CP pearl, Fireball, AG Rubber Care og Chemical Guys silk and shine at sistnevnte er best. I denne videoen ser vi faktisk at VRP klarer seg best så det underbygger på en måte min erfaring at CG har noe stæs i seg som gjør dem bedre. En annen ting er gummiblanding.... Jeg har opplevd eks vis gtechniq T1 bli helt balle på Nokian hakka.

https://www.blackpearltirecoating.com/  Dette er vel det eneste som virkelig funker long-term etter hva jeg har forstått, uten at jeg har har noe erfaring med det. 

Strøkenlakk
Skrevet

Noen andre forslag? har selv sett at dekkene har blitt brune etter dekkfornyer ved enkelte produkter. Finner forresten ingen som heter: silk and shine fra CC...….

Skrevet

Så videon over og har aldri opplevd at dekkene mine har blitt brune av Gyeon tire. Men sikkert forskjeller på dekkfabrikanter. Jeg kjører på Pirelli p zero og er veldig fornøyd med Gyeon der. Men SV Pneu er også en favoritt av de gode «gamle» slagerne ja.

Har sikkert prøvd alle de mest omtalte dekkfornyerne opp i gjennom. Akkurat nå er det Gyeon som fenger...😁men om etpar mnd. kanskje jeg finner fram noe annet jeg har stående.Zaino Z16 feks. som også er knallbra. Osv.osv....😁

Thor Ingo
Skrevet
30 minutter siden, Strøkenlakk skrev:

Noen andre forslag? har selv sett at dekkene har blitt brune etter dekkfornyer ved enkelte produkter. Finner forresten ingen som heter: silk and shine fra CC...….

https://scandicshine.no/product/chemical-guys-silk-shine-dressing-473ml/

synes jo også flexibiliteten mtp bruksområder til denne er fin, og jeg synes den gir en fin finish med respektabel holdbarhet som ikke står noe særlig tilbake for de andre jeg nevnte. 

6 minutter siden, steinbra skrev:

Så videon over og har aldri opplevd at dekkene mine har blitt brune av Gyeon tire. Men sikkert forskjeller på dekkfabrikanter. Jeg kjører på Pirelli p zero og er veldig fornøyd med Gyeon der. Men SV Pneu er også en favoritt av de gode «gamle» slagerne ja.

Har sikkert prøvd alle de mest omtalte dekkfornyerne opp i gjennom. Akkurat nå er det Gyeon som fenger...😁men om etpar mnd. kanskje jeg finner fram noe annet jeg har stående.Zaino Z16 feks. som også er knallbra. Osv.osv....😁<span>

Nei det varier nok fra dekk/gummiblanding. Jeg har selv hatt gyon tire som "neste" på innkjøpslisten men ble jo skeptisk når jeg så testen, men er nok bare dekktypen som ikke egner seg vil jeg tro. Hvordan legger du den? Kjører du varemepistol og hele den biten?

Skrevet

Nei har ikke brukt varmepistol enda, men må kanskje prøve det ved en senere anledning. Men grundige rengjøring før påføring er en viktig faktor tror jeg. Det gjelder alle dekkfornyere. Går mye i sterk Surfex blanding og Britemax Grime out her da. Skrubbe i flere omganger. Ognår du tror du har fått ut alt av drit så skrubb engang til😁

Skrevet

Ja veldig effektiv den ja. Glemte å si at jeg legger Gyeon Tire med pensel og lar den ligge å «trekke» lenge. Kanskje over natta hvis det passer sånn. Så drar jeg over med microfiber for å fjerne overflødig produkt.

Håkon L
Skrevet (endret)

Silk and shine var drit spør du meg. Selv etter en påføring, så det ikke ut som det var påført noe dekkfornyer etter det var tørket inn. Samtidig som holdbarheten varte kun til neste vask. Mye bedre erfaring med Scholl Boost, dekkene har holdt seg fine i flere mnd nå og nesten ikke noe drit å finne på dekkene ved vedlikeholdsvask. Sheeter til og med fra dekkene som jeg ble overrasket av. Er jo ikke en dedikert dekk fornyer, men fungerer faktisk veldig greit. Har litt lyst å prøve CarPro Perl etter å ha hørt veldig mye bra om den, men må nok bruke opp det jeg har først :)

Endret av Håkon L

- Nissan 200SX S14a 2.0T (Solgt)

Mazda MX-5 NB 1.8 (Solgt)

Ford Puma Coupé 1.7 (Solgt)

Øystein
Skrevet

Har brukt Gyeon en stund, og synes egentlig det blir både fint resultat og ok holdbarhet.

Eneste ulempen er at de flaskene lekker litt i pumpa, så det blir alltid litt produktsøl på flaske/hyller.

Sånn sett er Pneu mye bedre ifht flaske/embalasje.

www.sanne.com / www.oysteinsanne.com
Audi A4 B9 2017, Audi A4 B8 2011Audi A3 2008

Skrevet

Grunnen til at dekkene blir brune rett etter påføring er fordi de ikke er godt nok rengjort først.

Vask og skrubb med f.eks 1:4/1:5 blanding Surfex HD, repeteres til skummet ikke blir brunt ved skrubbing lengre. 

La dekk tørke

Påfør dekk/gummifornyer

Jeg bruker SV PNEU, KC PSS/ Nano Magic Plastcare og Soft99 Tirewax. Alle funker bra, billige i innkjøp og grei holdbarhet. 

Og for ordens skyld så har jeg testet dette med rengjøring og ikke på sommerbilen. Ved påføring på dekk som ikke er rengjort kom brunfargen tilbake etter tre dager, etter rengjøring og påføring så er de like fine etter snart 2 uker og ingen antydning til svekket beskyttelse. Blir moro og se hvor lenge PNEU holder da det er den nyeste dekkfornyeren i ''samlingen''. :) 

1991 Toyota Celica GT-4 ST185

2014 Toyota Hilux X-Cab

2019 Mitsubishi Outlander PHEV S-Edition

• Forhandlere
polishduden
Skrevet
Grunnen til at dekkene blir brune rett etter påføring er fordi de ikke er godt nok rengjort først.

Vask og skrubb med f.eks 1:4/1:5 blanding Surfex HD, repeteres til skummet ikke blir brunt ved skrubbing lengre. 
La dekk tørke
Påfør dekk/gummifornyer

Jeg bruker SV PNEU, KC PSS/ Nano Magic Plastcare og Soft99 Tirewax. Alle funker bra, billige i innkjøp og grei holdbarhet. 

Og for ordens skyld så har jeg testet dette med rengjøring og ikke på sommerbilen. Ved påføring på dekk som ikke er rengjort kom brunfargen tilbake etter tre dager, etter rengjøring og påføring så er de like fine etter snart 2 uker og ingen antydning til svekket beskyttelse. Blir moro og se hvor lenge PNEU holder da det er den nyeste dekkfornyeren i ''samlingen''. [emoji4] 
Det du sier der er faktisk kun delvis riktig. Google tire blooming så ser du :)

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Strøkenlakk
Skrevet

Finnes noe produkter som jeg tror er petrolumbasert. Da blir dekka brune...

Hva anbefaler du Autoglaze?

• Forhandlere
polishduden
Skrevet
Finnes noe produkter som jeg tror er petrolumbasert. Da blir dekka brune...
Hva anbefaler du Autoglaze?
Vi har flere gode produkter i nettbutikken vår, det samme gjelder de andre som er partnere til dcn. Å fremme egne produkter har jeg ikke lov til :)

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Skrevet
36 minutter siden, Autoglaze / polishduden skrev:

Det du sier der er faktisk kun delvis riktig. Google tire blooming så ser du :)

Lærer så lenge jeg lever. :)

Skal lese litt når jeg får tid en kveld. Innlegget mitt er basert på mine erfaringer, bare så jeg har fått sagt det. :)

• Liker 1

1991 Toyota Celica GT-4 ST185

2014 Toyota Hilux X-Cab

2019 Mitsubishi Outlander PHEV S-Edition

longbow
Skrevet

Koch Chemie pss uten tvil.

IGL Kenzo master installer

Sertifisert Scholl Concepts Bilpleier.

Sertifisert Polishangel Bilpleier.

.

olav framvik
Skrevet

all season dressing fra norsk prol gir fine dekksider synes jeg, du kan la den tørke for blanke dekk eller tørk av med microfiber for et mattere utseende.

The Punisher
Skrevet

GTechniq  T1 holder lenge, men er ikke mye drøy eller enkel å legge på. Noe «sling» også, men det er grunnet at en må legge på en del. Tørker av overskytende, men  likevel. 

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Detailers Club bruker informasjonskapsler (cookies) til å måle trafikk, optimalisere siden og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du dette og våre Personvernvilkår