hanso

Biltemamaskin er prøvd...

Da har jeg for første gang prøvd maskin på bilen. Ikke mindre enn Biltema sin med to hoder!!! Ikke akkurat kvalitet selv om jeg ikke har noe å sammenligne med.

Padsene trakk opp produkt som bare det. Prøvde meg på ScratchX og AG Paint Renovator. Lakken ble vel litt bedre med tanke på glans, men ripene var der fortsatt, både swirls og strørre riper. Nå skal det nevnes at jeg bare kjørte over to ganger.

Skal prøve andre pads og kanskje litt andre produkter. Ser for meg at det går litt når man skal gå over en E39 touring med hard lakk og mye riper. Men det skal sies at jeg ikke er ute etter en 100% lakk, men hadde vært moro og fåt vekk mesteparten av ripene:)

Synspunkter og kommentarer er velkomne!!

Mvh Hans-Olav.

Endret av hanso
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei Hans-olav!

Jeg har selv en 520 fra 99 som har utrolig hard lakk, i og med at du også har en E39 har nok du samme lakk som meg. Må dessverre skuffe deg med at det er svært vanskelig å få fjernet riper i klarlakken med en slik maskin, skal du få en ripefri lakk må du nok opp på roterende og et kraftigere middel. Selv har jeg brukt roterende med gul sonus-pad og menzerna super intensive polish og fullført med en finere pute og mildere polish.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det regulerbar hastighet på Biltemas to-hoder?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det regulerbar hastighet på Biltemas to-hoder?

Ja - 1-5 trinnløst (og opp til "max"). Lukter svidd av motoren når man legger litt press default_smile.png

Jeg kjører med Uber pads nå (fra Scandicshine, oransje) på en Audi A4 Avant (se Show'n'Shine) i kombinasjon med Meg D151. Hard lakk ja. En del swirls og noe som ser ut som riper etter å ha kjørt gjennom en hekk (!) ser ut til å forsvinne helt - men på så hard lakk må man nok ha roterende og f.eks Meg 105/205 kombo (eller tilsvarende hos Menzerna) for å virkelig ta noe.

Endret av EssieK
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive