Gå til innhold

Hvilken voks til ca 2000kr?

Recommended Posts

Thomas Ant
Skrevet (endret)

Hei! Jeg begynner og gå tom for voks, har en 200ml shield og en polish angel famous (150ml?) Flaske som nå begynner og gå tom etter snart 5 år. Har vært meget fornøyd med begge disse voksene men er det noe «bedre» på markedet til samme pris nå? Jeg er ute etter glans og selvfølgelig mest mulig holdbarhet. Enkel påføring og buffing er også veldig viktig.

Endret av Thomas Ant
Thor Ingo
Skrevet

Angelwax Enigma synes jeg veldig god. Jeg har ikke prøvd Famous, men i forhold til shield synes jeg den først og fremst holder bedre og har bedre gloss. Den lukter godt, er veldig fin å legge og buffe av:-)))

Skrevet
13 minutter siden, Thor Ingo skrev:

Angelwax Enigma synes jeg veldig god. Jeg har ikke prøvd Famous, men i forhold til shield synes jeg den først og fremst holder bedre og har bedre gloss. Den lukter godt, er veldig fin å legge og buffe av:-)))

Kjøpte en liten boks (33ml) av Enigma for å teste den. Ser lovende ut mtp vannskrekk etter ca. 2mnd. Litt dårligere enn Fusso, men bedre enn AG Ultra HD Wax. Synes dog ikke den var så lett å buffe som AG. Skal nevnes at det var på Asiatisk bil, og på de har jeg opplevd uvanlige resultat tidligere kontra andre biler. Men for en pris. Finnes mye bra til en brøkdel av prisen.

Thomas Ant
Skrevet

Har faktisk sett litt på nettopp enigma, men det eneste som holder meg litt tilbake er at flere folk beskriver den som litt vanskelig og buffe av. 

Freakshow
Skrevet

er du ute etter sommervoks eller vintervoks? :)
har enigma selv, men den skal ikke få skryt på vinter halvåret hvertfall xD

Max Protect Certified Detailer

Freakshows E39 530DAT

Thor Ingo
Skrevet
36 minutter siden, Polish skrev:

Finnes mye bra til en brøkdel av prisen.

Jo det spørs jo hvilke kvaliteter man ser etter. Man får nok mer for pengene på rimelige varianter som har mange av de primære kvalitetene, men mangler ofte sekundær kvaliteter. Mye av opplevelsen med å legge voks er særs subjektive.... og jeg får god-følelsen når jeg legger Swissvax og AW enigma. Det er noe med åpninga av krukka og følelsen det gir å legge og buffe (kall det placebo) men det gir mening etter en nøysomlig prep. 

Men, eks vis på Enigma har jeg lagt på 2 store stv og en medium bil på en liten 33ml, og du får nok mere ut av den store krukka pr ml. Ca 25-30 runder med samme ratio/legg. Da er det ikke prisen på lsp som kveler budsjettet uansett. Jeg er rimelig sikker på Enigma vil tåle bra sammenligning med vokser (vokser!, ikke sealere) mtp holdbarhet på de fleste lakktyper.

Noe må snart gjøre en ny test med de “nye gutta i klassen vs klassikere» så får vi se;-)))

Thomas Ant
Skrevet
1 time siden, Freakshow skrev:

er du ute etter sommervoks eller vintervoks? :)
har enigma selv, men den skal ikke få skryt på vinter halvåret hvertfall xD

Allround. Holdbar voks med mest mulig glans. 

Skrevet

Sjekk ut vokser fra Obsessionwax.com og Mitchellandking UK. Dem har mye å velge i. 

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, Thor Ingo skrev:

Jo det spørs jo hvilke kvaliteter man ser etter. Man får nok mer for pengene på rimelige varianter som har mange av de primære kvalitetene, men mangler ofte sekundær kvaliteter. Mye av opplevelsen med å legge voks er særs subjektive.... og jeg får god-følelsen når jeg legger Swissvax og AW enigma. Det er noe med åpninga av krukka og følelsen det gir å legge og buffe (kall det placebo) men det gir mening etter en nøysomlig prep. 

Men, eks vis på Enigma har jeg lagt på 2 store stv og en medium bil på en liten 33ml, og du får nok mere ut av den store krukka pr ml. Ca 25-30 runder med samme ratio/legg. Da er det ikke prisen på lsp som kveler budsjettet uansett. Jeg er rimelig sikker på Enigma vil tåle bra sammenligning med vokser (vokser!, ikke sealere) mtp holdbarhet på de fleste lakktyper.

Noe må snart gjøre en ny test med de “nye gutta i klassen vs klassikere» så får vi se;-)))

Måtte teste den litt til på et panel nå. Polerte først, wipedown og så AG Ultra HD Wax og Enigma side om side. Ingen tvil om at AG er lettere å buffe. La selvsagt syltynt lag med begge. Klarer ikke se noe forskjell på glansen. Ble lagt på en Skoda (myk lakk). Spennende å se hvem som holder best :-)

• Liker 2
Thomas Ant
Skrevet
18 minutter siden, ALFRED skrev:

Sjekk ut vokser fra Obsessionwax.com og Mitchellandking UK. Dem har mye å velge i. 

Takk for innspill, må sjekkes! 

Thor Ingo
Skrevet
27 minutter siden, Polish skrev:

Måtte teste den litt til på et panel nå. Polerte først, wipedown og så AG Ultra HD Wax og Enigma side om side. Ingen tvil om at AG er lettere å buffe. La selvsagt syltynt lag med begge. Klarer ikke se noe forskjell på glansen. Ble lagt på en Skoda (myk lakk). Spennende å se hvem som holder best :-)

nais! kult om du gir litt oppdateringer over tid mtp vannskrekk ol;-)))

NeDD
Skrevet

Anbefaler å bruke Monopol i forkant av Enigma for å være 100% sikker på at lakken er fri for oljer.
Enigma er enklere å buffe om man legger og buffer et panel om gangen.

Ueland Bilpleie & Detailing
v/ Kenneth Ueland - Mob. 93096714.

Mine jobber

Detailer-garasjen

Vår Facebook side

Skrevet

Utgjør det så mye på resultatet/holdbarhet på enigma på monopol vs IPA (50/50 batteri vann/kondensfjerner)? 

NeDD
Skrevet

Ikke brukt «hjemmelaget ipa» på mange år. Gambler ikke med kundebiler, så kjører alltid Monopol for å være sikker.
Men om man får vekk alt av oljer, så skal utgangspunktet være likt i det du legger lsp.

Ueland Bilpleie & Detailing
v/ Kenneth Ueland - Mob. 93096714.

Mine jobber

Detailer-garasjen

Vår Facebook side

• 1 month later...
Skrevet

Noen her som opplever en "oljehinne" etter å ha buffet av enigma? Som er vanskelig å få av...

• Forhandlere
Concker
Skrevet (endret)

Hva med en glemt klassiker? 

Bruker nesten utelukkende Collnite 915 som "hverdagsvoksen" igjen etter å ha prøvd mye annet.
Hvorfor? Vel den har "nesten" like drøy holdbarhet som fusso, jeg legger 1 lag på våren og 1 før vinteren så har man beskyttelse hele året. 
Den er enkel i bruk, Mulig noe hard å buffe greit nok. Men ingen oljer eller annet tull som legger seg igjen.
Den gir langt bedre glans en Fusso og en rekke andre langt dyrere vokser. 
Prisen er alt annet en avskrekkende.. 

Med både Shield,concorso, master sealant,HD wax og candy floss i sekken så foretrekker jeg 915 over alle disse på kunde bilene, og alle er kjempe fornøyde :)
Nesten synd at den ser ut til å ha blitt helt bortglemt her de siste årene.. Helt klart en meget god voks for pengene da den leverer meget sterke resultater både på glans å holdbarhet.. samtidig som du får massevis av produkt i boksen :)  

Endret av Concker
  • Liker 2
  • 2 weeks later...
Skrevet

En 50ml med Swissvax Utopia, 200ml med Shield er sjeldent skuffende :)

-Max Protect Certified instructor.

-Max Protect Certified Detailer.

-Blankbil ambassadør.

-Bilxtra ambassadør.

Instagram: heinepeine.

Heine Jessen Sørensen.

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Detailers Club bruker informasjonskapsler (cookies) til å måle trafikk, optimalisere siden og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du dette og våre Personvernvilkår