Gå til innhold

Spørsmål om rupes LHR15 - generell polering.

Recommended Posts

Skrevet

Prøvde søkefunksjonen men fant ingenting som direkte handlet om dette spørsmålet.

Har testet overnevnte maskin 1 gang (da jeg tenkte å investere i ny) og jeg erfarte at den sluttet å gå rundt fryktelig lett. forsøkte også å så vidt holde hånden oppå maskinen under kjøring. Har polert et sted mellom 8-10 biler med shinemate og hatt godt resultat.

Kan det være en feil på maskinen eller? Følte at jeg nesten hele tiden måtte kantkjøre for å få den til å gå rundt.

Furuseth Detailing
Skrevet
8 timer siden, tolafsen skrev:

Prøvde søkefunksjonen men fant ingenting som direkte handlet om dette spørsmålet.

Har testet overnevnte maskin 1 gang (da jeg tenkte å investere i ny) og jeg erfarte at den sluttet å gå rundt fryktelig lett. forsøkte også å så vidt holde hånden oppå maskinen under kjøring. Har polert et sted mellom 8-10 biler med shinemate og hatt godt resultat.

Kan det være en feil på maskinen eller? Følte at jeg nesten hele tiden måtte kantkjøre for å få den til å gå rundt.

kan det være at det var mk1 du prøvde? for det problemet ble utbedret på mk2 :)

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center

Koch-Chemie®: Excellence for Experts

Colourlock®: Get the best out of your leather!

Flex®: Das original

Skrevet
50 minutter siden, Furuseth Detailing skrev:

kan det være at det var mk1 du prøvde? for det problemet ble utbedret på mk2 :)

Vil tro det var MK2. Står ihvertfall LHR15II på maskina. Kjøpt "late2017". Testet med følgende:

- Anbefalt hastighet på polish flaska (scholl, rupes, svisser)

- Anbefalt hastighet som kongen sier (full speed)

- forskjellige puter m.m.

Samme resultat. Nå er jeg ganske fersk, men 10 biler har gitt meg ca. 250 timer med erfaring så litt vil jeg si jeg har lært.

Flere med råd?

Skrevet

Den full speed greia til kongen hadde jeg nok styrt klar av, men ellers høres det ut som det var feil på akkurat den maskina.

Skrevet

Har en Rupes Mini selv. Den synes jeg stopper ganske lett når jeg kommer til kurvede paneler, da må jeg være veldig forsiktig med presset for å unngå "stall". På flate paneler derimot så går den greit rundt selv med litt press, men uansett skal du ikke bruke mye press på en DA med fri rotasjon har jeg skjønt....

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Detailers Club bruker informasjonskapsler (cookies) til å måle trafikk, optimalisere siden og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du dette og våre Personvernvilkår