Gå til innhold

Ullpads, skumpads eller vanlige pads?


Krokdal

Recommended Posts

Hei!

 

Er "ny" innenfor bilpleie og har sett mange bruke ullpads og lurer litt på bruksområdene.

 

Kan ullpads brukes når man korrigerer? kan de også brukes til en siste finish får å få glansen on point?

 

Hvorfor ullpads kontra vanlige pads? 

 

Har bare brukt wurth and rupes sine padder og vurderer å utvide expertisen min da jeg tror jeg er bitt av "bilpleie" basillen.. :)

 

Er også på tanken å kjøpe ny maskin, noen forslag til en allround maskin? skal ivertfall handle rupes bigfoot mini!

 

Takk for alle svar!

Endret av Krokdal
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ull er vel som hovedregel noe som brukes til CUT, selv om jeg ser at rupes sine nye korthårede skiller mellom CUT og fin. Jeg har personlig bare erfaring med flexipads sine korthårete ull til flex DA. På min BMW er dette sammen med grov polish det eneste som tar det meste i en runde. Av den enkle grunn liker jeg det veldig godt, prøvde litt ulike komboer sist jeg var bortpå bilen men ingenting slo ull. Langhåret ull er vel utelukkende for roterende maskin.

Av maskiner er det vel stor enighet om at du ikke tror feil med rupes maskin. Kjøpte selv flex 7-15 som er noe mindre i fysisk størrelse. Er godt fornøyd med den.

Min Produktlogg   Bilpleielogg                                                                                              [twitter]samfunnspsyk[/twitter]
 
2013 BMW 525d XDrive

2013 Ford S-Max 2.0 Titanium S
2012 Ford Fiesta 1.25
2011 Mazda 6
2006 Mervedes E 320 CDI Avantgarde
1999 Volvo V70 2.0LT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...