Gå til innhold

Nødvendig med forsegling?

Recommended Posts

Strøkenlakk
Skrevet

Hva mener dere om å droppe å legge forsegling på bilen ett par ganger i året, og heller benytte en hurtigforsegling som f.eks Koch chemie protector wax, Gyeon wetcoat og lignende mye hyppigere som eksempelvis en gang i måneden året rundt (selvfølgelig vaskes bilen grundig vær vår og sen høst samt. jevnlig vedlikeholdsvask) 

C350e-girl
Skrevet

Min erfaring er at jeg ikke får parkert 4 mil fra folk hver gang jeg er ute å kjører og at rds ofte setter seg i forseglingen og er lettere å fjerne. Folk må gni seg litt på bilen der du har parkert,spørs hvor nøye du er....Jeg er ihvertfall ikke i tvil om at det var verdt det👌

Strøkenlakk
Skrevet

Tenker du på at en forsegling som ikke er en hurtigforsegling beskytter bedre mot småriper, vaskeriper etc? Vil tro at mye av egenskapene er det samme når det gjelder beskyttelse mot nedbør, ytre påvirkning, hardhet også videre. Klart har en forsegling som påføres på tørr bil lengre holdbarhet. 

C350e-girl
Skrevet
13.5.2018 - 12.07, Strøkenlakk skrev:

Tenker du på at en forsegling som ikke er en hurtigforsegling beskytter bedre mot småriper, vaskeriper etc? Vil tro at mye av egenskapene er det samme når det gjelder beskyttelse mot nedbør, ytre påvirkning, hardhet også videre. Klart har en forsegling som påføres på tørr bil lengre holdbarhet. 

Tenker jeg misforsto litt, jeg tenkte lakkforsegling. Generelt vil jeg si at wetcoat osv gir en fin glød, men ikke beskyttelse over tid. Jeg hadde brukt det som quickshine(vedlikehold), ikke som voks behandling av bilen. Spørs jo helt hva du er ute etter og hvor nøye du er😊

Skrevet

Er nok litt begrepsforvirring her, en lakkforsegling er ikke bare en lakkforsegling, og alle LSP produkter forsegler strengt tatt lakken. Voks og det som ofte kalles syntetisk lakkforsegling gir kun indirekte beskyttelse mot vaskeriper etc., det eneste som blir hardt og direkte beskytter mot riper er en Coating, og du kan få riper i coatingen i stedet for lakken.

Strøkenlakk
Skrevet

Det forstår jeg. Lurer vell egentlig bare på om hurtigforsegling gjør er like bra beskyttelse som en lakkforsegling man påfører tørr bil (Master sealant, Fusso, osv), forutsatt at man tilfører hurtigforsegling regelmessig... 

Bjerknez
Skrevet

En ting er sikkert. Det som fungerer for andre bør ikke fungere for deg på din bil, da det er en haug av faktorer som spiller inn med tanke på varighet etc. Men jeg har faktisk opplevd at Scholl Neo med spray på spyl av metoden på min fars bil holdt i nesten 7 måneder. Vertfall så prellet vannet fint av bilen når det regnet etc. Dog ble den vasket kun to ganger på de månedene. En gang i børsteløs vask, og en gang manuell vask hjemme av meg. 

Grunnen til at den hang såpass lenge var nok fordi det var lite berøring av lakken. Folk her inne (meg inkludert) vasker jo bort beskyttelsen fortere enn svint :) 

Velkommen til min blogg: www.bjerknez.no 

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Detailers Club bruker informasjonskapsler (cookies) til å måle trafikk, optimalisere siden og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du dette og våre Personvernvilkår