Gå til innhold

Hvordan kan en voks gjøre det blankere?


Bjerknez

Recommended Posts

Øyvind G
3.5.2018 - 16.52, trogha skrev:

Det er mange som uttaler seg om utseendet til diverse LSP`r, men det er aldri noen som gjør 50/50 tester og prøver å dokumentere all denne forskjellen.

Har lest en test for mange år siden hvor det ble lagt dyre og billige vokser og målt med glansmåler, hvor glansen faktisk gikk ned rett etter påføring, spesielt blant de dyrere carnaubavoksene også gikk glansen opp igjen etter noen vask når voksen var ferdig å "svette". Det eneste jeg har sett forandre utseendet på nypolert bil er coating, der ser man at lakken blir mørkere/dypere under påføring, om det er bra, dårlig eller uten betydning kan sikkert diskuteres.

Jeg har laget en test på dette. Ta gjerne en titt hvis du er interessert i dette temaet. 

 

 

LSP test. Ser man forskjell?

Endret av Øyvind G
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Polestarpolish

Eneste forskjellen er holdbarheten og hvordan den er å jobbe med i voksjungelen da slik eg skjønner dette!Bra ej har kjøpt Zuffenhausen til en Volvo da! [emoji106] Kvifor blir det reklamert med gloss og wetlook da tenker eg? ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bjerknez

Egentlig er det ganske logisk også. 

 

I et forum som holder et såpass høyt nivå, så mener jeg det burde opplyses mer rundt dette da jeg tror mange nye brukere blir «lurt» til å tro at dyre vokser er bedre. Ja, det er store forskjeller i egenskaper rundt påføring/buffing samt lukt (for dem som bryr seg om det) samt ikke minst holdbarhet. Men i glans vil man ikke se noen forskjell og sannsynligheten er stor for at glansen faktisk blir sårligere. 

 

Jeg vil også påpeke at erfaringene vedrørende varigheten på vokser her inne er så mangt og avhenger av en rekke forskjellige parametere til at dette kan gi nevneverdig hjelp til en potensiell kjøper. 

 

Jeg har selv opplevd at Sheld forsvinner fra panseret på en bil på under 4 uker mens den på litt panser henger lett i 4 mnd. Hvorfor vet jeg ikke, men det har nok med temperatur på panser, grunnlaget, hvor bilen blir kjørt, hvor ofte man vasker den og hva man bruker av midler og en haug andre ting. 

 

Noen vokser har nok generelt dårligere holdbarhet enn andre, men det avhenger som sagt av en rekke faktorer tror jeg. 

3 minutter siden, Polestarpolish skrev:

Eneste forskjellen er holdbarheten og hvordan den er å jobbe med i voksjungelen da slik eg skjønner dette!Bra ej har kjøpt Zuffenhausen til en Volvo da! emoji106.png Kvifor blir det reklamert med gloss og wetlook da tenker eg? ;-)

For å tjene penger å dra folk til å kjøpe eksklusive vokser. En Collinite 845 vil gi deg det sammereaultatet. Men utseendet på boksen samt lukt og muligens hvordan den er og påføre/buffe er nok forskjellig. :)

Velkommen til min blogg: www.bjerknez.no 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Polestarpolish
Egentlig er det ganske logisk også. 
 
I et forum som holder et såpass høyt nivå, så mener jeg det burde opplyses mer rundt dette da jeg tror mange nye brukere blir «lurt» til å tro at dyre vokser er bedre. Ja, det er store forskjeller i egenskaper rundt påføring/buffing samt lukt (for dem som bryr seg om det) samt ikke minst holdbarhet. Men i glans vil man ikke se noen forskjell og sannsynligheten er stor for at glansen faktisk blir sårligere. 
 
Jeg vil også påpeke at erfaringene vedrørende varigheten på vokser her inne er så mangt og avhenger av en rekke forskjellige parametere til at dette kan gi nevneverdig hjelp til en potensiell kjøper. 
 
Jeg har selv opplevd at Sheld forsvinner fra panseret på en bil på under 4 uker mens den på litt panser henger lett i 4 mnd. Hvorfor vet jeg ikke, men det har nok med temperatur på panser, grunnlaget, hvor bilen blir kjørt, hvor ofte man vasker den og hva man bruker av midler og en haug andre ting. 
 
Noen vokser har nok generelt dårligere holdbarhet enn andre, men det avhenger som sagt av en rekke faktorer tror jeg. 
For å tjene penger å dra folk til å kjøpe eksklusive vokser. En Collinite 845 vil gi deg det sammereaultatet. Men utseendet på boksen samt lukt og muligens hvordan den er og påføre/buffe er nok forskjellig. [emoji4]
Har 845 prøvde den Vs uber å fikk da mest trolig svetting grunnet uber ble automatisk lagt tykkere da den er i annen form enn collinite! å et mattere resultat av uber ved første sammenligning!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bjerknez
4 minutter siden, Polestarpolish skrev:
23 minutter siden, Bjerknez skrev:
Egentlig er det ganske logisk også. 
 
I et forum som holder et såpass høyt nivå, så mener jeg det burde opplyses mer rundt dette da jeg tror mange nye brukere blir «lurt» til å tro at dyre vokser er bedre. Ja, det er store forskjeller i egenskaper rundt påføring/buffing samt lukt (for dem som bryr seg om det) samt ikke minst holdbarhet. Men i glans vil man ikke se noen forskjell og sannsynligheten er stor for at glansen faktisk blir sårligere. 
 
Jeg vil også påpeke at erfaringene vedrørende varigheten på vokser her inne er så mangt og avhenger av en rekke forskjellige parametere til at dette kan gi nevneverdig hjelp til en potensiell kjøper. 
 
Jeg har selv opplevd at Sheld forsvinner fra panseret på en bil på under 4 uker mens den på litt panser henger lett i 4 mnd. Hvorfor vet jeg ikke, men det har nok med temperatur på panser, grunnlaget, hvor bilen blir kjørt, hvor ofte man vasker den og hva man bruker av midler og en haug andre ting. 
 
Noen vokser har nok generelt dårligere holdbarhet enn andre, men det avhenger som sagt av en rekke faktorer tror jeg. 
For å tjene penger å dra folk til å kjøpe eksklusive vokser. En Collinite 845 vil gi deg det sammereaultatet. Men utseendet på boksen samt lukt og muligens hvordan den er og påføre/buffe er nok forskjellig. emoji4.png

Les mer  

Har 845 prøvde den Vs uber å fikk da mest trolig svetting grunnet uber ble automatisk lagt tykkere da den er i annen form enn collinite! å et mattere resultat av uber ved første sammenligning!

Å noen andre har helt sikkert andre erfaringer av de samme voksene. :)

 

 

Velkommen til min blogg: www.bjerknez.no 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Caravelle

Blir vel kanskje litt som diskusjonen i ‘ hifi ‘ miljøet (har vært der) om forskjellen i kabler til 30000 eller 50000. En del blindtester har vel vist ar det ikke er nevneverdig forskjell mellom ‘ Biltema ‘ kabel og de dyreste kablene.
Men, jeg har en kamerat som er HiFi entusiast. Han merket stor forskjell når han byttet ut 30000 kabelen, med en til 50000.
Det ble et helt annet lydbilde(?)!
Ifølge han( jeg hørte absolutt ingen forskjell).
Hva er poenget her?
Poenget er: at for han som har HiFi som en viktig hobby, så gir det han utrolig mye å ha utstyr til X kroner, som han koser seg med så ofte han kan. Han hører forskjeller.
Så for meg, gir det en god følelse å åpne denne små absurd priset krukken med voks og ligge den på bilen. Jeg er ikke sikker på om jeg vil vite om det er bortkastet penger[emoji4].
For meg som kun driver med bilpleie som hobby, så gir det en god følelse å ha litt ‘ dyre ‘ produkter å jobbe med.
Skal du drive butikk med bilpleie, blir det selvfølgelig en annen diskusjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trogha
12 minutter siden, Caravelle skrev:

Blir vel kanskje litt som diskusjonen i ‘ hifi ‘ miljøet (har vært der) om forskjellen i kabler til 30000 eller 50000. En del blindtester har vel vist ar det ikke er nevneverdig forskjell mellom ‘ Biltema ‘ kabel og de dyreste kablene.
Men, jeg har en kamerat som er HiFi entusiast. Han merket stor forskjell når han byttet ut 30000 kabelen, med en til 50000.
Det ble et helt annet lydbilde(?)!
Ifølge han( jeg hørte absolutt ingen forskjell).
Hva er poenget her?
Poenget er: at for han som har HiFi som en viktig hobby, så gir det han utrolig mye å ha utstyr til X kroner, som han koser seg med så ofte han kan. Han hører forskjeller.
Så for meg, gir det en god følelse å åpne denne små absurd priset krukken med voks og ligge den på bilen. Jeg er ikke sikker på om jeg vil vite om det er bortkastet pengeremoji4.png.
For meg som kun driver med bilpleie som hobby, så gir det en god følelse å ha litt ‘ dyre ‘ produkter å jobbe med.
Skal du drive butikk med bilpleie, blir det selvfølgelig en annen diskusjon.

Jeg er helt enig i at dette handler mest om følelser, etter dager med polering kan det virke litt kjipt å åpne den illeluktende 300 kroners boksen med Fusso kontra en litt mer "eksklusiv" variant som lukter godt, er litt mer brukervennlig med fin innpakning og fancy navn. Er kanskje ikke helt enig i sammenligningen med kabelen, hadde Biltema kabelen gitt bedre lyd (sammenlignet med holdbarhet på voks) til en brøkdel av prisen, men ikke hatt et eksklusivt navn og fin innpakning hadde det kanskje blitt mer riktig, men skjønner hvor du vil. Men med de ekstreme prisforskjellene som på ingen måte gjenspeiler holdbarheten/varigheten på voksen, som strengt tatt er hovedoppgaven til voksen, tenker jeg at det må være lov å kalle en spade for en spade...;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...