Gå til innhold
KennethR

Sticky WetCoat?

Recommended Posts

KennethR

Jeg vasket bilen i går, og skumet den med Waxd Perfect forvask i en 2% styrke. Bilen ble beskyttet med Geyon WetCoat for 1-2 vask siden (1-2 uker). Noen paneler av bilen har i ettrertid blitt korrigert med maskin, og beskyttet med Swissvax Shield. 

Det jeg stusser på, er at der bilen er fri for WetCoat og beskyttet med voks, så renner skummer relativt fort av. På resten av bilen så henger det veldig. Jeg merker det også når jeg spyler av bilen at jeg må spyle over alt med høyttrykkspyleren. Vannmengden er ikke nok til å la skummet slippe. 

Nå jeg påfører WetCoat så deler jeg opp bilen i 4 deler, og spyler av umiddelbart etter påføring. Jeg prøver å unngå å få dette på glass, så jeg starter med å spyle ovenfra og loddrett nedover langs siden på bilen. Siden spyler jeg godt på kryss og tvers. 

En annen ting jeg merket er at jeg tok WetCoaten i en Kwazar sprayflaske. Da ble gummislangen helt klissete og messingloddet sliftet farge til sort. Innholdet i denne flasken har aldri blitt påført bilen. 

Etter vask så sheeter vannet svært godt, jevnt over hele bilen. Lakken føles glatt og jeg kan ikke se noen skjolder. Spørsmålet er om det er normalt at skummet henger slik? En kan jo spørre seg om WetCoat faktisk har noen effekt for å forhindrte at møkk setter seg, eller om det kun kan virke slik da vannet sheeter så bra. Jeg syntes at prickborten måtte oftere frem på WetCoat beskyttet bil enn på Swissvax beskyttet bil, men dette kan selvsagt være tilfeldig. 

IMG_0937.JPG

Endret av KennethR
  • Liker 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
trogha

Kan ikke sammenligne spray-på-spyl-av produkter (eller QD/QW o.l) med en vanlig voks som skal påføres og buffes, så det er nok langt ifra tilfeldig at møkka henger litt bedre på den enn på voksen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
KennethR

Jeg forstår. Jeg syntes bare det er veldig rart at skummet henger omtrent fast på WetCoat, og renner av der det ikke er igjen noen beskyttelse å snakke om. Da virker det for meg som WetCoat bare gjør vondt verre og er et rent placebo effekt produkt. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Polsokk

Jeg har brukt Wetcoat i et par år nå og jeg har ikke opplevd wetcoat som sticky. Når jeg skummer bilen henger det like godt på hele bilen. Jeg bruker magifoam som har lang hengetid og er veldig fornøyd med Wetcoat. Jeg ser jo at det legger en slags hinne på bilen men det er jo bare nødhjelp når voksen begynner å svekkes.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
trogha

Når jeg legger wetcoat på sliten voks blir den litt enklere å holde ren i tillegg til rå beading, det er alt annet enn placeboeffekt. På bildene ser det nesten ut som om skummet henger der du har sprayet på wetcoaten, noe som kan tyde på at du kanskje ikke har fått spredt produktet godt nok eller brukt for lang tid før du spylte av. For best resultat med wetcoat skal du ta et panel om gangen og omtrent stå med HT i ene hånda og wetcoat i den andre, spray på med store/spredte bevegelser for å få en jevn dusj over store deler av panelet og spyl av umiddelbart med HT.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
gulliks

Kan nesten se ut som du har brukt konsentrert stråle på sprayflaske og ikke "dusjet" i og med at det er så tydelige områder hvor skummet henger. 

Endret av gulliks

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
KennethR
10 minutter siden, gulliks skrev:

Kan nesten se ut som du har brukt konsentrert stråle på sprayflaske og ikke "dusjet" i og med at det er så tydelige områder hvor skummet henger. 

Det kan jeg være enig, men det er ikke tilfelle. På panseret ser man at jeg har fått spredd wetcoaten noe bedre med høytrykkspyleren, og der henger skumet jevnt over etter 10 minutters virketid. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Knutis

Har opplevd både på Wetcoat og Scholl Neo at stoffet begynner å tørke sabla fort, og da blir det ikke jevnt.
Det perler normalt som pokker, men vises godt i rette lyset at det ligger noe på lakken.
Ny påføring og en runde med mikrofiberklut så bruker det å ordne seg.
Foretrekker å bruke wetcoat i skumkanon for å få det tynt nok og jevnt nok distribuert.

• Liker 2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2018

Sosialt

Om oss

Her finner man det meste man lurer på innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig