Gå til innhold

Test av Koch-Chemie Protector wax


heinejs

Recommended Posts

heinejs

Hei!

Prøvde i dag ut Koch Chemie Protector Wax. To små korker i kanonen og fylte den opp. Lett skum og pen beading! 

Blir spennende å følge med på :)

20180408_172436.jpg

  • Liker 7

-Max Protect Certified instructor.

-Max Protect Certified Detailer.

-Blankbil ambassadør.

-Bilxtra ambassadør.

 

Instagram: heinepeine.

 

Heine Jessen Sørensen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende! Er interessert i noe tilsvarende på pendlerbilen min som kjører ca 32 000 km i året.

 

2 korker i 1l kanon og resten vann, så full gull utover bilen? Hvilket blandingsforhold tilsvarer det på din spyler?

  • Liker 1

2022 Fiat 500e | ocean green og monogram stofftak med hvitt økologisk skinninteriør
2017 Peugeot 3008 SUV | grå platinum med nappa mistral skinninteriør

Tidligere biler omtalt på DCN: 2018 BMW i3 94Ah | melbourne rød med lodge ullinteriør // 2015 Peugeot 108 | hvit med sort stoffinteriør // 2013 Ford Focus | candy red med sort nappa skinninteriør

 

sjekk kartet selvvask i Norge på Google Maps for oversikt over vaskehallene som er registrert på DCN (sist oppdatert januar 2024)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Freakshow skrev:

jajajaja Heine! updates? ;)

Ikke hatt tid til det!😂😂

-Max Protect Certified instructor.

-Max Protect Certified Detailer.

-Blankbil ambassadør.

-Bilxtra ambassadør.

 

Instagram: heinepeine.

 

Heine Jessen Sørensen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdatering etter 2uker på min egen bil :) brukt både viskere og kjørt i mye drittvær med denne.

20180423_114124.jpg

20180423_114130.jpg

20180423_114204.jpg

  • Liker 7

-Max Protect Certified instructor.

-Max Protect Certified Detailer.

-Blankbil ambassadør.

-Bilxtra ambassadør.

 

Instagram: heinepeine.

 

Heine Jessen Sørensen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...
  • Forhandlere
Tommy R
29.7.2018 - 9.00, Olert skrev:

@storefot nevnte at denne skulle komme i forbedret versjon i løpet av året, noen som har sett noe mere om dette ?

Protectorwax kommer til å bestå da den hovedsaklig er formulert for bruk i selvvask og vaskehaller, men det skal vissntok lanseres en ny våtvoks, forhåpentligvis i løpet av året?!

  • Liker 1

Detailshop.no

Koch-Chemie, Colourlock, MTM Hydro, R+M Suttner, Poka Premium, FX Protect, Work Stuff, Kwazar, The Rag Company, Vinove, 3D, Mavel, John Guest, APS Pro, Scangrip, Liquid Elements, Flex, Kränzle, IPC Foma, Wera.

 

Gnukkehjørnet
En uhøytidelig podcast om detailing og meningen med livet (mangelen på et?). Du finner oss på Libsyn, Spotify, iTunes og RSS!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 months later...
  • Forhandlere
Tommy R
22 timer siden, Arild1985 skrev:

Noen som vet om denne sliter på vokslaget som allerede er påført bilen?

Nei, ikke direkte. Men jeg er varsom med å anbefale Pw hvis bilen har behandling - har ingen garanti for at eksisterende behandling ikke reagerer med den. Per dags dato ikke hørt om noen tilfeller, men vet aldri.

Detailshop.no

Koch-Chemie, Colourlock, MTM Hydro, R+M Suttner, Poka Premium, FX Protect, Work Stuff, Kwazar, The Rag Company, Vinove, 3D, Mavel, John Guest, APS Pro, Scangrip, Liquid Elements, Flex, Kränzle, IPC Foma, Wera.

 

Gnukkehjørnet
En uhøytidelig podcast om detailing og meningen med livet (mangelen på et?). Du finner oss på Libsyn, Spotify, iTunes og RSS!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halvtommy
4 timer siden, Storefot / Tommy skrev:

Nei, ikke direkte. Men jeg er varsom med å anbefale Pw hvis bilen har behandling - har ingen garanti for at eksisterende behandling ikke reagerer med den. Per dags dato ikke hørt om noen tilfeller, men vet aldri.

Gjelder dette også dersom man har Koch's egen 1K-Nano på bilen, eller er de ment for å supplere hverandre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Tommy R
1 time siden, Halvtommy skrev:

Gjelder dette også dersom man har Koch's egen 1K-Nano på bilen, eller er de ment for å supplere hverandre?

Det går fint. Uansett viktig å passe på blandingsforhold. Maks 1:200 (0,5%) :) 

Detailshop.no

Koch-Chemie, Colourlock, MTM Hydro, R+M Suttner, Poka Premium, FX Protect, Work Stuff, Kwazar, The Rag Company, Vinove, 3D, Mavel, John Guest, APS Pro, Scangrip, Liquid Elements, Flex, Kränzle, IPC Foma, Wera.

 

Gnukkehjørnet
En uhøytidelig podcast om detailing og meningen med livet (mangelen på et?). Du finner oss på Libsyn, Spotify, iTunes og RSS!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halvtommy
1 minutt siden, Storefot / Tommy skrev:

Det går fint. Uansett viktig å passe på blandingsforhold. Maks 1:200 (0,5%) :) 

Ok, mange takk for kjapp og god oppklaring! :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Diamondshine

Jeg følte Pw sleit ned eksisterende beskyttelse når jeg skulle ta en rask runde med vask (skum, håndvask) og toppe med Pw. Men etter par dager var beskyttelsen helt borte. Og det var 2-3 uker etter jeg påførte bilen AG UHD Wax etter polering og wipedown.

Forstod lite av hvorfor den brøt seg ned. Men kan det ha seg at festemiddlene på Pw er såpass sterke at de "oppløser" tidligere lagt voks?

En på jobb som mente det var mest sannsynlig siden hurtigvoks har bindestoffer i seg så de skal "klistres" på lakken i prosessen (påføring av avspyling)

 

Hva tenker dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halvtommy
2 minutter siden, Diamondshine skrev:

Jeg følte Pw sleit ned eksisterende beskyttelse når jeg skulle ta en rask runde med vask (skum, håndvask) og toppe med Pw. Men etter par dager var beskyttelsen helt borte. Og det var 2-3 uker etter jeg påførte bilen AG UHD Wax etter polering og wipedown.

Forstod lite av hvorfor den brøt seg ned. Men kan det ha seg at festemiddlene på Pw er såpass sterke at de "oppløser" tidligere lagt voks?

En på jobb som mente det var mest sannsynlig siden hurtigvoks har bindestoffer i seg så de skal "klistres" på lakken i prosessen (påføring av avspyling)

 

Hva tenker dere?

Nå er ikke jeg noen ekspert her, men jeg har tidligere hørt at man ikke skal blande syntetiske og Carnauba-baserte produkter. Mulig det er det du har fått erfare her. Selv har jeg brukt AG sin egen hurtigvoks som også inneholder Carnauba i vinter, etter å ha lagt UHD Wax i høst. Selv det klarte ikke å bevare beskyttelsen.
Neste vinter blir det syntetisk sealer for min del, og da sannsynligvis 1K Nano, kombinert med Protectorwax ved vask. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker ulike vokser fra Swissvax og sprayer på med PW etter vask på vinteren. Nå er det et par måneder siden familiefrakteren fikk PW og vannet beader enda når det regner. PW varer ikke så lenge, så der er det voksen som ble lagt i høst som fremdeles gjør en god jobb.

2022 Fiat 500e | ocean green og monogram stofftak med hvitt økologisk skinninteriør
2017 Peugeot 3008 SUV | grå platinum med nappa mistral skinninteriør

Tidligere biler omtalt på DCN: 2018 BMW i3 94Ah | melbourne rød med lodge ullinteriør // 2015 Peugeot 108 | hvit med sort stoffinteriør // 2013 Ford Focus | candy red med sort nappa skinninteriør

 

sjekk kartet selvvask i Norge på Google Maps for oversikt over vaskehallene som er registrert på DCN (sist oppdatert januar 2024)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Første gang jeg testet PW her, denne vogna hadde ikke sett et snev av polering / vedlikehold på et par år. Hadde ikke tid til polering, kun en grundig vask og lakkrens, og i full fart to korker i skumkanonen. Ble ordentlig overrasket hvor mye en latmannsvoks kunne skinne. Og med blandingsforhold, så blir det knappe 3-4 kroner pr.bil, hvilket jeg ikke klager over:thumbup:

20190519_202319.jpg

  • Liker 2

Innehaver

Gardermoen Service AS

- Bilpleie av alle typer kjøretøy, nye, brukte, veteran og klassisk. 

Følg på Facebook

web: gardermoenservice.no

post@gardermoenservice.no

Mob: 92426205

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...