Gå til innhold
AndersB

Megs Step 2

Recommended Posts

AndersB    166
AndersB

Tenkte litt på funksjonen til DC step 2.. Den tilfører oljer osv i lakken og gir en ekstra "gloss". Vil det ha noe hensikt å påføre denne etter maskinpolering, for så å ta på voks? Eller gjør f.eks Schollprodukter samme jobben samtidig som de korrigerer?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
E46Johnny    6
E46Johnny
Tenkte litt på funksjonen til DC step 2.. Den tilfører oljer osv i lakken og gir en ekstra "gloss". Vil det ha noe hensikt å påføre denne etter maskinpolering, for så å ta på voks? Eller gjør f.eks Schollprodukter samme jobben samtidig som de korrigerer?

Hvis en leser brukerveiledningen så har vell step #2 samme oppgave som cleenerfluid til Swissvax, som jo også tilfører lakken oljer før voks.

Er vell spesielt gunstig hvis du bruker voks som LSP (DC step #3)

Men dette er bare mine refleksjoner over temaet. Spørsmålet er vell bare om schollproduktene gjør samme oppgave med hensyn til oljer.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AndersB    166
AndersB

Og hvis scholl-produkter skulle inneholde oljer, så blir jo disse fjernet med wipedown..?   vil man da med fordel kunne bruke step 2 for så å ta på voks?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
E46Johnny    6
E46Johnny
Og hvis scholl-produkter skulle inneholde oljer, så blir jo disse fjernet med wipedown..?   vil man da med fordel kunne bruke step 2 for så å ta på voks?

Ja siden step#2 forbereder lakken med oljer som du fjerner med wipedown og i tillegg gir dybde og glød.

Så hadde jeg vært deg hadde jeg tatt jobben med step #2 i tillegg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AndersB    166
AndersB
Ja siden step#2 forbereder lakken med oljer som du fjerner med wipedown og i tillegg gir dybde og glød.

Så hadde jeg vært deg hadde jeg tatt jobben med step #2 i tillegg.

Da skal  jeg prøve det på et prosjekt om 2 uker, se om det blir et verdig resultat  :) project: 520 el 525 husker ikke, men samtidi blir det senk og bøttefelger(rondell?), tror det blir bra altså ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig