Gå til innhold

Coating av felg, caliper, plast og gummideler

Recommended Posts

Strøkenlakk
Skrevet

Ser at det finnes mange ulike varianter å velge mellom, særlig coating og forsegling. Jeg har ingen erfaring med coating, og søker derfor tips og råd om produkter og fremgangsmåte. Det skal nevnes at jeg har vurdert Polishangel supersport PTFE til felger og bremsecaliper, men er vel i og for seg ikke en coating men et forseglingsprodukt. Til plast og gummideler har jeg sett på Polishangel black bond, men synes oppgitt holdbarhet ikke er særlig imponerende i forhold til hva andre produsenter lover. 

Skrevet
23 timer siden, Strøkenlakk skrev:

Ser at det finnes mange ulike varianter å velge mellom, særlig coating og forsegling. Jeg har ingen erfaring med coating, og søker derfor tips og råd om produkter og fremgangsmåte. Det skal nevnes at jeg har vurdert Polishangel supersport PTFE til felger og bremsecaliper, men er vel i og for seg ikke en coating men et forseglingsprodukt. Til plast og gummideler har jeg sett på Polishangel black bond, men synes oppgitt holdbarhet ikke er særlig imponerende i forhold til hva andre produsenter lover. 

Har lagt PA supert sport ptfe på eit sett av mine felger før påske,  litt variasjon om den går som coating eller sealer. Iallefall veldig lett å legge. 

Strøkenlakk
Skrevet

Har du noen formening om holdbarhet?

Noen som forresten har erfaring med Carpro cquartz DLUX på plast, gummi, eksos og caliper ?

Skrevet
1 time siden, Strøkenlakk skrev:

Har du noen formening om holdbarhet?

Noen som forresten har erfaring med Carpro cquartz DLUX på plast, gummi, eksos og caliper ?

Nei, men på SS siden lover dem 4-6 mnd. 

Hadde d lux men solgte den og fikk aldri testet den. Eg liker produkter som er lette å legge, d lux måtte buffes av etter 2 min trur eg, liker best å legge hele felgen for så å buffé. 

Strøkenlakk
Skrevet

Virker som et godt produkt som er enkel å jobbe med. Eneste jeg kunne tenke meg var noe som holdt i inntil 1 år..... 

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Detailers Club bruker informasjonskapsler (cookies) til å måle trafikk, optimalisere siden og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du dette og våre Personvernvilkår