Gå til innhold
remmib

Puter til Biltemas DA maskin, sammen med Meguiars #83

Recommended Posts

remmib    0
remmib

Har vært og kjøpt meg Biltemas DA 2 hoders poleringsmaskin, og lurer på hvilke puter jeg bør oppgradere til.

Jeg bruker Meguiars sin #83 polish.

Ser at Scandicshine har Scholl 85mm puter som jeg går utifra passer til Biltema sin maskin.

Bør jeg gå for Scholl sin blå eller oransje pute?

Og hva med Cyclo pads fra Lake Country som Scandicshine har, vil de passe på Biltemamaskinen? Og bør jeg da velfe grønn eller oransje?

Takker på forhånd for svar og råd. :)

Endret av remmib

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
remmib    0
remmib

Ingen som har innspill på hvilke puter jeg bår velge? :mellow:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
truhaa    1 518
truhaa

Grønne eller orange pads fra cyclo går, er det en liten touch up du skal holder det med den grønne, er det mer sliten lakk er det den orange, bestiller du cyclo pads så kjøp deg både hvite, grønne og orange så har du til nesten alt av korrigering du får til med DA maskinen.

MG 83 har slipemidler som brytes ned, så kan være at du må en liten runde over med en bløtere pad om du bruker feks orange pad, der kan paden gjøre overflaten litt mattere (fortsatt LSP utseende) men du henter nok opp enda litt mer glans om du tar en runde med grønne pads feks, det ser du nok etter du har polert opp...

MG 83 funker med både gul og beige Meguiars pad på roterende, og det er medium og mild pad..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
remmib    0
remmib
Grønne eller orange pads fra cyclo går, er det en liten touch up du skal holder det med den grønne, er det mer sliten lakk er det den orange, bestiller du cyclo pads så kjøp deg både hvite, grønne og orange så har du til nesten alt av korrigering du får til med DA maskinen.

MG 83 har slipemidler som brytes ned, så kan være at du må en liten runde over med en bløtere pad om du bruker feks orange pad, der kan paden gjøre overflaten litt mattere (fortsatt LSP utseende) men du henter nok opp enda litt mer glans om du tar en runde med grønne pads feks, det ser du nok etter du har polert opp...

MG 83 funker med både gul og beige Meguiars pad på roterende, og det er medium og mild pad..

Ok, så cyclo putene som SS selger passer på Biltema maskinen? Var ikke sikker siden det ikke står noe størrelse på de.

Hva med scholl sine 85mm puter, blå eller orange, eller kanskje begge deler slik som med cyclo putene?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
porta    18
porta
Ok, så cyclo putene som SS selger passer på Biltema maskinen? Var ikke sikker siden det ikke står noe størrelse på de.

Hva med scholl sine 85mm puter, blå eller orange, eller kanskje begge deler slik som med cyclo putene?

Du skall använda 100 mm/4" till Biltemas "cyclokopia".

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Kristiaan    4
Kristiaan

Gammel tråd, jeg vet :P
Har et enkelt nybegynnerspørsmål:

Går det bra å bruke 85mm scholl pads på biltema 2-hodet DA (95mm)? Eller blir disse for små?
En annen ting. Har skjønt at man bør bruke sort scholl-pad sammen med S17+ ved 1-steg. Finner kun waffle pads... Er dette riktig?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Christer    2 888
Christer

Ikke bruk 85mm pads på 95mm bakplate, det blir det bare grining av.

Sort Scholl-pad er wafflepaden, så det er riktig. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Christer    2 888
Christer

Uber gul, oransje og grønn burde dekke de aller fleste behov. Hvis du skal ha andre poleringsmidler i tillegg ville jeg kjøpt Menzerna FG400, PF2500 og SF4000.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Kristiaan    4
Kristiaan

Hvis jeg går for 3-packen til scholl ( s03 gold, s17+ og S30) og gul, oransje og grønn uber pads, er det en bra start?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Christer    2 888
Christer

Hvis jeg går for 3-packen til scholl ( s03 gold, s17+ og S30) og gul, oransje og grønn uber pads, er det en bra start?

Absolutt. Jeg bruker de produktene selv og er veldig fornøyd med dem.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig