Gå til innhold

Recommended Posts

oyvindvol
Skrevet

Hei. Jeg kjøpte nylig en Nilfisk-ALTO E 145.3-10H X-TRA (https://www.prisjakt.no/product.php?p=2520718) høytrykkspyler, og har brukt den kanskje 10 ganger totalt. De siste gangene har jeg slitt med å få høytrykken til å starte. Når jeg trykker inn pistolen kommer det bare en tynn svak stråle ut av høytrykkspyleren. Etter gjentatte forsøk, skru av og på, justere opp og ned på vannkrana i veggen, så starter den kanskje igjen, og så slipper jeg knappen på pistolen, og så vil den ikke starte på nytt igjen.

Har lest litt rundt, og mange sier at man må sjekke vannmengden som kommer ut av veggkrana. Denne høytrykken skal levere ca 500 liter vann i timen, så det burde da komme minst 8,5 liter i minuttet fra krana. Dette har jeg målt, og det kommer ca 20-22 liter vann i minuttet fra krana. Jeg har en slange på ca 1 meter (1/2" slangetykkelse) mellom veggkrana og høytrykkspyleren, så trykkfallet skal ikke være stort.

Noen som vet hva dette kan skyldes?

Petter92
Skrevet

Hadde eksakt det samme problemet med min 145. Den ble sendt til leverandør på garanti og test og de ga meg alle pengene tilbake. Nilfisk sa at jeg skulle få pengene igjen for den var kaputt. Så er nesten helt sikker på at din også må reklameres på. 

Petter92
Skrevet

Jeg leverte den tilbake på netonnet og de sendte den videre som reklamasjonsak til nilfisk. Det gikk 1-2 uker så fikk jeg beskjed at jeg fikk pengene igjen. Men det var eksakt det samme problemet du har jeg også hadde. Det kan hende du kan sende direkte til nilfisk, men siden NetonNet er like ved meg så kjørte jeg bare dit.

Petter92
Skrevet

Hehe, jeg dro på jula og kjøpte den samme jeg. Går den også istykker i løpet av våren /sommeren så kommer jeg nok til å gå for Nilfisk 150 eller 160. Tror de er solide spylere. Men jeg har også lest mye bra om de vi har fått ødelagt, så jeg må prøve 145 en gang til før jeg legger den fra meg :P 

• Liker 2
  • Forhandlere
polishduden
Skrevet

Gi den et kjærlig klask på av/på bryter :)

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Skrevet
3 timer siden, Autoglaze / polishduden skrev:

Gi den et kjærlig klask på av/på bryter :)

Dæjå! - ala Fleksnes? :lol:

• Liker 1

Relativt fersk, men har bytta ut bøtte, svamp og pusseskinn med bedre greier ...
V90 D4 AWD Inscription-2017 / Polestar 2 Long Range Dual Motor - 2021

(tidligere:Ford Focus Electric - 2017 / XC70-2014 / V60-2012 / V70-2010 / XC70-2003 / V70-1998 / 940-ukjent)

Laurel1988
Skrevet

Antagelig trykkbryter som har satt seg fast, ikke ukjent på disse, innenfor garanti ville jeg bare levert tilbake. Blir erstattet med ny.

Utenfor garanti, så er det å åpne opp og er du heldig kan du bare vri og pirke litt på trykkbryteren så er den igang igjen, evt bytte til ny, koster vel 200-300kr.

Hvit boks med 2 ledninger som sitter inn på siden av pumpehuset.

Martin.
Skrevet

Har samme spyler, har hatt den i ett år nå uten noen problemer. 

Er du 100% sikker på at det ikke er luft i vannslangen?

.

Skrevet

Som nevnt over er det ofte en trykkbryter eller en føler som er gåen. Den registrerer at det kommer vann fram til pumpen kontinuerlig. Slikt hender bare dessverre på slike produkter til tider. 

• 2 weeks later...
  • 3 weeks later...
Deepdiver100
Skrevet
25.3.2018 - 9.44, oyvindvol skrev:

Ser de har en Nilfisk E 145.4-9 X-TRA på Jula nå. Hva er forskjellen på den og 145.3-10 H X-TRA?

https://www.jula.no/catalog/bil-og-garasje/bilpleie/hoytrykksspylere/elektrisk-hoytrykkspylere/hoytrykksspyler-004436/

Den største forskjellen er vel på slangen. E 145.4-9 X-TRA har 9m "uhåndterbar" slange, mens 145.3-10 H X-TRA har 10m stålarmert godslange.

https://consumer.nilfisk.no/no/products/Pages/product.aspx?fid=16555

https://consumer.nilfisk.no/no/products/Pages/product.aspx?fid=17149

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Detailers Club bruker informasjonskapsler (cookies) til å måle trafikk, optimalisere siden og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du dette og våre Personvernvilkår