Gå til innhold

Førstegangs-polering svart bil

Recommended Posts

Skrevet

Hei! Har snoket rundt en del i forumet, og tok endelig steget med å registrere meg :)

Kjøpte meg en bruktbil for rundt et år siden, og tenkte den skulle få en fin behandling i sommer. Bilen det er snakk om er en Ford Fiesta 2010 3-dørs. 

Har nettopp gått til innkjøp av en del produkter hos bilpleiekongen.

Har blant annet kjøpt:

-Carwise DA poleringsmaskin (125mm bakplate)

-Menzerna poleringspute gul P150M

-Sort finishing pad ekstra myk 150mm

-Shinemate poleringspute 125mm/150mm gul

-Autoglym super resin polish

-Sonax xtreme spray and seal

-Mikrofiber vaskehanske

-Rupes claw pad tool - padbørste

Ting jeg har selv er blant annet prickbort, en del mikrofiberkluter og håndkle, Sonax spray wax, claybar kit ol.

Ønsket mitt er å fjerne en del små vaskeriper og helst så blank som mulig :) Har før generelt bare vasket lett, clayet og lagt på sprayvoks og blitt fornøyd med det resultatet, men tenkte å ta det ett skritt videre. Ønsker heller ikke å bruke flere dager på prosjektet, så 1-stegs-polish tenker jeg kunne passe fint. Fungerer kanskje best med gul pute for å så gå over igjen med sort pute(?)

Men, etter jeg har lest litt på forumet fant jeg fort ut at autoglym sin SRP ikke inneholdt slipemidler, og at det ikke ville vare lenge tenker jeg at jeg må nok bytte den ut. Bilpleiekongen anbefalte Rupes Keramik Gloss Fin Polish. Hva tenker dere er en god polish, som ikke er så spesielt grov da lakken ser som høvelig grei ut for en 8 år gammel bil.

Skrevet (endret)

Hei,

Tar jeg ikke helt feil er ikke Autoglym SRP til bruk med maskin heller. Selv bruker jeg hele serien til Rupes og synes det virker bra.

SRP inneholder også fillere, som legger seg i ripene og skjuler de, istedenfor å fjerne de. Riper blir fort synlig etter noen vask igjen.

Prøv med en annen polish, f.eks. Rupesserien. Lykke til! :)

Endret av Stian.R
Korrigering.

Hilsen Stian

RSR Autospa

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Detailers Club bruker informasjonskapsler (cookies) til å måle trafikk, optimalisere siden og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du dette og våre Personvernvilkår