ClearCoatChristR

Førsteintrykk: Autoglym High Definition Wax

36 innlegg i emnet

IMG_2630.jpg

Tenkte å dele denne med dere. Netopp fått den hjem nå:)

Veilendende pris er også klar, 750 NOK. Altså et helt nytt prisområde for voks i Norge.

----

Voksen er pakket inn i en iPodish forpakning. Ser ganske så forseggjort ut.

IMG_2633.jpg

Åpne...

IMG_2634.jpg

Åpne mer...Øverst ser man Microfiberhåndklet som følger med.

IMG_2635.jpg

Pakket ut. Her ser man også påføringssvampene, som er i i mykt slakt skum. Disse er forseglet, og ligger fuktige i pakken. Gleder meg til å prøve disse.

IMG_2636.jpg

Krukken er ganske plain. Hvit krukke med rødt lokk. En kort produktforklaring på sidene, pluss bruksanvisning.

IMG_2637.jpg

Selve voksen:

IMG_2638.jpg

IMG_2639.jpg

Voksen er Beige, og lukter vanilje aktig. Desverre er det også et godt hint at løsemiddel, som ødelegger litt, men lukten er jo ikke alt.

Voksen er ganske så hard, og sprekker når du prøver å grave ut en bit. Når du får den på fingerne blir den mykere, og korner seg litt, som carnuba-wax gjør.

IMG_2640.jpg

IMG_2643.jpg

Det skal ikke mye knaing til før den smelter helt. Sorry for "arbeidshender" :P

IMG_2644.jpg

Så voksen ble brukt igår, og den ga ca samme look som Souveran. Souveran er vel den voksen som det blir naturlig å sammenligne denne med, da de ligger på samme nivå. HD wax er dyrere,men inneholder polymerer som skal øke holdbarheten. HD wax har blitt utviklet i flere år, så de må vel ha gjort noe riktig.

Dybden og wetlooken denne ga, kan ikke sammenlignes med SRP eller Ultra Deep Shine. Syns det er spennende at Autoglym satser på Carnuba, det er jo det entusiaster liker best.

Jeg kommer til å teste denne så fort som mulig. 50/50 med Souveran.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En kompis på bilxtra snakket tidligere i dag om en Autoglym voks til 700.- som var på tur inn til butikken, regner med det er denne. Dette må jo være et steg i riktig retning for Autoglym, blir spennende å se hvordan holdbarheten er.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så gæli ut den der..på tide de kom med en skikkelig voks også....

pene bilder og bra review.....

Gleder meg til å se den på bilen din....

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir nok å stå opp grytidlig imorgen og teste den på panseret. ;) Hehe

Ryktene sier jo at clay blir neste fra Autoglym. Godt konservative engelskmenn også oppdaterer seg :P

Endret av ClearCoatChristR
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så bra ut denne! :)

Men det jeg lurer på er:

1. Hvorfor i alle dager har ikke AutoGlym kommet med dette før nå til oss forbrukere?

Henger de etter eller?

2. Sendte mail til AutoGlym og spurte om de kunne fortelle meg hvor mye carnuba voksene dems inneholdt, men dette fikk jeg beskjed om var klasifisert.

Da er det jo ytterst merkelig at feks. Swissvax skryter uhemmet av 30-60% crnuba i alle voksene sine.

Dessuten så er den billigste swissvax voksen billigere enn AutoGlym sin, samt at den inneholder mye mer carnuba. (hvis carnubainnholdet i Autoglym sin voks stemmer overens med det som blir sagt i denne tråden her)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Så bra ut denne! :)

Men det jeg lurer på er:

1. Hvorfor i alle dager har ikke AutoGlym kommet med dette før nå til oss forbrukere?

Henger de etter eller?

2. Sendte mail til AutoGlym og spurte om de kunne fortelle meg hvor mye carnuba voksene dems inneholdt, men dette fikk jeg beskjed om var klasifisert.

Da er det jo ytterst merkelig at feks. Swissvax skryter uhemmet av 30-60% crnuba i alle voksene sine.

Dessuten så er den billigste swissvax voksen billigere enn AutoGlym sin, samt at den inneholder mye mer carnuba. (hvis carnubainnholdet i Autoglym sin voks stemmer overens med det som blir sagt i denne tråden her)

Tipper AutoGlym merket presset fra andre merker, alle de på det engelske markedet, Dodo Juice, Victoria Wax, Zymöl og Swissvax.

Du var jo på samme temakveld som meg du. Husker ikke du hva selgeren sa heller? Mener iallefall han sa 8% eller 13% prosent.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Tipper AutoGlym merket presset fra andre merker, alle de på det engelske markedet, Dodo Juice, Victoria Wax, Zymöl og Swissvax.

Du var jo på samme temakveld som meg du. Husker ikke du hva selgeren sa heller? Mener iallefall han sa 8% eller 13% prosent.

Stemmer at jeg var på samme temakveld som deg Christer...

Poenget er bare det at samme hvem som underviser og holder tale om produktene sine, så høres det merkelig nok meget riktig ut alt sammen.

AutoGlym mener datt, og Meguiars mener ditt... osv osv.

Poenget blir da at det ikke finnes noe fasitsvar for hvordan man skal gjøre dette på en korrekt vitenskapelig måte.

Derfor så må man spørre og grave litt selv, for og få frem innformasjon (så langt det er mulig)

Derfor så kjøper jeg ikke ALT jeg hører.

Grunnen til at jeg ikke gjør det?

Den er enkel:

På denne temakvelden, så sa han at innholdet av Carnuba var 8 eller 13%.

Hvordan kan han vite det, når ikke en gang Autoglym vil si dette selv?

Jeg sier ikke at han lyver, eller på annen måte ikke vet hva han snakker om, men det er noe som skurrer.... Hvem det er det skurrer hos, vet jeg ikke.

Forøvrig så blir man ikke dummere av slike temakvelder, så kvelden var overhodet ikke bortkastet :)

Dessuten så virker det som om gutta hos Iseveien Bilpleie er skikkelig proffe i måten dem jobber på. Dette tror jeg er mer utslagsgivende enn produktene dem bruker.

En av dem sa jo selv at TurtleWax funka sikkert like bra som alle de andre produktene...

Synd jeg kom litt sent da... hehe :)

Husker ikke du hva selgeren sa heller? Mener iallefall han sa 8% eller 13% prosent

Gjaldt ikke dette den flytende voksen da?... eller tar jeg feil nå?

Uansett!

Grattis med flott voks Christer!

Du blir helt sikkert ikke skuffet :)

Endret av GigaFlow
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den flytende voksen (AquaWax) har ikke carnauba i seg.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Den flytende voksen (AquaWax) har ikke carnauba i seg.

Jeg har den Autoglym AquaWax selv, sitter å ser på den nå, og det står på flaska på forsiden at den inneholder Carnauba.

Er dette bare tull? :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Meguiars sin #16 voks står det på boksen at den inneholder carnuba voks,mens meguiars selv sier at den ikke inneholder carnuba????

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Meguiars sin #16 voks står det på boksen at den inneholder carnuba voks,mens meguiars selv sier at den ikke inneholder carnuba????

Som jeg skrev lenger opp her, så er det veldig ymse det som blir sagt og lovet fra produsentene.

Jeg tør påstå at swissvax og og andre billigere merker som Meguiars/Autoglym etc. har omtrent de samme egenskapene.

Folk kan si hva dem vil, men jeg tror det er veldig små forskjeller det er snakk om.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Som jeg skrev lenger opp her, så er det veldig ymse det som blir sagt og lovet fra produsentene.

Jeg tør påstå at swissvax og og andre billigere merker som Meguiars/Autoglym etc. har omtrent de samme egenskapene.

Folk kan si hva dem vil, men jeg tror det er veldig små forskjeller det er snakk om.

Prøv, så ser du at det er forskjell. Tro kan man gjøre i kjerka :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og det var den kommentaren jeg ville pointere ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det heter carnauba folkens :D

Endret av Pirex
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Jeg har den Autoglym AquaWax selv, sitter å ser på den nå, og det står på flaska på forsiden at den inneholder Carnauba.

Er dette bare tull? :P

Sorry Dennis. Da stemmer det. Var helt sikker på at den ikke inneholdt carnauba jeg! :P

Vil du prøve Zymol Concours? ;)

Endret av ClearCoatChristR
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

karnoba pirex! :) Vi må få flere vokstester ja. Folk som tar 50/50 på panser. Jomfrushot, 1 uke, 2 uker, 3 uker, 2 mnd! :P

Endret av Colli
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
karnoba pirex! :) Vi må få flere vokstester ja. Folk som tar 50/50 på panser. Jomfrushot, 1 uke, 2 uker, 3 uker, 2 mnd! :P

Og Turtlewax på skillet for å sette standarden. :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke min test... :P lol

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Testing av holdbarhet funker ikke for oss:P Polerer jo bilen annenhver uke:P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive