Gå til innhold
Runer

Hvilke produkt til plastikk i hjulbuer og under bilen.

Recommended Posts

Runer

Holder på å fjerne alle plastdeler som ligger inne i hjulbuer og under bilen , slik at jeg kan gi de en real rengjøring.  Som en kan se, trenger de det , samtidig får jeg rengjort bak hvor platene ligger: Her var det mye som hadde samlet seg på enkelte plasser. Men heldigvis ikke noe rust å se. :thumbup:

20180124_171553.thumb.jpg.938ac92aa494691a7939d4d085cfe366.jpg

Spørsmålet mitt er , hvilke produkt er det som er best til gi plasten en ny look, samtidig som den vil gi en god Skitt- og vannavstøtende . slik at det vil være lett å spyle av neste gang og holde rent

Jeg har bare prøvd bare bones fra CG ( vet ikke hvordan denne måler seg opp mot andre produkter), ser også noen skriver om autoglym vinyl /rubber care ?.

Eller Swissvax eller GTechniq.. eller noen andre produkter .. hvilke vil dere anbefale til dette ?? Pris er ikke noe kriterie her..:blink:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
KenHau

til plastikk i hjulbuer liker jeg å bruke Autoglym Vinyl and rubber care :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Martin.

Kjør på med Owatrol Polytrol. Denne holder seg meget bra og blir ikke bare vasket vekk etter 1-2 uker.

Denne kjøpes på Coop obs og koster sånn 140kr for 500ml, det holder veeldig lenge!

Vask nøye, påfør ett godt lag først, tørk over med en gang, så tørker du over en gang til med en annen ren klut.

Evt påfør et nytt lag etter det første har fått stått 3-4t.

Ikke la det stå i sola når det tørker.

Husk at klutene du bruker bare kan kastes etterpå da disse blir stive etter bruk.

Endret av Martin.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Runer
13 timer siden, KenHau skrev:

til plastikk i hjulbuer liker jeg å bruke Autoglym Vinyl and rubber care :)

Hei og takk for svar , ser noen skriver at denne forsvinner fort .. Hva er din erfaring med holbarheten på denne .. (Ser bilpleiekongen demonstrere denne med å holde snø borte fra hjulbuer ..)

12 timer siden, Martin. skrev:

Kjør på med Owatrol Polytrol. Denne holder seg meget bra og blir ikke bare vasket vekk etter 1-2 uker.

Denne kjøpes på Coop obs og koster sånn 140kr for 500ml, det holder veeldig lenge!

Vask nøye, påfør ett godt lag først, tørk over med en gang, så tørker du over en gang til med en annen ren klut.

Evt påfør et nytt lag etter det første har fått stått 3-4t.

Ikke la det stå i sola når det tørker.

Husk at klutene du bruker bare kan kastes etterpå da disse blir stive etter bruk.

Hei og takk for svar .. jeg skal sjekke mer rundt dette produktet .. har du noen bilder av hvor du har brukt Owatrol Polytrol..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
trogha
33 minutter siden, Runer skrev:

Hei og takk for svar .. jeg skal sjekke mer rundt dette produktet .. har du noen bilder av hvor du har brukt Owatrol Polytrol..

Hvis du søker på forumet burde du finne mye, her er en test fra 2009: 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Runer
36 minutter siden, trogha skrev:

Hvis du søker på forumet burde du finne mye, her er en test fra 2009: 

Hei og takk for svar .. ser det er noen litt "gamle" tester , derfor spurte også , om det er dukket opp noe vidundermiddel i det siste, for bruk på plast .. ;)

Det eneste som jeg har sett skrivd negativt om owatrol, er noen klager på at denne "flasser" , vet ikke om noen har erfaring med det , eller hvorfor owatrol eventuelt skulle flasse av plasten.

R

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Ingolf

Har brukt owatrol på litt hagemøbler, en søppelbøtte og en robåt uten å se noe til flassing. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Runer
39 minutter siden, Ingolf skrev:

Har brukt owatrol på litt hagemøbler, en søppelbøtte og en robåt uten å se noe til flassing. 

Hei , det er jo bra.. jeg liker dårlig hvis jeg skal bruke et produkt og det viser seg å slippe/flasse. Takk igjen for ditt svar :thumbup:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Exint / Pec

Carpro dlux er vindundermiddel på plast :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
trogha

Har også brukt Polytrol på mye rart uten flassing, antar at den kan flasse hvis rengjøring før påføring er dårlig slik at den ikke får trekke inn, evt. at man har brukt for mye produkt. Trenger ikke flere påføringer hvis man er visuelt fornøyd med resultatet etter første påføring. De plastfornyerne som gir de glatteste overflatene er gjerne de rimelige "bensinstasjonproduktene", men det er også de som har dårligst holdbarhet. Er hensikten at snø ikke skal feste seg så lett vil kanskje de "glatte produktene" være litt/marginalt bedre, men Polytrol vil uansett lette renholdet og holde plasten fin lenge. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Ingolf

Har carpro dlux på plasten, riktignok ble påføringa ren impuls så det var ikke skikkelig rengjort osv.

Fargen/finish er upåklagelig, men tør ikke påstå at jeg merker noe spesielt til at slapset ikke fester seg overhodet. Skulle jo bare mangle, så mange kurver og kroker det er.

Nå merker jeg også marginal forskjell på om det er nydusjet i autoglym v&r care, men det løsner jo tålelig greit med et bittelite spark før jeg kjører inn i garasjen.

På andre biler virker det jo som at det sitter dønn fast, men da har det nok også bygd seg opp lagvis fordi det aldri blir fjernet og rekker å fryse.

Digger dlux finishen og holdbarheten da :) 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Runer
1 time siden, Exint / Pec skrev:

Carpro dlux er vindundermiddel på plast :)

Hei 

Hvor mye er det i flasken på denne ?? og takk for tips..

1 time siden, trogha skrev:

Har også brukt Polytrol på mye rart uten flassing, antar at den kan flasse hvis rengjøring før påføring er dårlig slik at den ikke får trekke inn, evt. at man har brukt for mye produkt. Trenger ikke flere påføringer hvis man er visuelt fornøyd med resultatet etter første påføring. De plastfornyerne som gir de glatteste overflatene er gjerne de rimelige "bensinstasjonproduktene", men det er også de som har dårligst holdbarhet. Er hensikten at snø ikke skal feste seg så lett vil kanskje de "glatte produktene" være litt/marginalt bedre, men Polytrol vil uansett lette renholdet og holde plasten fin lenge. 

Holder på å gjøre rent skrubber hardt.. bruker Chemical Guys Orange Degreaser men den er ikke sterk nok i hjulbuer, tror ikke hjulbuer er noen gang gjort ordentlig rene :blink:, ser ut som det er asfalt som ligger igjen, så der må jeg skrubbe mer med noe annet for å fjerne dette..

50/50 bilde ..den som er rengjort var mer møkkete.

20180125_123630.thumb.jpg.408e4689398bc856642f8fe058108813.jpg

36 minutter siden, Ingolf skrev:

Har carpro dlux på plasten, riktignok ble påføringa ren impuls så det var ikke skikkelig rengjort osv.

Fargen/finish er upåklagelig, men tør ikke påstå at jeg merker noe spesielt til at slapset ikke fester seg overhodet. Skulle jo bare mangle, så mange kurver og kroker det er.

Nå merker jeg også marginal forskjell på om det er nydusjet i autoglym v&r care, men det løsner jo tålelig greit med et bittelite spark før jeg kjører inn i garasjen.

På andre biler virker det jo som at det sitter dønn fast, men da har det nok også bygd seg opp lagvis fordi det aldri blir fjernet og rekker å fryse.

Digger dlux finishen og holdbarheten da :) 

Takk for svar , virker interessant carpro dlux.. til hjulbuer og plast under bilen..siden all plast er tatt av bilen vil det jo lette påføringen. Dette er til en bil som bare blir brukt på sommertid...så derfor heller ikke så mye utsatt for salt/snø...

Har du før og etterbilder av påføringen ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Exint / Pec

Det er ikke store flasken. Men det er utrolig drøyt. Tenker du bruker 1 dråper i en hjulbue :) Jeg brukte ikke opp en flaske når jeg behandlet 7 transportere og all utvendig plast på dem :) Kan brukes på plast, gummi, frontlykter, felger, eksos, kalippere osv.. Tåler 800grader celsius og kan faktisk brukes med air brush samt med applikator :) 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Ingolf
23 minutter siden, Runer skrev:

Har du før og etterbilder av påføringen ?

Er ikke så flink med bilder dessverre, men det er mange videoer på youtube som absolutt ikke er bull :-)

Spoiler

Jeg kjøpte denne egentlig til felger, og så på plasten som bonus.

Til felgene skal jeg forsøke C5 wheel armour i stedet (dlux var bedre enn voks, og forhåpningene var kanskje litt høye), men kommer til å fortsette med dlux på plast - dog ikke på gamle partystoler/hagemøbler etc, da blir det billigere å kjøpe nytt :D

Mye smørerier til plast/gummi som er enkelt og billig og selv om heller ikke dette produktet varer evig så er hjulbuene neppe du du tar av hvert eneste år og da er det greit å gå for kvalitet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Runer
1 time siden, Exint / Pec skrev:

Det er ikke store flasken. Men det er utrolig drøyt. Tenker du bruker 1 dråper i en hjulbue :) Jeg brukte ikke opp en flaske når jeg behandlet 7 transportere og all utvendig plast på dem :) Kan brukes på plast, gummi, frontlykter, felger, eksos, kalippere osv.. Tåler 800grader celsius og kan faktisk brukes med air brush samt med applikator :) 

Burde holde til plasten på bilen min da ..en flaske :)

Brukte du Carpro Eraser i forkant ?

1 time siden, Ingolf skrev:

Er ikke så flink med bilder dessverre, men det er mange videoer på youtube som absolutt ikke er bull :-)

Vis skjult innhold

Jeg kjøpte denne egentlig til felger, og så på plasten som bonus.

Til felgene skal jeg forsøke C5 wheel armour i stedet (dlux var bedre enn voks, og forhåpningene var kanskje litt høye), men kommer til å fortsette med dlux på plast - dog ikke på gamle partystoler/hagemøbler etc, da blir det billigere å kjøpe nytt :D

Mye smørerier til plast/gummi som er enkelt og billig og selv om heller ikke dette produktet varer evig så er hjulbuene neppe du du tar av hvert eneste år og da er det greit å gå for kvalitet.

Søke litt der da å se ;)

grovvasken er ferdig nå :thumbs:.. må nok gå over en gang til ..er noen nupper igjen på plasten fra hjulbuer..

20180125_143202.thumb.jpg.99ccecf7bfa5a1ce554707e5a26b3367.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Exint / Pec

ja :) Vask godt med vanlig midler. Tørk over med eraser eller annet slag og legg på. I hjulbuer ville jeg ikke tørket det av igjen. Bare lagt et lag og latt det herde

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Martin.

Endelig fant jeg igjen et bilde der jeg brukte owatrol polytrol.

Ikke hjulbuer, men speilet på en Bmw e21!

Ble som ny igjen!!

22491450_1560829853980593_7922226894210021509_n.thumb.jpg.8b1f68a7a880921f424ebd7e72c12a92.jpg

• Liker 3

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Runer

Ble bra dette ser jeg , jeg bestilte meg en flaske av carpro dlux (etter noen youtube videoer), prøver først denne, så når denne ankommer og jeg for startet å  behandle plasten kommer jeg med en oppdatering/bilder. Hvis dette ikke blir noen suksess blir det nok owatrol polytrol neste gang :thumbup:

Takk for bilde

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Martin.

Ja prøv den først.

Jeg liker å bruke capro pearl på gummi og polytrol på plastikk.

Da fordi den er ekstremt holdbar. Den er noe mer styr en feks carpro perl. Men det er verdt det.

Og en 500ml holder omtrent evig.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Freakshow

Koch chemie plast star og 3D magic Blue skal fungere supert! :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2018

Sosialt

Om oss

Her finner man det meste man lurer på innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig