Eirik

Felgrens og oljeskift i stavanger?

Nå har jeg kjørt rundt på mekonomen, bilxtra og diverse verksteder.

Det jeg leter etter i utgangspunktet en felgrens som ikke koster skjorta, men som tar godt og selges lokalt, siden jeg skal vaske bilen i kveld/morgen.

Har hatt felgene på i 1 år nå, så jeg MÅ få vasket alt bremsestøvet og saltet som ligger inni. Det er lakkerte alufelger, men med mange sår i lakken, så da bør jeg vel holde meg unna Hot Rims og lignende.

Så leter jeg etter ei oljegrav hvor jeg kan skifte olje på bilen selv. Det er for meg et mysterium at ingen vet om det finnes i Stavanger.

Noen som vet hvor jeg kan låne ei oljegrav, helst gratis, eller særdeles billig?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har brukt 2 flasker hot rims på alufelgene mine, og den felgen som har sår har jeg ikke merket noen problemer med ;)

Angående smøregrav, så pleier bensinstasjoner å leie ut sin for en billig penge. Der jeg bor leier jeg smøregrav på Esso, med allt utstyr (verktøt, dekkomlegger/balansering osv) for 70 kroner. Da kan jeg stå så lenge jeg vil :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok. Synes bare hot rims var litt dyrt :|

Vet at mange stasjoner leier ut, men det er ikke tilfellet her. Har spurt mange steder men de fleste på bensinstasjonene er jo unge pølseselgere, og de har som regel lite peiling på det som har med bensin/dekk/spylevæske/olje/blinklysolje og gjøre.

Har heller ikke mulighet til å stikke innom samtlige bensinstasjoner i Rogaland som ble bygget på 80-tallet (da det var vanlig med smøregrav), så hvis noen vet om en plass må dere for all del hyyyyle ut. Er ikke farlig om det er 2-3-4 mil unna stavanger "sentrum".

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er du NAF-medlem får du sykt god pris på Meguiars på Bilextra, så blir ikke sååå dyrt :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Joda jeg er NAF-medlem. Får vurdere det da:) Men oljeskift gutter? Tar dere aldri det? ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må du ha oljegrav? Jeg pleier alltid å klare meg med jekk, et par tomme spylervæske kanner og klær jeg ikke er redd for.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er bare det at jeg ikke har jekk heller, og jeg bor midt i sentrum. Så oljegrav hadde vært å foretrekke.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

kjøp en slik s1062.jpg da er det bare å legge seg på ryggen å skru ut bunnpluggen. Olje filteret på mercedesen min skrur jeg ut fra motorommet. gjordt på 10 min + dagsform :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøp en oljesuger først som sist, så slipper du griseriet med tappeskrue etc. :) Det funker like bra som å tappe olja. På Mercedes-Benz f. eks anbefales det at man skifter med oljesuger, og de er ikke kjent for motorras de første 3-400.000km ;)

Biltema har en til 499,- som jeg har brukt flere ganger. Den tar 7 liter og funker utmerket.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil kanskje tippe Møller har autoglym custom wheel cleaner dersom du vil unngå syrer.

Ellers så kan du alltids få litt bilberry av meg.

Bare å sende en PM.

Custom Wheel Cleaner --- Produktet er syrefritt og ikke etsende. Skader ikke felger, hjulbolter eller bremsecalipere. Det skummer så det henger lenge på overflaten. I tillegg til å rense vil den også etterlate en blank finish.
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bestill deg 5 liter med P21s power gel fra s100 eller autobahn bilpleie, da har du en del uker ;) sikker som banken og renser som en feier...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive