Gå til innhold

Vaskemaskin eller skitten?

Recommended Posts

V.Kolbeinsen
Skrevet

Undrer litt på hva som er anbefalt her. Eg har generelt noe imot vaskemaskin og liker å vaske den grundig selv. Men i disse kalde dager så er det rett å slett ikke mulig å vaske utendørs, ikke en gang å spyle den.

Så er det bedre å vente på bedre tider eller kjøre den i maskin? 

Skrevet

Børsteløs med underspyling funker greit, men kjører du den i maskin med børster da ødelegger du bare lakken og da er det bedre å la være å vaske bilen. 

V.Kolbeinsen
Skrevet
5 minutes ago, Håkon L said:

Børsteløs med underspyling funker greit, men kjører du den i maskin med børster da ødelegger du bare lakken og da er det bedre å la være å vaske bilen. 

Er det jeg tenkte. Hadde håpa på litt temperatur og tid så skulle eg fått skumma bilen, avfetting og fått den i den minste spylt om ikke direkte vasket.

Skrevet
29 minutter siden, V.Kolbeinsen skrev:

Undrer litt på hva som er anbefalt her. Eg har generelt noe imot vaskemaskin og liker å vaske den grundig selv. Men i disse kalde dager så er det rett å slett ikke mulig å vaske utendørs, ikke en gang å spyle den.

Så er det bedre å vente på bedre tider eller kjøre den i maskin? 

Det kommer vel egentlig an på tidsperspektivet, altså om du skal vente 1 uke på mildvær eller gå hele vinteren uten vask, eller noe midt imellom.

Med vinter og salt vil det alltid være bedre å få vasket bilen enn å la være, selv i vaskemaskin. Det er langt enklere å fjerne vaskeriper enn å fjerne rust, så må man nesten prøve å gjøre en vurdering på hvor lenge det er trygt å ikke få vasket bilen. 

V.Kolbeinsen
Skrevet

ikke alltid eg har tid. så det kan gå flere uker i mellom. Men skulle nok klart å skumma/avfetta bilen litt oftere så lenge det er mildvær.

Skrevet

Hakke vaske min selv på sånn 2 uker, er jo bare -10 og sånt så funker dårlig da også har jeg ikke no sted å stå inne

.

Skrevet

Veksler mellom børsteløs og håndvask nå om vinteren. Ofte at jeg i tillegg kun spyler av bilen på grunn av alt saltet på veiene.

Vasker bil oftere i vinter halvåret nettopp på grunn av saltet, og synes da at børsteløs er er ok å bruke.

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Detailers Club bruker informasjonskapsler (cookies) til å måle trafikk, optimalisere siden og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du dette og våre Personvernvilkår