Goliath

Legge på et lag voks på frontvinduet?

25 innlegg i emnet

Noen som faktisk har prøvd å legge på et lag voks på frontvinduet for morro skyld?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Funker fint det, helt til du bruker spylervæske. :D

Voks funker fint på side- og bakruter. Eller en sealer, eller noe beregna på glass.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En anelse OT, men er usikker på om det er noe voks eller lignende i enten QD'n jeg bruker eller såpa, for rutene har blitt veldig vann-avisende etter noen vask nå, sett i forhold til før.. Dette er jo knall det! Men hadde vært kult å visst hva som gjør det..

QD: Chemical guys pro detailer

Såpe: Optimum (den fra scandicshine)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sikkert QD'en og muligens at såpene du bruker nå er mer effektive. ?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Funker fint det, helt til du bruker spylervæske. :D

Of course :rolleyes:

Sikkert ikke så dumt å forsegle siderutene men det som kan være kjipt, er at produktet gjør at gummien får stygge merker når vinduet går ned (noe "fagspråk" på dette fenomenet?)

Endret av Goliath
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det meste uten rens funker fint og lager ikke merker på gummi. Som jetseal, optiseal, SV vokser og andre.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sealer går laaangt forran voks når det kommer til ruter.

En anelse OT, men er usikker på om det er noe voks eller lignende i enten QD'n jeg bruker eller såpa, for rutene har blitt veldig vann-avisende etter noen vask nå, sett i forhold til før.. Dette er jo knall det! Men hadde vært kult å visst hva som gjør det..

QD: Chemical guys pro detailer

Såpe: Optimum (den fra scandicshine)

Rett og slett bare det at ruta har blitt renere? :P

Endret av ClearCoatChristR
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Rett og slett bare det at ruta har blitt renere? :P

Spørs det ja :P

Men kan man legge jetseal på vinduene?

Husker jeg la noe turtle-wax piss på vinduene en gang, og syntes effekten ble bra, men holdt jo en ukes tid.. :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jetseal er brukendes på det meste.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Brukte meg's cleaner wax (billig-AIO) på vinduene flere år.. i tillegg til å holde greit lenge renset den veldig bra

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har brukt MG NXT 2.0 voks på rutene, og den kan vel regnes som en sealer. Fungerer ganske så bra, men er ikke særlig holdbar. Prøvde halve ruta med denne, og andre halvdelen med Biltema sin Rain-off, og de var ca like bra rett etter at de var lagt på. Etter noen uker var ikke NXT så effektivt lengre, men Rain-off holdt seg ganske bra

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Husk ruter burde vaskes med 3m general purpose adhesive cleaner, ipa eller dertilegnet stoff før påføring av forsegling.

Forseglinga må også herde i minst 24 timer, gjerne innendørs, før den utsettes for dugg/vann.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Har brukt MG NXT 2.0 voks på rutene, og den kan vel regnes som en sealer. Fungerer ganske så bra, men er ikke særlig holdbar. Prøvde halve ruta med denne, og andre halvdelen med Biltema sin Rain-off, og de var ca like bra rett etter at de var lagt på. Etter noen uker var ikke NXT så effektivt lengre, men Rain-off holdt seg ganske bra

Husk ruter burde vaskes med 3m general purpose adhesive cleaner, ipa eller dertilegnet stoff før påføring av forsegling.

Forseglinga må også herde i minst 24 timer, gjerne innendørs, før den utsettes for dugg/vann.

NXT er en syntetisk sealer, derfor blir poenget til Virtual her veldig viktig.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er vel ikke FULLT så aktuelt med jetseal? Den "herder" jo på 20 mike..

Men vet at den og bør herde i 24t..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På meg's cold class wax står det, Påfør HELE bilen.  jeg har alltid påført lakkerte flater jeg da.. er det da meninga at man skal vokse vinduene også?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
På meg's cold class wax står det, Påfør HELE bilen.  jeg har alltid påført lakkerte flater jeg da.. er det da meninga at man skal vokse vinduene også?

Tror nok de mener at du skal påføre produktet på hele bilen før du tørker av, istedet for å ta del for del.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Neida, bare å legge voks på dekk, lister, crome osv. Innvendig også! :P

Tipper det der er en av de mange fantastiske nesten-oversettelsene hr. Einar Wang (Panvulk) har klart å få til :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okok, tenkte siden det er et forbrukerprodukt som er tilgjengelig for alle, ville jeg ha trodd de dobbeltsjekket bruksanvisningen for ting som kan misfortåes og føre til feil bruk :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Okok, tenkte siden det er et forbrukerprodukt som er tilgjengelig for alle, ville jeg ha trodd de dobbeltsjekket bruksanvisningen for ting som kan misfortåes og føre til feil bruk :P

Hehe, you'll be surprised... ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er en av grunnene til at jeg prøver å være detaljert mht forklaringer dette, mye kan fort missforstås også, hele bilen er jo hele bilen det ;) samme som "alt på bordet 99,-" er prisen da for en ting eller for alt som ligger der :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive