Gå til innhold

Recommended Posts

Skrevet

Hei godt folk :) Jeg lurer på om det er noen smartinger her som vet hvordan jeg skal få strøm til xenon pærene til fjernlyset da min Ford focus c-max har en kontakt som bare er )1)hull til selve pæra mens på HID kittet så er det en rød og en sort ledning som da skal kobles inn på denne kontakten..prøvde først rød ledning inni hullet der halogen pæren satt og så den sorte ledningen på selve pæreholderen..men ingen lys ?? har prøvd omvendt også :( ..ringte ekstralys men han sa at den var ny"han hadde ikke vært borti den varianten før sa han så da spør jeg dere(jeg er ikke flink når det kommer til elektronikk) hvordan kan jeg få dette til å lyse uten at jeg fjerner muligheten til å sette det tilbake igjen under Eu-kontroll når den tid kommer.Takk for svar :).

Skrevet

Rekner med at det er halogen originalt. 

Pæra trenger da 12v og jord. (halogenpæra) 

Rekner med at det er 12v i ledningen og at pæra får jording via pæreholderen. (Greit å sjekke om det stemmer) 

Ballasten skal ha 12v og jord. Kan kanskje koble direkte ifra 12v som er opprinneligt til halogenpæra. Jord har du sikkert mange plasser i motorrommet. 

Kan og være at bilen reagerer på xenonkittet og ikkje vil gi lys til xenonkittet. Da må ein nok inn med ein relésett. 

Ballasten gir ut 85v til pæra. I oppstarten gir ballasten ut ein del meir for å tenne på xenongassen i pæra. 

• Liker 1
Skrevet

Ja stemmer at det Orginalt er halogen :) For Orginalt så går det en brun og en svart ledning inn til kontakt som bare har plass til halogen pæra..men sikringen røk da jeg prøvde meg frem og mener den var svart ledning da fra xenon kittet so ble forsøkt satt inn i huset til halogen pæra og da den røde som jording.. 

Ja stemmer at det Orginalt er halogen [emoji4] For Orginalt så går det en brun og en svart ledning inn til kontakt som bare har plass til halogen pæra..men sikringen røk da jeg prøvde meg frem og mener den var svart ledning da fra xenon kittet so ble forsøkt satt inn i huset til halogen pæra og da den røde som jording.. 

Slik ser det ut nå.1c26f71aed4870ffe6e5854e0861c83a.jpg
Skrevet

No er det vel vanligt at svart er jord og rød er 12v 😉

Er no lurt å måle før ein starter med å montere. Da veit ein kor det er 12v og jord. 

Xenonkittet kan ein og teste med å koble direkte på batteriet, eller 12v og jord viss batteriet er bak i bilen. 

Da veit ein litt meir før montering og det er lettere å koble rett! 

Sikringen kan ryke fordi xenonkittet trekker ein del straum i oppstarten. Pæra trenger vel 23000v da.

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Detailers Club bruker informasjonskapsler (cookies) til å måle trafikk, optimalisere siden og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du dette og våre Personvernvilkår