fredsjo

Skjolder etter voksing

Hei

Testa ut en voks på pansret her om dagen. I dag la jeg merke til at det er skjolder/striper over hele pansret. Akkurat som om det ikke er helt polert vekk.. Er det jeg som har latt den tørke for lenge/for kort eller polert for dårlig av? Var NØYE når jeg polerte av, så er veldig rart...

Fredrik

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

du mener ikke rester? hvite striper? eller vaskeriper?

Bilder....

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser jo nesten mest ut som vaskeriper, men det er jo umulig.. Vaska bilen godt før jeg påførte voksen, og med helt nyvaskede mikrofiber-pads og kluter..

Skal prøve å fikse noen bilder i morgen, eller neste gang jeg vasker bilen..

Skal og prøve å vokse over en gang til og se om det blir bedring :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøv å legg på voks igjen og hold panelet kjølig dvs ikke legg voks på en bil som har stått i sola eller som står i sola.

Skal den tørke så vær nøye med at den er skikkelig tørr før du fjerner den.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det går også an å prøve med en Quick Detailer for å fjerne skjolder. Jeg har ihvertfall brukt det med stort hell.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan vel å være at den ikke er påført jevnt nok, men det blir mye enklere å vurdere når det kommer bilder :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skjedde med meg på den Audi A4`en jeg tok også. Når MG21 hadde stått over natta, tok jeg å tørket den. Men oppdaget skjolder på tak og panser, nesten som om jeg ikke hadde tørket bra nok av. Men hadde jo det, så måtte lissom bruke all makt jeg hadde for å få det vekk med microfiberklut..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det du opplever er nok svetting, garantert. Alle bra vokser svetter rett etter voksing, når dem kommer i sola.

La bilen stå i sola så lenge du har mulighet til, så tørker du over lakken med qd etter 12-24 timer.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Det du opplever er nok svetting, garantert. Alle bra vokser svetter rett etter voksing, når dem kommer i sola.

La bilen stå i sola så lenge du har mulighet til, så tørker du over lakken med qd etter 12-24 timer.

Okei! :)

Jeg tok ut bilen på kvelden. Å da var det vel ikke mer en maks 10 grader. Kanskje det var for kaldt når jeg tok den ut ja..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Brukte ikke du sealer Marius?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Skjedde med meg på den Audi A4`en jeg tok også. Når MG21 hadde stått over natta, tok jeg å tørket den. Men oppdaget skjolder på tak og panser, nesten som om jeg ikke hadde tørket bra nok av. Men hadde jo det, så måtte lissom bruke all makt jeg hadde for å få det vekk med microfiberklut..

Akkurat det samme skjedde med meg for et par uker siden med MG21 2.0 på Vectra'n! Lot MG21 tørke i alle fall 1t eller noe før jeg dro det av med mf-klut, og jeg gikk over bilen flere ganger med mf for å sikre at jeg hadde fått alt med.

Men, 2 dager etterpå da jeg først tok bilen ut av garasjen så var det noen merkelige skjolder på panser og tak som kun var mulig å se i sola. Måtte ganske hard polering med mf-klut for å få dem vekk. Men dem gikk vekk. Rart!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jo, jeg brukte MG21 Sealer 2.0! Lot den stå et døgn på.

Ja da har vi opplevd det samme, Hirobofly ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmmmm, jeg lurer litt på om de skjoldene kan skyldes at det ikke ble så mye sealer på de stedene og man ser overgangene.....

Antagelig 2 lag med sealer hadde fixa det.

Jaja, får se hvordan det går neste gang. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har lagt 2 lag sealer på min bil før jeg la voks..

Skal prøve å gå over med QD neste gang jeg skal vaske.. Skal ta bilder da og :) Høljeregner her i trondheim nå, så blir vel noen dager til..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive