Gå til innhold

Kle og isolere garasjen.

Recommended Posts

Skrevet

Har nylig flyttet inn i nytt hus, her er det en dobbelgarasje som jeg tenkte å kle innvendig for å få det litt finere og lysere.
Hva anbefales å kle med innvendig med tanke på fukt fra biler ?
Skal kle både tak og vegger.

Har også vurdert om jeg skal legge i 10cm med isolasjon i stenderverket når jeg først kler, men hva med dampsperre ? Garasjen kommer ikke til å bli oppvarmet mange ganger igjennom vinteren. Men kjekt å kunne få opp tempen litt på seine høstkvelder og tidlig på våren for å kunne shine litt bil.

Skrevet
Har nylig flyttet inn i nytt hus, her er det en dobbelgarasje som jeg tenkte å kle innvendig for å få det litt finere og lysere.
Hva anbefales å kle med innvendig med tanke på fukt fra biler ?
Skal kle både tak og vegger.

Har også vurdert om jeg skal legge i 10cm med isolasjon i stenderverket når jeg først kler, men hva med dampsperre ? Garasjen kommer ikke til å bli oppvarmet mange ganger igjennom vinteren. Men kjekt å kunne få opp tempen litt på seine høstkvelder og tidlig på våren for å kunne shine litt bil.

Hva er på utsiden av stenderverket? Viss det er standard asfaltplater, lekter og kledning, ja da er det bare å isolere og sette opp fuktsperre. Så setter du opp materialen du ønsker på innsiden. Ferdig isolert.
Skrevet

Utenfor stenderverket er det gipsplater, lekter og til slutt panel.

Men er det lurt å ha fuktsperre når det ikke skal bli varmet opp mange ganger igjennom vinteren?

Skrevet

Kun gips bak panel og lekter?[emoji15]
Det viktigste er jo å tenke på at fukt må komme seg ut en plass. Normalt vil det alltid komme noe fukt. Og en vil helst ikke slippe fukten inn mot innerommet, viss du forstår?
Sikkert noen tømrere el som kan svare på dette bedre?

Skrevet

Gipsen funker som vindtett akkurat som vindtett duk ville gjort. Så det er helt innenfor! Men ville absolutt kjørt på med dampsperre hvis det skal varmes opp uavhengig av hvor ofte. Skal ufattelig lite til før fukt oppstår. Gjør det ordentlig når du først er i gang. Hvis det bra ventilert så kan du bruke stort sett det meste av materialer på veggene inne. Hvis ikke er det fort gjort og smelle opp ett par ekstra ventiler! Hilsen en tømrer [emoji6]

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Detailers Club bruker informasjonskapsler (cookies) til å måle trafikk, optimalisere siden og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du dette og våre Personvernvilkår