Gå til innhold
fredsjo

Dyr voks kontra billig..

Recommended Posts

fredsjo    4
fredsjo

Halla

Har sett på scandicshine at man får voks alt fra 300,- til 19000,- og hva er den fantastiske forskjellen? :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Eirik    1
Eirik

Litt forskjeller på innhold, blandt annet hvor mye carnauba det er i voksen.

Forskjell på merkenavn, eller hvor mye de kan ta seg betalt for merkenavnet og forpakningen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
fredsjo    4
fredsjo

Men faen da.. Prisforskjell på 18 700,- :P Tror ikke det koster 19 000 selv for en boks ren brasiliansk hvit carnuba :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
ClearCoatChristR    17
ClearCoatChristR

Tror du skal ha over middels gode kjemikunnskaper for å fremstille f.eks Divine, selvom du har aldri så mye ren, hvit, 1 grads Carnauba.

Her er det sammensetningen det går på, og oppskriften er selvfølgelig hemmelig.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Citrus    7
Citrus
Men faen da.. Prisforskjell på 18 700,- :P Tror ikke det koster 19 000 selv for en boks ren brasiliansk hvit carnuba :P

Det er to bokser Divine for 19 000 i en veldig ekslusiv innpakking. Med gravert skilt som forteller hvem voksen tilhører og til hvilken bil den er blandet til.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Swissvax / Dag    234
Swissvax / Dag
Litt forskjeller på innhold, blandt annet hvor mye carnauba det er i voksen.

Forskjell på merkenavn, eller hvor mye de kan ta seg betalt for merkenavnet og forpakningen.

Divine er selvfølgelig en avsindig dyr voks, men slik du skriver det så tolker jeg det dit hen at du mener det er "litt" forskjell på innholdet i disse voksene og at hovedforskjellen ligger i markedsføringen. Det er jeg uenig i - de fleste som er negative til dyre vokser har aldri prøvd dem og det er nok at folk inne som i så måte må være helt på jordet - flere av dem har til og med kjøpt mer enn en dyr voks - og dertil vært fornøyd :) Akkurat når det gjelder voks til flere tusen kroner (Mystery, CR, Divine for SV sitt vedkommende) så skal det nok sies at det er for spesielt interessert, men det faktisk en del av dem :)

Tror du skal ha over middels gode kjemikunnskaper for å fremstille f.eks Divine, selvom du har aldri så mye ren, hvit, 1 grads Carnauba.

Her er det sammensetningen det går på, og oppskriften er selvfølgelig hemmelig.

Det er et meget godt poeng -Carnauba i seg selv kan jo hvem som helst kjøpe :)

Det er to bokser Divine for 19 000 i en veldig ekslusiv innpakking. Med gravert skilt som forteller hvem voksen tilhører og til hvilken bil den er blandet til.

Og det er litt av greia - Swissvax bestemte seg for å lage en utrolig eksklusiv bilvoks - selvfølgelig veldig mye pga av markedsføringen - men den selger nå relativt bra og folk sperrer opp øynene ;)

OG til trådstarter; Forskjellen på voks ligger i: Hvilket resultat de gir - glans, glød, dybde.., hvor lenge de sitter på bilen, hvor drøye de er i bruk (hvor lenge en boks varer), hvor greie de er å jobbe med, og litt til... Om en voks er verdt pengene er en veldig individuel sak, som med så mye annet, men om du ikke ønsker å bruke så mye penger på det så får man mye bra rimeligere voks også :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Eirik    1
Eirik

Dag:

Nei jeg mente ikke at det var små forskjeller på innhold (som i at all voks er nesten helt lik/same shit different wrapping). Det var ment som at prisforskjellen skyldes blant annet ulikt carnaubainnhold (og andre morsomme ingredienser), og ulik markedsføring.

Som du sier: divine er en utrolig eksklusiv voks. Ikke bare på grunn at ingrediensene, men også forpakningen og ikke minst prisen ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Bernhard    2 323
Bernhard

Jeg synes voks er verdt pengene, samt at jeg har tjent inn både Saphir, Endurance, Smaragd, Concorso, Mystery, Crystal Rock og Divine'n min allerede ;) Folk betaler også som regel gjerne ekstra for å legge på en god voks.. Range Roveren jeg tok fikk jeg frie hender med og eier blåste i hva det kostet :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Swissvax / Dag    234
Swissvax / Dag
Dag:

Nei jeg mente ikke at det var små forskjeller på innhold (som i at all voks er nesten helt lik/same shit different wrapping). Det var ment som at prisforskjellen skyldes blant annet ulikt carnaubainnhold (og andre morsomme ingredienser), og ulik markedsføring.

Som du sier: divine er en utrolig eksklusiv voks. Ikke bare på grunn at ingrediensene, men også forpakningen og ikke minst prisen ;)

Ok - Da misforsto jeg deg litt der Eirik - beklager det :) Når jeg leser over så ser jeg at vi er enige :)

Jeg synes voks er verdt pengene, samt at jeg har tjent inn både Saphir, Endurance, Smaragd, Concorso, Mystery, Crystal Rock og Divine'n min allerede ;) Folk betaler også som regel gjerne ekstra for å legge på en god voks.. Range Roveren jeg tok fikk jeg frie hender med og eier blåste i hva det kostet :D

Det var en hyggelig tilbakemelding :) Burde det dryppe litt tilbake på meg her eller blir det liksom litt feil...? hehe

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Bernhard    2 323
Bernhard

Nja, ser ikke helt hvorfor det skulle gjøre det?? Burde vel være omvent ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
fredsjo    4
fredsjo

Skjønner skjønner.. Så det er altså glans, dybde, "medgjørlighet" og generell kvalitet det går på? Og ikke minst, innpakning.. :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
ClearCoatChristR    17
ClearCoatChristR

Mer presentasjon, lidenskap og entusiasme enn innpakkning.

Endret av ClearCoatChristR

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
trogha    443
trogha

Min erfaring av swissvax (Glacier) kontra endel rimeligere vokser er at man bruker veldig lite produkt, nydelig glans og glød og selvfølgelig rå holdbarhet.

Nå er jo Glacier en "rimelig" variant fra swissvax, men oser fortsatt av kvalitet og bringebær ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
fredsjo    4
fredsjo

Glacier koster vel rundt en tusing? For det er i såfall en voks jeg og kunne tatt meg råd til.. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
zHoe    1
zHoe

De fleste voksene til swissvax ligger vel rundt tusningen :) Er ikke så mange som har prislapp merket; Entusiast :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
trogha    443
trogha
Glacier koster vel rundt en tusing? For det er i såfall en voks jeg og kunne tatt meg råd til.. :)

Bare husk at Glacier er laget for hvit eller lyse farger, og er vel ikke anbefalt å bruke på mørkere farger.(?)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
fredsjo    4
fredsjo

Var å leste på glacier og så dette. Mulig jeg går for den blau-weiss eller hva den nå het. Den som er ment for blå bmw, da jeg selv har mingblå audi.. Men får se :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Citrus    7
Citrus

Den er ikke beregnet spesielt for blå lakk. Men BMW, og det var vel i hovedsak den svarte x3'n

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Goliath    0
Goliath

Var en holdbarhetstest av mange vokstyper/produsenter hos Detailingworld og overraskende nok kom flere "billige" voksprodukter som f.eks Nattys Blue veldig godt ut i testen..

..finner ikke igjen posten :( ..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Petter    1 399
Petter

Henger meg på å roser Natty`s voksene... De er kallgode, og er billige... Har alle tre selv....

Ikke at jeg har vært bort så mange vokser, men ser en middels intr detailer forskjell på en dyr eller billig voks. Hadde vært kult med en blindetest.

Dyr VS. billig

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig