Gå til innhold

Kan jeg bruke skumkanon på min gamle høyttrykksvasker?

Recommended Posts

Skrevet (endret)

Hei!

Jeg har nettopp tatt levering av ny bil.

Jeg har fra før en skikkelig gammel høyttrykksvasker - en Foma Handy III. Den drar seg mot 20 år, men leverer til mitt bruk nok vannmengde og trykk til at jeg vil se om den duger til bilvasken også (600 liter / 140 bar er det oppgitt på maskinen). 

Har lyst til å prøve en skumkanon på denne maskinen, før jeg eventuelt pensjonerer den for godt (Skumkanonen kan jeg uansett bruke på en ny maskin, med en billig overgang). Jeg har ikke kjøpt skumkanon enda.

Vedlagt bilde av:

- koblingen mellom slange og starten av pistol

- ytterste spylehode skrudd i to deler (delen til høyre er den som spyler vann) 

Vil det la seg gjøre å bruke en skumkanon på denne, og hvilken overgang/kobling må jeg i så fall kjøpe? 

J

Noen som har peiling? :)IMG_0380.thumb.JPG.bfb534ea7d2b53c56e394072a00fc4be.JPG

IMG_0383.thumb.JPG.203e8179209d0f486b53f2817b388673.JPG

Endret av Knuty
  • Moderatorer
Skrevet

Ingen problem det, bare du finner riktig kobling. :)

Hørt med bilnerden eller en av de andre som selger skumkanoner?

[I EIE]          2017 Skoda Superb SportLine Stv 2.0 220 hk Automat

_Makki_
Skrevet

Mulig @Storefot kan hjelpe deg å sette sammen en fin Idrobase pakke her.

Makki's CarSPA

Koch-Chemie®: Excellence for Experts

Colourlock®: Get the best out of your leather!

• Forhandlere
Skrevet

Hei!

Koblingen mot spylelansa di er jeg ikke kjent med, har heller ikke sett kobling som kan passe her. Det ser ut til å være en ganske bra gjengestigning på den, og ikke noen standard gjengetype.

Da blir det i så fall ny pistol, spylelanse og skumkanon. Klarer ikke helt å se hva slags gjenger som er inn på pistolen din, men kan det være 3/8"?

Detailshop.no

Koch-Chemie, Colourlock, MTM Hydro, R+M Suttner, Poka Premium, FX Protect, Work Stuff, Kwazar, The Rag Company, Vinove, 3D, Mavel, John Guest, APS Pro, Scangrip, Liquid Elements, Flex, Kränzle, IPC Foma, Wera.

Gnukkehjørnet
En uhøytidelig podcast om detailing og meningen med livet (mangelen på et?). Du finner oss på Libsyn, Spotify, iTunes og RSS!

Skrevet

Hei!

Takk for svar! Tror ikke jeg gidder å bruke penger på å bytte ut deler på denne gamle sliteren.

Håpet mer på å kunne prøve ut med en av disse overgangene til en liten hundrelapp hvis det var mulig. 

Er vel bedre å legge pengene i potten til ny spyler :)

• Forhandlere
Skrevet
5 timer siden, Knuty skrev:

Hei!

Takk for svar! Tror ikke jeg gidder å bruke penger på å bytte ut deler på denne gamle sliteren.

Håpet mer på å kunne prøve ut med en av disse overgangene til en liten hundrelapp hvis det var mulig. 

Er vel bedre å legge pengene i potten til ny spyler :)

Jeg kjenner ikke til den type overgang, kanskje de som forhandler Foma vet? Proffia i Bergen f. eks er vel forhandler av Foma. 

Med 140 bar og 600 L/t høres det jo ut som en solid spyler :) 

Detailshop.no

Koch-Chemie, Colourlock, MTM Hydro, R+M Suttner, Poka Premium, FX Protect, Work Stuff, Kwazar, The Rag Company, Vinove, 3D, Mavel, John Guest, APS Pro, Scangrip, Liquid Elements, Flex, Kränzle, IPC Foma, Wera.

Gnukkehjørnet
En uhøytidelig podcast om detailing og meningen med livet (mangelen på et?). Du finner oss på Libsyn, Spotify, iTunes og RSS!

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Detailers Club bruker informasjonskapsler (cookies) til å måle trafikk, optimalisere siden og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du dette og våre Personvernvilkår