Gå til innhold

Recommended Posts

Skrevet

Var en kompis som hadde fått i seg litt for mye på fredagskveld, noe som endte opp med søl i bilen (ikke mye heldigvis). Men lukta sitter i gulvteppet, til tross for saftig skrubb med CG greenclean og gtechniq tri-clean. Satte en skål med eddik i bilen over natta også, i håp om forbedret effekt.

Så det jeg lurer på er om det er noen i Åsane/Bergens-området som er villige til å låne ut en ozon generator en dags tid, slik at jeg får fjernet lukta?

Audi S4 B5 Santorin Blue Facelift

Audi 80 B4 2.0E quattro

• Moderatorer
Christer
Skrevet

Jeg har og skal utover mot Kokstad senere i kveld, så kan møte deg på Nesttun eller deromkring. Sender deg PM.

• Liker 1

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Skrevet

Har prøvd klorvann og skrubbing i egen bil, tok 95% av lukta, resten ble tatt med en eller annen luktfjerner, husker ikke hvilken. Lukta ble permanent borte. Ville vært litt forsiktig med klorvann mtp på bleking kanskje?

• Moderatorer
Christer
Skrevet

Nå har han fått ozonmaskin og skal ozonbombe litt, så får vi se hvordan det utarter seg. :)

• Liker 1

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Skrevet

Må si mange takk til @Christer for lån av Ozonmaskin. Kjørte 45 min i går kveld, hvor de siste 20 min med AC på resirkulering. Står nå til utlufting og blir å sjekke om det blir en runde til rett etter skoledagen er over. Blir sikkert å ta en runde til bare for sikkerhets skyld, til tross for at det sikkert er helt bra nå :P

Audi 80 B4 2.0E quattro

Skrevet (endret)

Et annet nødtips som en taxi venn av meg brukte var kaffebønner, men det var mer snakk om maskering av lukt over en liten periode før man fikk renset svineriet skikkelig ut av matter.

Han måtte dog kaste inn håndkleet da en person fylte dashbord og luftekanaler opp mot frontruta med dagens mageinnhold.... Om jeg husker rett kom reparasjonen av "skaden" på 60 000,-....

Endret av Stem
  • Haha 1
  • Trist 1
Skrevet

Bilen er nå kjørt ca 1 time og 15 min med ozon. Sikkert aaaaalt for mye :rolleyes: 

Sto til lufting i litt over 4 timer i går, etter siste ozonbehandling. Lukter litt ozon, og vil nok gjøre det en stund, men kjenner ingen antydning til sur spy-lukt så langt :D Blir å vaske over en del innvendig på nytt til helgen, for å forhåpentligvis få fjernet noe av lukten etter ozon. (Og noe OCD) Må si mange takk til @Christer for lån av maskin og en hyggelig prat :)

• Liker 1

Audi 80 B4 2.0E quattro

• 2 weeks later...
Skrevet
Bilen er nå kjørt ca 1 time og 15 min med ozon. Sikkert aaaaalt for mye :rolleyes: 

Sto til lufting i litt over 4 timer i går, etter siste ozonbehandling. Lukter litt ozon, og vil nok gjøre det en stund, men kjenner ingen antydning til sur spy-lukt så langt [emoji3] Blir å vaske over en del innvendig på nytt til helgen, for å forhåpentligvis få fjernet noe av lukten etter ozon. (Og noe OCD) Må si mange takk til [mention=2655]Christer[/mention] for lån av maskin og en hyggelig prat [emoji4]
Bare husk å vask hele bilen innvendig etterpå, ellers henger ozonlukten godt i lenge. Eg gjorde ikkje det,og det tok livet av hals og alt. Tok bare 10 min kjapt vask, drog lett over ALT interiør, seter, tepper,dashbord osv, da var den vekk.

IGL Kenzo master installer

Sertifisert Scholl Concepts Bilpleier.

Sertifisert Polishangel Bilpleier.

.

Skrevet
11 timer siden, longbow skrev:
9/13/2017 - 10.10, Froggzy skrev:

Sto til lufting i litt over 4 timer i går, etter siste ozonbehandling. Lukter litt ozon, og vil nok gjøre det en stund, men kjenner ingen antydning til sur spy-lukt så langt emoji3.png Blir å vaske over en del innvendig på nytt til helgen, for å forhåpentligvis få fjernet noe av lukten etter ozon. (Og noe OCD) Må si mange takk til [mention=2655]Christer[/mention] for lån av maskin og en hyggelig prat emoji4.png

Les mer  

Bare husk å vask hele bilen innvendig etterpå, ellers henger ozonlukten godt i lenge. Eg gjorde ikkje det,og det tok livet av hals og alt. Tok bare 10 min kjapt vask, drog lett over ALT interiør, seter, tepper,dashbord osv, da var den vekk.

Det er gjort. Ingen lukt i bilen pdd :D spent på om det kommer tilbake noen sur lukt.

Audi 80 B4 2.0E quattro

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Detailers Club bruker informasjonskapsler (cookies) til å måle trafikk, optimalisere siden og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du dette og våre Personvernvilkår