Dennis

Voks/sealer og høytrykk

Noen som vet hvor mange bar på en HT man må ha før man spyler av voksen? :P

Får verken sealer eller voks til å holde mer enn noen uker på bilen min, så begynner å mistenkte at 160-180 bar HT er for mye slik at det tar voksen.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Igjen?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Igjen?

haha.. nei den jeg tok på nå sist holder enda bra ;) men tenker på det vi la på når jeg polerte bilen hos deg, og la på Swissvax Saphir så holdt det bare 3-4 uker :P

Så enten er det alt for mye trykk i HT spyleren eller så er det avfetting skummet i den vaskehallen som er problemet.

Vil tippe det er minst 170-180 bar da den føles kraftigere enn Nilfisk-Alto P 160.1 som er 160bar samt vannmengde på 650l/t

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sånn vaskehall-avfetting pleier å være sterke saker..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Samme skjedde med nanolotus også?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Sånn vaskehall-avfetting pleier å være sterke saker..

Truls har vasket Kangooen sin i samme vaskehall området og det holder bra på den :P Eneste forskjellen er at jeg alltid vasker i den hallen med mye mer HT trykk, sikkert beregnet på store biler/lastebiler :P

Samme skjedde med nanolotus også?

Ja :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Både Evo med Concorso, kangoo med NanoLotus og Duragloss og Volvo V40 med Meguiars DC3 holder lenge her og jeg bruker samme haller som Dennis, voksen hans var D-Ø-D på lakken når han var her for en uke siden, Skjønner ikke hva som skjer med bilen der, viste han Beadinga på kangoo evo da, og der snakker vi 3 mndr på concorso (i bruk) og 8-9 mndr gammel NL og DG på kangoon.

NanoLotus var også samme greia, henger bra på kangoo, men på Dennis sin bil var den borte etter 3 uker?

Foskjellen er vel at bilene her er innendørs i 1 til 2 dager etter påføring/fjerning av produktene, når Dennis har vært her har de jo bare herdet max 1 time innendørs før de taes ut og utsettes for fukt ol... nestegang tar vi jetseal og ser hvordan den er, er den borte etter 2-3 uker er bilen din allergisk mot bilpleie :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke allergisk, bare avhengig høres det mer ut som :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilpleie junkie ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe.. nå fikk bilen stått i garasjen 2 dager etter jeg la på Swissvax Saphir denne gangen.

Har alltid vært uheldig med været når jeg har vårt å lagt på voks eller sealer hos deg. Sist så begynte det jo å regne nå jævlig når jeg skulle kjøre hjem og da var voksen helt "fersk"

Men har enda tro på at for mye bar i en HT spyler ikke er bra for voksen.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg bruker selvvask med 160bar ofte på vinteren, og da har jeg hatt på NanoLotus, og har ikke hatt noe problem der..

MEN;

Mondeoen til mamma har vært behandlet med K2000, jeg har polert den med SIP og W8000 pad, tatt IPA wipe og det hele.. Får faen ikke voks/sealer til å sitte på bilen...

2003 Mondeo - Steel Blue... Veldig rart!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjører selv HT 160bar og 600l/t, blir spennede å se om det blir nedgang.

Fåreløpig ingen tegn til det.

Swissvax Glacier..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På bilene jeg har, merker jeg stor forskjell på holdbarhet på den som står ute hele året i vær og vind kontra de som står i garasje. Den som står ute trenger sealer 4-5 ganger i året for å beade skikkelig.

Alle bilene våre blir vasket i midtre vaskehall på Lerberg vinterstid med mest mulig høyttrykk (jeg venter med myntinnkast til nabohallene ikke bruker høyttrykkpistolene.) Den ene garasjebilen beader fortsatt meget bra selv om det er et år siden sist den fikk Autoglym Extra Gloss Protection.

Hvis bilen din står i garasje til vanlig skjønner jeg ikke hvordan det er mulig å få "død" lakk på så kort tid hvis du ikke vasker med huskvask/kraftvask to ganger i uka da ;)

Står bilen ute hele året i sol regn og snø sliter det mye mer på de bilene jeg har hatt i hvert fall.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive