Gå til innhold

Recommended Posts

Skrevet

Får i nærmeste fremtid en jobb med å fjerne dekor fra et ganske stort antall biler. Dekoren som er brukt er tynn og særdeles vanskelig å fjerne, og det er ganske mye på hver bil.

Har prøvd varmepistol, men lite hell med å få det av. Løsningen på første bil ble dekorfjerningshjul på slipemaskin fra Wurth, men dette tar laaang tid og er lite kostnadseffektivt i lengden pga materiell og tidsbruk.

Noen som har noen supertips til å få det av? Finnes det feks et middel man kan spraye på for å løse opp vinyl, men som er trygt for lakk og gummilister?

Alle tips mottas med takk.

• Forhandlere
Concker
Skrevet

Har ikke tilgang på en varme lampe av litt størrelse, gjerne på stativ da?
Ser for meg at en varmepistol alene vil slite med å holde et helt panelt varmt om gangen.
Men om du har en stor varmelampe som konstant står å gir panelene bra med temperatur så skal det egentlig være ganske greit å fjerne dekor.  

Du kan evt prøve å sende Haakon O en melding her inne da han har over snittet peiling på folie å dekor :) 

Skrevet

Jeg fjerner folie på et stort antall biler årlig og har ikke funnet noe som fungerer bedre enn denne, jeg har tatt en MF og strukket over der dampen kommer ut slik at man får en jevn spredning. Dette fungerer helt utmerket! Billig er den også :) Ps. fyll beholderen med varmt vann, ellers vil den bruke en halv evighet før den er driftsklar ;)

På noen få biler med dårlig/sær folie kan det bli igjen noe limrester, dette fjerner jeg med Kent soft surface cleaner. Citrus fungerer også, dog ikke like godt etter min mening.

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Detailers Club bruker informasjonskapsler (cookies) til å måle trafikk, optimalisere siden og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du dette og våre Personvernvilkår