Bent

Hva gjør jeg feil??

25 innlegg i emnet

Hei.

Har shina vogna for 1 uke siden, så fin ut helt til sola kom rett på den.

Ser skikkelig kjørespor og blåskjær over hele bilen.

Har bruk meg #80 med roterende maskin og polishing pad. La på meg#7 etter jeg tok wipe down på #80.

Hvordan får jeg vekk disse spor, kjører jeg maskina feil og hva bør jeg gjøre.

Ser vell på bildene hvordan det ble.

OmegaIrmscheredition001-2.jpg

OmegaIrmscheredition002-3.jpg

17mai013.jpg

17mai015.jpg

Håper noen har no tips så jeg får godvogna skikkelig på stell igjen.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor lenge jobbet du med MG #80? Kan også være at lakken din er såpass myk at du burde gå over på finishing pad.. #80 må brytes ned og jobbes med en liten stund før du avslutter på lavt turtall..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det der ser ikke ut som kjørespor.. Ser heller ut som swirls forårsaket av feil vaskemetode.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Feil teknikk. Enten har du kjørt produktet for lenge, tørr pad, eller for høy fart, ikke fått brutt seg ned skikkelig.. Les Guide til roterende under guider :thumbup:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Det der ser ikke ut som kjørespor.. Ser heller ut som swirls forårsaket av feil vaskemetode.

Tror det er litt godt og blandet jeg.. Hvis du ser på øverste bildet så ser du litt hologrammer.. Eller det gjør ihvertfall øynene mine, og brillene ligger i bilen..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vel en del hologrammer der også ?

Disse er som regel greie å fjerne, i min schollverden er det snakk om fine sluttpoleringsprodukter som Scholl S30 med orange pad - alternativt S40.

Hva de fineste sluttproduktene i Megsverden heter vet jeg ikke, men det vet sikkert du.

Når du skal reppe dette så velg deg et område og hold på der til du har funnet oppskriften før du gyver løs på resten

mvh

ståle :)

Endret av smellycat
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for tips.

Bilen ble lakkert før påske så er ganske fersk lakk, men vill prøve fjerne no småting for å få den helt hundre.

Kun vasket med wash mitt etter lakkering.

Kjørte maskina på lav hastighet hele tiden, fikk forsåvidt samme resultat på en annen svart bil med 6år gammel lakk.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Feil teknikk. Enten har du kjørt produktet for lenge, tørr pad, eller for høy fart, ikke fått brutt seg ned skikkelig.. Les Guide til roterende under guider :thumbup:

Leste guide nå så takk for den:)

Vet hva pinsehelga blir brukt til nå

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min erfaring er at produktene i MG serien trenger litt varme for å virke optimalt, kanskje du bør driste deg opp i 1500rpm... Med MG 80 skal en klare å avslutte uten kjørespor på så å si alle biler. Lykke til ihvertfall :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjør mindre område;

30x30cm, eller da ca to polerputer x 2 ;) Ofte er det slike "defekter" som oppstår etter det ;)

Og en ting til, pen Omega, likte utseendet på den, spesielt fronten :)

Prøv denne måten, den funker GULL på MG#83 hvertfall hvis lakken er litt teit;

1) Spre på 600 omdr (da på 30x30 område)

2) 1200 omdr og to-tre pass på 1200 med litt sakte pass og litt press..

3) Jobb polishen på 1500-2000 omdr (80 funker fint på ca2000, ikke noe spes over 2000 bare..).. Nå merker du at du jobber med MG serien, nå kan du godt telle 18 pass med ganske sakte bevegelser, og her skal du bruke vekten til maskinen pluss litt til..

4) Brenn ut polishen i to-tre pass på 1000 omdr. og mer press en under 3)

Det bør fungere helt knall ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker.

Da prøver jeg den oppskriften

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Derfor jeg ikke tør begynne med roterende før jeg har hatt DA en stund..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Derfor jeg ikke tør begynne med roterende før jeg har hatt DA en stund..

Tror ikke du blir noe bedre med roterende av å kjøre DA ;) .......ta sats og hopp i det, det går greit.

Med mindre du glemmer deg fullstendig bort og brenner lakken er det få uopprettelige ting som kan skje :)

Endret av smellycat
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Tror ikke du blir noe bedre med roterende av å kjøre DA ;) .......ta sats og hopp i det, det går greit.

Med mindre du glemmer deg fullstendig bort og brenner lakken er det få uopprettelige ting som kan skje :)

Enig der.. Ser ikke hva man kan få gjort galt med roterende hvis man ikke er VELDIG uforsiktig. Lønner seg kanskje å ikke gå rett på ullpad og den groveste polishen med en gang, men holder du den i bevegelse og ikke polerer ulakkerte plastlister så vet jeg ikke hva du kan få gjort for noe ugang. Den gjør jo det samme som en DA, bare raskere.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøp scholl :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde null problem med å bruke scholl, orange pad og roterende her første gangen..er bare å være litt forsiktig som de sier her..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Den gjør jo det samme som en DA, bare raskere.

Er jo egentlig ganske stor forskjell på både varmeutvikling og cut hvis man sammenligner DA og roterende.

Hvis du leser guide til DA og roterende skjønner du hva jeg mener ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, jeg vet. Men funksjonen er jo den samme, selv om de jobber på forskjellige måter. Fordelen med DA er jo at den ikke utvikler nok varme til å skade lakken, men liten varmeutvikling er jo også ofte en bakdel når det gjelder korrigering. Roterende brenner heller ikke lakken hvis du bruker hodet littegranne når du bruker den. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg banka rett på roterende på Vectra'n min jeg, brukte 3M polish'en og Meg's puter. Funka glitters!! :)

-Tror ikke man får gjort så mye galt med finish-puter og det snilleste polish-midelet og roterende, men heller bruke den extra tiden det da tar å få vekk alt i og med at det er så lite cut i pad/polish. Filosofien min var å heller kjøre over et par ganger med snill måte, enn å bryte på med sterkere cut og kanskje rote det til. Er ikke allverdens hard den lakken på Opel'n, og på svart metallic så sees jo alt.......

Etter den glittrende 3M demo'n av Tom S på Lørenskog arrangert av Busch, så virka det på meg at 3M sine produkter er geniale siden dem ikke trenger å brytes ned og dermed slipper man det "stresset" med at man må ha høy nok fart/kjøre lenge nok.

Jeg kjørte altså noen ganger over hvert panel til jeg ble lei, tørka av og sjekka. Endte opp med å kjøre over hvert panel 2 ganger tipper jeg, mindre etterhvert som jeg lærte meg hvor mye det tok. Dro over med Ultrafina SE på fineste pute og det ble gull!

3M produktene tror jeg er gull for n00bs som meg! :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har også inntrykk av at 3M produktene er svært gode, siden de tåler mye omdr. og nesten ingen nedbrytning.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive