Gå til innhold

Polering / Lakkorrigering ?

Recommended Posts

Skrevet

Heisann! 

Polering og lakkorrigering. Er det det noen forskjell på de to? Når man polerer så korrigerer man jo lakken? Fjerner riper/swirls o.l ? 

-Ludvig-
Ford Focus 2012 MK3

Ålesund

Capone
Skrevet

Jeg kaller det korrigering fordi du korrigerer skjønnhetsfeil og skavanker. Og benytter man det ordet i en samtale med noen helt uten innsikt i dette har man plutselig en gylden mulighet til å gi de litt mer innsikt, for da vekkes ofte nysgjerrigheten. "Korrigering sier du? Hva er det?". Kanskje er man så heldig at man får de til å styre unna den 1500-kroners jobben som tar toppen 2 timer hos en useriøs aktør. Og er man enda mer heldig ender man opp med å få jobben selv. For når jeg hører "polering" nå om dagen er det nettopp disse useriøse aktørene jeg tenker på etter å ha sett x-antall fabelaktige tilbud rundt omkring. Den typen firmaer burde adoptere et nytt begrep etter min mening, "fyllering" :D For de bruker jo utelukkende fyllish :) 

• Liker 4
Arild
Skrevet

Polerer gjør jeg med fin pute og ultrafin polish. 

Fjerner null eller lite swirls med det. 

Korrigerer gjør jeg med grov polish og grov pute. Finpoleringen fjerner bare holos osv som korrigeringen forårsaker

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Detailers Club bruker informasjonskapsler (cookies) til å måle trafikk, optimalisere siden og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du dette og våre Personvernvilkår