Jump to content
Sign in to follow this  
Dennis

Oppdatert forum og nytt "poeng" system

Recommended Posts

Dennis

Forumet er nå oppdatert til siste versjon av Invision Power Board som er 4.2. Det meste er stort sett som før men er en litt større endring på "liker systemet". Kan ta tilbakemeldinger i denne tråden. 

Som nevnt er det en større endring og det er mulighet for "reaksjoner" slik man kjenner fra Facebook. Så nå kan man trykke liker, trist, forvirret eller gi poeng.

Det som er viktig og som jeg synes er til det bedre er at nå er det bare gi poeng (Bilde av pokal) som faktisk gir poeng som vises på profilen. Tanken bak det er at den bare skal brukes på show and shine eller innlegg hvor noen har svart veldig bra på spørsmål. Så kan de andre brukes til å bare like/reagere på innlegg.

liker.png.ae5ec71027bd14a21c11348d009d48bb.png

Vi har planer om å bruke de poengene man får til litt mer senere ;) 

Er mulig å tilpasse denne slik vi/dere ønsker med egne smilies/funksjoner og kan også velge å bare ha en slik som før. Men synes selv det er fint å ha mulighet til å bare like osv uten at det betyr at man får poeng.

Kom gjerne med tilbakemeldinger på dette :) 

• Like 12

Martin.

For å være helt ærlig så syntes jeg designet på selve forumet var litt bedre før...

Men det er bare det jeg syns da. Ble kanskje litt mer fancy nå

• Confused 1

Prinsen

Hvorvidt man skal få poeng eller ei er ikke så viktig for min del. Poengene (og hvem  som har flest) bryr meg midt bak for å være ærlig.

Det viktigste er at man kan gi en form for "jeg er enig" slik at man ikke spammer forumet med innlegg av typen "+1" (som jeg sikkert er skyldig i selv også). Det hadde vi med det gamle systemet og vi har det fremdeles med liker-knappen. Da er jeg fornøyd 😊

Det gjør det enkelt å se hvilke svar som flest er enig i er riktig/fornuftig.

TobiasW

Jeg synes dette var en bra løsning! Nå kan vi gi "likes" til vanlige innlegg som ikke nødvendigvis er show and shine, og ikke credpoeng. Tidligere har det jo vært diskutert her at man ikke skal misbruke de gamle credpoengene. Nå er dette en fin løsning :) 

obimann

Fint med poeng, men for jeg bruker stort sett Tapatalk, og da virker det vel ikke?

Dennis
7 minutter siden, obimann skrev:

Fint med poeng, men for jeg bruker stort sett Tapatalk, og da virker det vel ikke?

Kommer snart en løsning så det også fungerer i Tapatalk :) 

7 timer siden, Martin. skrev:

For å være helt ærlig så syntes jeg designet på selve forumet var litt bedre før...

Men det er bare det jeg syns da. Ble kanskje litt mer fancy nå

Designet er stort sett veldig likt som før. Noe spesielt du synes var bedre før? så kan man alltids endre hvis flere er enige. 

Du kan også velge "forenklet" fra utseende menyen. Det er et litt mer simpelt design.

forenklet.png.8264386771aa96f6d2a6043f57f4acda.png

• Like 1

Martin.
10 timer siden, Dennis skrev:

Kommer snart en løsning så det også fungerer i Tapatalk :) 

Designet er stort sett veldig likt som før. Noe spesielt du synes var bedre før? så kan man alltids endre hvis flere er enige. 

Du kan også velge "forenklet" fra utseende menyen. Det er et litt mer simpelt design.

forenklet.png.8264386771aa96f6d2a6043f57f4acda.png

Må bare vende meg til det.  Liker det nye "Like" systemet nå da!

• Like 1