Gå til innhold

Hastighet ved polering med DA maskin

Recommended Posts

Skrevet

Har utført korrigering på egen bil, og leste i forkant guider for å få best mulig resultat.

Det jeg la merke til var at det er anbefalt litt forskjellig hastighet på hvor fort maskin skal flyttes over et panel.

Anbefalingen varier mellom ca. 1 cm pr. sekund opp til 2" pr. sekund. Er jo ganske stor forskjell på hastighet.

Finnes det noen fasit på "beste hastighet" eller er det ok dersom man holder seg  innenfor det jeg har oppgitt?

Tok meg selv i å øke hastighet hver gang jeg nærmet meg avslutningen på et område, men tror jeg lå nærmere 2" pr. sekund en 1 cm. pr sekund.

Har begrenset erfaring, men etter 7 timer med våtslip (steinsprut) og to steg på panser ble resultatet mer enn godkjent, men som nevnt er jeg usikker på hastighet ved polering.

Skrevet
4 minutter siden, Morli skrev:

Har utført korrigering på egen bil, og leste i forkant guider for å få best mulig resultat.

Det jeg la merke til var at det er anbefalt litt forskjellig hastighet på hvor fort maskin skal flyttes over et panel.

Anbefalingen varier mellom ca. 1 cm pr. sekund opp til 2" pr. sekund. Er jo ganske stor forskjell på hastighet.

Finnes det noen fasit på "beste hastighet" eller er det ok dersom man holder seg  innenfor det jeg har oppgitt?

Tok meg selv i å øke hastighet hver gang jeg nærmet meg avslutningen på et område, men tror jeg lå nærmere 2" pr. sekund en 1 cm. pr sekund.

Har begrenset erfaring, men etter 7 timer med våtslip (steinsprut) og to steg på panser ble resultatet mer enn godkjent, men som nevnt er jeg usikker på hastighet ved polering.

1 cm høres for sakte ut.

ballemann
Skrevet (endret)

1 cm pr sek er tommelfingerregelen

whoops! Norsk og engelsk kluss.

1 inch (tomme) pr sek var det jeg mente å skrive. 

Mike Phillips sa dette i en "how to for dummies" for lenge siden.

Endret av ballemann
Tommy
Skrevet

Jeg har lært, praktisert, og lærer videre på mine kurs, at 3cm pr sek er en tommelfinger regel.

• Liker 1
  • DCN Poeng 2

Tommy

TOMMY'S CAR SPA FOUNDER
SWISSVAX CERTIFIED DETAILER

SWISSVAX CERTIFIED INSTRUCTOR

DCN APPROVED DETAILER

2017 RUPES AMBASSADOR

RUPES ADVANCED LEVEL INSTRUCTOR

Tommy's CAR SPA (facebook)

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Detailers Club bruker informasjonskapsler (cookies) til å måle trafikk, optimalisere siden og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du dette og våre Personvernvilkår