Jump to content
Sign in to follow this  
minim

DIY solfilm legging

Recommended Posts

minim

Nå har jeg forsøkt å børste støv av solfilm leggings kopetansen som sikkert var fraværende for 10-12 år siden når jeg la film sist også og det går sånn passe bra. Sideruter tror jeg at jeg skal få orden på med litt øving, men bakruten har jeg mistet helt motet på. Jeg her sett fullt av filmer på youtube, men der går det jo smertefritt hver gang og ser så enkelt ut at :)

Nå sist brukte jeg "såpe" metoden hvor jeg smurte inn bakruten med et såpestykke, lot det tørke og så hadde litt vann i senter. La på filmen og grovskjærte den før jeg begynte krympingen med varmepistol. Fikk ikke noe greie på krympingen og selv om Johnson filmen var bedre på krymping enn biltema så fikk jeg det ikke bra. Det ble fullt av små striper og jeg fikk ikke til å krympe "fingers" på høyderetningen av filmen som de så enkelt viser på youtube. De forflyttet seg alltid sideveis i den retningen filmen ikke krymper noe. Fikk også et par steder hvor filmen sikkert brettet seg litt slik at jeg "knakk" den og fjernet farge  når jeg skulle stryke den ut. 

Dette er på en -99 Range Rover så ruten er igrunnen ganske flat bak, men jeg klarer å rote det til her også. Har to forsøk med biltema film og sist nå en med Johnson proff film å selv om det ble bedre med proff filmen så ble det ikke brukende nok til at jeg engang forsøkte å legge den på innsiden av ruten. Resultatet ble altså egentlig bare et mye dyrere forsøk siden Johnson filmen kostet 300kr meteren vs biltema sin for 170kr for 3 meter.

Er det noen som har gode tips til meg eller kan poengere ut hva de vanligste feilene man gjør ved krymping er? Jeg har sett flere filmer av Ralph Van Pelt og flere andre på youtube som forklarer det bra, men det er ikke så enkelt å overføre det til virkeligheten..

Nå er det fryktelig fristende å sette bort solfilm på bakruten, men samtidig er det litt frustrerende å gi opp også. Kostnadsmessig er det sikkert billigere å leie noen enn for meg å bruke mange meter med film, men det er noe med det å ha gjort det selv også :)