Jump to content
Sign in to follow this  
fredsjo

Metallspon over hele bilen - rettigheter?

Recommended Posts

fredsjo

Hei

Bilen min står omtrent daglig parkert på en plass i Bergen sentrum hvor det har vært en del byggeaktivitet den siste tiden. For noen uker siden oppdaget jeg at bilen hadde fått et støvlag over hele seg. Regnet med det var pollen ettersom det så slik ut. Rakk ikke vaske bilen før vi dro på ferie, og i dag når den skulle vaskes (cirka 4 uker etter) oppdager jeg at dette ikke er pollen men metallstøv! 

Spylte bilen etter beste evne, brukte både Prickbort og Surfex uten at det ble nevneverdig bedre. Gikk så på med Korrosol og da ble bilen knall lilla..! Så det er vel liten tvil. 

Spørsmålet er; kan man gå på utbygger å kreve noe her? Det som er irriterende er at jeg gav bilen "full pakke" like før dette skjedde med polering og lakkforsegling. Lakkforseglinga er vel long gone nå etter denne behandlingen. 

Jeg vet jo ikke eksakt hvilken dato det skjedde, men dette er en stor parkeringsplass hvor det står cirka 50 biler hver dag. Så jeg kan neppe være eneste som har opplevd dette. 

Det er kun fronten (fanger, panser, og dels skjermene) som er rammet. Og dette var vendt mot bygget som var under oppføring. 

SverreP

Her tror jeg dessverre ikke du kommer noen vei, spesielt ikke etter så lang tid. Du kan selvfølgelig gjøre et forsøk mot utbygger, men det skal mye til før de kommer i erstatningsansvar.

Lykke til!

Sanden

Jeg ble utsatt for det samme. Da de holdt på med brua over meg, konfronterte entrpenørfirma som gjorde dette, de var meget interessert og løse dette, så jeg overlot bilen til demme, resultatet var at de kjørte til nærmeste vaskemaskin! Og kjørte bilen i mellom heldig vis var dette en kasse bil jeg hadde som bruks bil på dette punktet. Resultatet er til og få feber av. Jeg gadd ikke og klage på det, da det var en sikkelig bruksbil. Men hadde det vært den jeg har i dag så hadde jeg klikket i vinkler tror jeg. Så jeg ville nok ha cash i steden for, men er vanskelig og få til da de må ha kvittering og masse styr. Så vis man er så heldig og få noe fra dem så er det nok ikke slik at man får velge penger eller hvor det skal gjøres. Kan riskere at dem tar en poleringsvask på cirkelK

MicroMidas

Trasig og kjedelig..
Er det slik at partiklene ikke er til å få bort, eller lot de seg fjerne med ironX evt clay?

alexanderst

Hadde klippet av meg håret om dette hadde hendt min bil. Stå på alt du har, du har ingenting å tape. Men gå varsomt frem med en rolig tone i starten :) 

fredsjo

Har enda ikke funnet ut hvem som er ansvarlig utbygger, så må undersøke litt mer. Litt vanskelig fra Kroatia......

Jeg vasket bilen på vanlig vis og avsluttet med Korrosol. En runde tok mesteparten, men er en god del igjen..! Så regner med det må noen runder før det er helt borte.. Jeg regner med alt vil forsvinne til slutt? Må vel i såfall frem med claybaren om det ikke går...

e30 tic
28 minutter siden, fredsjo skrev:

Har enda ikke funnet ut hvem som er ansvarlig utbygger, så må undersøke litt mer. Litt vanskelig fra Kroatia......

Jeg vasket bilen på vanlig vis og avsluttet med Korrosol. En runde tok mesteparten, men er en god del igjen..! Så regner med det må noen runder før det er helt borte.. Jeg regner med alt vil forsvinne til slutt? Må vel i såfall frem med claybaren om det ikke går...

gå over med caly og en lett polering ville jeg gjort